Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag kom journalen min fra barnevernet når jeg var under seksuell lavalder. Min støttekontakt (V) meldte fra til barnevernet at hennes ektemann ® hadde seksuell omgang med meg og derfor sa opp jobben som min støttekontakt.

Jeg var 15 år og barnevernet UNNLOT å melde fra om overgrep til politiet.

Det hele endte med at jeg og R flyttet sammen. Etter en haug med år så klarte jeg å reise fra han. GIkk til politiet og anmeldte han for det han hadde gjort mot meg (17 sider langt avhør som tok fire dager) og jeg fikk voldoffererstaning.

I tillegg har jeg en uttalelse fra psykolog som forteller hvor traumatiserende livet med R var og hvilken diagnose jeg fikk etter å ha levd med han så mange år.

Kan jeg søke erstatning fra staten?

Hvor starte? Hva skal jeg søke på? Noen med innspill her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374389-kan-jeg-f%C3%A5-erstatning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ingen ting om dette. Men har du ikke fått erstatning fra staten da? Du fikk jo voldsoffer erstatning.

Ja, jeg fikk erstatning for den volden R utførte mot meg. Men barnevernetst svikt har jeg aldri fått noen erstatning for. Bør ikke de også stilles til ansvar?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...