Gå til innhold

depresjon

Gjest en som trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest en som trenger hjelp
Skrevet

Hei, Jeg har i det siste halvannen året sliti med depresjon og nedstemthet, føler at jeg ikke strekker til på jobben og hjemme(har samboer) og gruer meg veldig med å dra på jobb,bare tanken på å dra på jobb gjør at jeg blir veldig nedstemt og finner ikke noe glede ved noen ting.Jeg var jo ikke sånn før og vil tilbake som jeg var da, før synes jeg det var moro å dra på jobb og treffe kollegaer, nå er det ingenting og jeg trekker meg unna hvis det kommer noen som vil prate o.l. Jeg sover dårlig, våkner mye på natta og bruker lang tid på å sovne, før sovnet jeg med en gang og våknet ikke før klokka ringte. de periodene jeg jobber så har jeg ingen matlyst i det hele tatt, spiser kanskje en gang om dagen, bare for å få i meg noe. Pratet med fastlegen min om dette ifjor og ble sykemeldt, var sykemeldt tre mnd så mente legen at jeg kunne jobbe igjen, jeg selv følte meg ikke klar for dette og sa ifra om det,men fikk som svar av legen at jeg kunne ikke bare fortsette med å gå sykemeldt resten av livet. Det var veldig tungt å høre for jeg vil jo tilbake igjen som jeg var før og ikke ha det som jeg har det nå.Føler at det er like ille nå som det var når jeg først oppsøkte lege.Jeg får også veldig dårlig samvitighet for å være borte fra jobben og føler at de andre på jobben synes jeg er "pinglete" som er mye borte fra jobb, Det har ofte vært tilfeller jeg har brukt egenmeldinger for jeg har ikke orket å dra på jobb. Jeg lurer på om du kan ha noen råd/tips om hva jeg kan gjøre, setter stor pris på svar.

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Jeg har erfaring fra stadig tilbakevendende moderate depresjoner (flere i året)

Mitt forslag:

Prøv omega 3, 6 og 9 i foholdet 2:1:1, gjerne i form av Udos Choice. Kan kjøpes i alle kostholdsbutikker som Life, Naturligvis og Supernature.

Endre f.eks. kostholdet ditt - for at hjernen skal få nok energi til å ikke reagere med depresjoner.

Snakk også med fastlegen din! Og om nødvendig kan han gi deg en kort sykmelding for at du skal få tid til å gjøre de nødvendige grepene.

Endret kosthold gav meg også nok energi til å trene.

Trening får meg til å føle meg veldig bra! Jeg kutta også ut mat med hvitt sukker og mye stivelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...