Gå til innhold

Å bli truet med sprøyter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg følte at jeg ble truet av psykepleieren og legen til å ta medisinen min. Dvs de sa at hvis du ikke er villig til å ta medisinen din så begynner vi bare å sette sprøyter på deg. Hvordan har de egentlig tenkt å gjennomføre dette i praksis??... .komme hjem til meg å holde meg fast for så å sette en sprøyte å så gå igjen ??. Da kommer jeg jo ihvertfall til å klikke. Da kommer jeg til å bli dritt redd

Lurer virkelig på dette ja. Da kommer jeg til åholde på låsen, og hva skjer da?.

Skrevet

De vil ditt beste, at du skal holde deg frisk. Kan du ikke bare ta medisinene da?

Skrevet

De vil ditt beste, at du skal holde deg frisk. Kan du ikke bare ta medisinene da?

Jeg er redd for å få kreft av de kjemikalene de har i meg. Og hvis jeg sier et ord om det så ser de vel på meg som enda mer psykotisk og da setter de opp dosen kjenner jeg dem rett.......

Skrevet

Jeg er redd for å få kreft av de kjemikalene de har i meg. Og hvis jeg sier et ord om det så ser de vel på meg som enda mer psykotisk og da setter de opp dosen kjenner jeg dem rett.......

Er du syk bør du ta medisinene dine. En som har en fysisk sykdom tar medisinene selv om det kan være mange bivirkninger. Du som psykisk syk bør også det, du blir jo bedre av det (dessuten er det nok ikke så mange kjemikalier i medisinene at du kommer til å få kreft).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

For å kunne sette spræyte med makt kreves følgende:

Du må være på Tvungent psykisk helsevern. (Klageinstans er Kontrollkommisjonen).

Det må være fattat vedtak om tvangsbehandling med legemiddel (Klageinstans er fylkeslegen).

Om du da nekter, kan Politiet bryte seg inn hos deg, du blir tatt med til en helseinstitusjon, f.eks. DPS, det blir satt sprøyte, og du blir kjørt hjem igjen.

Gjest utfordre deg selv litt nå
Skrevet

Har du lest noen rapporter/forskning noe sted som tilsier at de er kreftfremkallende?

Og hva med psykoser, er ikke de veldig mye mer sannsynlige om du ikke tar medisinen? Og skadelige?

Hvorfor tror du at disse meningene om kreft blir sett på som vrangforestillinger? Kanskje fordi du innerst inne vet de er det?

Jeg kommer ikke til å svare ytterligere.

Skrevet

For å kunne sette spræyte med makt kreves følgende:

Du må være på Tvungent psykisk helsevern. (Klageinstans er Kontrollkommisjonen).

Det må være fattat vedtak om tvangsbehandling med legemiddel (Klageinstans er fylkeslegen).

Om du da nekter, kan Politiet bryte seg inn hos deg, du blir tatt med til en helseinstitusjon, f.eks. DPS, det blir satt sprøyte, og du blir kjørt hjem igjen.

Jeg må le litt.... :) skal politiet bryte seg inn til meg hver dag da?... eller må jeg bo på den dps helt til jeg blir gammel og grå?

Skrevet

Har du lest noen rapporter/forskning noe sted som tilsier at de er kreftfremkallende?

Og hva med psykoser, er ikke de veldig mye mer sannsynlige om du ikke tar medisinen? Og skadelige?

Hvorfor tror du at disse meningene om kreft blir sett på som vrangforestillinger? Kanskje fordi du innerst inne vet de er det?

Jeg kommer ikke til å svare ytterligere.

Jeg synes ikke at en redsel for at en medisin skal være kreftfremkallende er psykotisk. Fordi jeg ikke har kunnskap om medisin og alldri ville bli flink nok medisiner til å kunne stole fult og helt på legevitenskapen. De har nemlig tatt feil mange ganger før.

Dessuten har jeg erfaringer med å bli mer psykotisk av psykosemedisin.

Skrevet

Er du syk bør du ta medisinene dine. En som har en fysisk sykdom tar medisinene selv om det kan være mange bivirkninger. Du som psykisk syk bør også det, du blir jo bedre av det (dessuten er det nok ikke så mange kjemikalier i medisinene at du kommer til å få kreft).

Jeg kommer vel sannsynligvis til å ta medisinene mine JA. Men fordi jeg blir straffet ved å ikke da den. Men jeg er deppa i kveld og da synker også tilliten til systemet rundt meg.

Vil de meg egentlig det beste, eller gjør de bare jobben sin og går hjem igjen.

Skrevet

Jeg kommer vel sannsynligvis til å ta medisinene mine JA. Men fordi jeg blir straffet ved å ikke da den. Men jeg er deppa i kveld og da synker også tilliten til systemet rundt meg.

Vil de meg egentlig det beste, eller gjør de bare jobben sin og går hjem igjen.

Hvorfor ønsker du å bli psykotisk igjen? Var dette meget hyggelig?

Skrevet

Jeg må le litt.... :) skal politiet bryte seg inn til meg hver dag da?... eller må jeg bo på den dps helt til jeg blir gammel og grå?

Du kan jo få en depotsprøtye som varer i flere uker vil jeg tro?

Skrevet

Hvorfor ønsker du å bli psykotisk igjen? Var dette meget hyggelig?

Jeg ønsker ikke å bli psykotisk igjen. Hvis jeg får hørselshallusinasjoner som ikke gir seg så velger jeg å prøve medisiner frivillig. Men jeg har hatt sterke hallusinasjoner på høye doser psykosemedisin og da de omsider ble trappet ned så forsvant hallusinasjonen. Nå har jeg vært psykosefri så lenge at jeg har tro på å klare det denne gangen, ihvertfall for en stund. (kan være lenge imellom disse symptomene). Jeg går jo i behandling og det kommer jeg til å fortsette med fordi jeg føler det er nyttig for meg. (en god terapeut som lytter til meg, men som ikke har noe med medisiner å gjøre), jeg føler meg så mye friskere etter å snakke med henne.

Skrevet

Jeg ønsker ikke å bli psykotisk igjen. Hvis jeg får hørselshallusinasjoner som ikke gir seg så velger jeg å prøve medisiner frivillig. Men jeg har hatt sterke hallusinasjoner på høye doser psykosemedisin og da de omsider ble trappet ned så forsvant hallusinasjonen. Nå har jeg vært psykosefri så lenge at jeg har tro på å klare det denne gangen, ihvertfall for en stund. (kan være lenge imellom disse symptomene). Jeg går jo i behandling og det kommer jeg til å fortsette med fordi jeg føler det er nyttig for meg. (en god terapeut som lytter til meg, men som ikke har noe med medisiner å gjøre), jeg føler meg så mye friskere etter å snakke med henne.

Snakk med behandleren din om hva du føler om dette. Kanskje er han enig med deg?

Skrevet

Snakk med behandleren din om hva du føler om dette. Kanskje er han enig med deg?

Hun har ikke så mye hun skulle sagt når det gjelder medisin prat, der må hun legge ansvare til legene. Og der er det mye rart skal jeg si deg.....

Skrevet

Hun har ikke så mye hun skulle sagt når det gjelder medisin prat, der må hun legge ansvare til legene. Og der er det mye rart skal jeg si deg.....

Kanskje du kan be om en ny vurdering ihvertfall? Det må da vel være et samarbeid mellom de som behandler deg?

Skrevet

Kanskje du kan be om en ny vurdering ihvertfall? Det må da vel være et samarbeid mellom de som behandler deg?

Saken min blir vurdert av kontrollkommisjonen på sykehuset hver tredje mdr. Men de er vel egentlig innhabile hele gjengen, kommer vel godt overens med den legen og tror at han kan faget sitt.

Jeg kan møte opp på KK, men det er bare en vits hele greia.

Gjest Mr. Remlow
Skrevet

Du blir jo kjørt hjem igjen da :D Bra de er såpass snille.

Ellers så er det vel lurt å ta medisinen sin sånn at man unngår tvangsbehandling.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes depotmedisin som kan gis hver 4. uke.

Skrevet

Hei!

Jeg kjenner jo ikke din situasjon og heller ikke psykoseproblematikk, men jeg har fått med meg at noen føler de blir dårligere av medisin.

Jeg kom også over en hjemmeside til en terapaut, psykolog i Lillestrøm tror jeg som mente psykoser var et symptom på en tilstand der man mer trengte vel så mye å gå i gjennom dem, men i samarbeide med en terapaut. Hun så det ikke som noe som i alle tilfeller skulle medisineres bort.

Jeg ser hun har hjulpet mange.

En dame jeg vet om som fikk 3 psykoser, fikk så diagnosen, kronisk psykose, de har satt henne på medisiner som hun skal gå på resten av livet sier familie, hun er det jeg oppfatter som levende-død, det er så skremmende å se henne nå, at jeg ikke vil se henne. Jeg treffer derfor ikke min barndomsvenninne mer i frykt for å se denne damen. Det er for trist.

Det var da også traumer som utløste den første psykosen, hun opplevde noe forferdelig og taklet det ved å gå i psykose tror jeg.

Håper du får det bedre og får en behandling du føler er bra, evt at du kontakter en psykiater som er kritisk til tvangsmedisinering og der får en ny vurdering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...