Gå til innhold

Sovetabletter kontra rødvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

Hva er verst for kroppen...sovetabletter eller

rødvin?

Jeg spør fordi jeg bruker Zopiklone innsovningstabletter...halv tablett av 5mg...

...og jeg kan unngå å ta denne de kveldene jeg tar meg et eller to glass rødvin...

Så hva er verst for kroppen: Sovetablett eller rødvin?

Onsdag1365380628
Skrevet

Hvis du virkelig bruker bare en halv tablett av 5 mg å sover godt på denne, ja da er det langt bedre en flere glass rødvin.

Sovetabletter i små doser er i seg selv ikke farlige, men når de slutter å virke og man må ha større doser får man problemer. Og dårlig med søvn.

Alkohol har som kjent alkoholisme som bivirkning, spesielt om det brukes for å roe seg ned. Så heller en halv sovetablett. Men ikke mer.

Skrevet

Hei!

Jeg har litt vansker med å sove inni mellom, men etter et glass rødvin får jeg sove.

Jeg har imidlertid tenkt på at jeg ville foretrukket en sovetabelett, men tror min psykiater syns det er bedre med et glass vin, men saken er at det er alkoholisme i min familie, og jeg vil ikke få dette, noe min psykiater mener jeg ikke får fordi jeg blir så fort beruset, noe min psykiater er fornøyd med). Jeg mener likevel jeg kan være i faresonen for vinen virker beroligende på meg, og jeg tenker derfor på den inni mellom men jeg tror det er smaken jeg liker så alt for godt, jeg liker imidlertid kun vin, ikke øl, ikke sterkere ting, det blir jeg kvalm av. Men jeg tror det er delte meninger om dette med å drikke daglig. En lege jeg var til en gang sa jeg ikke måtte røre alkohol, det gjorde verken han eller hans kone, fordi de tenkte på alkoholisme, jeg var avholdsmenneske på den tiden, men vurderte å begynne å drikke vin og stilte han noen spørsmål om dette.

Jeg husker hans advarsel godt.

Gjest Mr. Remlow
Skrevet

Bedre med sovetabletter en rødvin.

Rødvin er til for å nytes, til god mat f.eks, og ikke som medisin.

Jeg bruker Apodorm (som også er på 5 mg) de nettene jeg ikke kan sove. Ville aldri falt meg inn å erstatte det med rødvin.

Skrevet

Ta sovetabletter på hverdagene og rødvin i helga ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...