Gå til innhold

- Kvinne drepte datteren (1)

Anbefalte innlegg

''Politiet mener kvinne drepte datteren (1) mens kjæresten fulgte med på nett.

For å disiplinere ettåringen, holdt Oslo-kvinnen datteren opp ned i en vannbøtte. Nå er hun og kjæresten siktet for forsettlig drap på barnet.

Kvinnen erkjenner de faktiske forhold, men nekter straffskyld for drap. Hun er varetektsfengslet og samtykker til dette.''

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10042980

Noen ganger tenker man at man bør ha "lisens" for å få barn!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374408-kvinne-drepte-datteren-1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Uendelig triste greier :(

Som adoptivmor, så har jeg stadig tenkt at mange problemer kunne ha vært unngått om alle vordende foreldre hadde måttet gjennom tilsvarende gransking som adoptanter må.

I så fall ville det nok ikke blitt noen barn en kunne adoptere.

Men et godt forslag er det.

Som adoptivmor, så har jeg stadig tenkt at mange problemer kunne ha vært unngått om alle vordende foreldre hadde måttet gjennom tilsvarende gransking som adoptanter må.

Enig der! Adoptivforeldre må gjennom den papirmølla og vente i flere år, bli gransket opp og ned... Mens hvem som helst som blir gravid kan få ansvar for et barn...

Lurer på hva som skjer i hodet på en mor som gjør sånt??? har selv en ettåring og gjør så klart alt jeg kan for å passe på henne, trøste henne og gi henne alt hun trneger. Hun (og sønnen min) er verdt hele verden for meg.. Kunne aldri skadet et hårstrå på dem.

Det ville nok blitt litt mer byråkrati enn man skulle ønske. I tillegg må man jo tenke på hvordan man skal forhindre at folk får barn uten å "søke" først, og hva slags straff de som har blitt ulovlig gravide skal få. Fengsel? Tvangssterilisering?

Ideen er god, men vanskelig å sette ut i praksis, tror jeg.

Disiplinere en 1-åring!? Ved å holde henne oppned i en bøtte vann?! Herregud - noen i denne saken er spik spenna gærne! Stakkar lille unge, de mener vel hun hadde vært mishandlet før dette skjedde også. Livstid innenfor murene skulle disse hatt. Pluss tvangssterilisering. Det hender jo at kvinner blir gravide bak murene også.

Annonse

Disiplinere en 1-åring!? Ved å holde henne oppned i en bøtte vann?! Herregud - noen i denne saken er spik spenna gærne! Stakkar lille unge, de mener vel hun hadde vært mishandlet før dette skjedde også. Livstid innenfor murene skulle disse hatt. Pluss tvangssterilisering. Det hender jo at kvinner blir gravide bak murene også.

Stakkars barn. Jeg får så utrolig vondt av å tenke på hvordan hun må ha hatt det, hvis det er den formen for "disiplinering" hun har blitt utsatt for over tid.

Gjest tamtara

Helt forferdelig! Hvordan er enkelte mennesker skrudd sammen? Hun skulle vært tvangssterilisert ja + fått livstidsstraff.

Gjest bare trist

Hm, ja, det har du jammen rett i. Men det er i grunnen en idealsituasjon at det ikke skal være noen barn å adoptere, selv om vi var glade for at løsningen fantes den gangen vi fikk bli foreldre.

Syns uansett det er for mange barn som man kunne ha forutsett at ikke vil få det godt, som får fortsette å være sammen med foreldrene i all evighet, fordi samfunnet har en formening om at det biologiske prinsippet er så uendelig viktig i forhold til oppvekst. Og samtidig får barnevernet ofte massiv kritikk når de griper inn til barnas beste. Forstå det den som kan og vil.

Mrs. Wallace

Nåja, det finnes fremdeles barn som mister foreldrene sine på andre vis.

Men i en ideell verden er det selvsagt langt færre barn som trenger omsorgsovertakelser.

Tvert imot. Det ville blitt mange flere barn å adoptere om man da ikke startet med systematis tvangssterilisering.

Det har vel verdt prøvd her i landet for ikke så veldig mange år siden.

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hm, ja, det har du jammen rett i. Men det er i grunnen en idealsituasjon at det ikke skal være noen barn å adoptere, selv om vi var glade for at løsningen fantes den gangen vi fikk bli foreldre.

Syns uansett det er for mange barn som man kunne ha forutsett at ikke vil få det godt, som får fortsette å være sammen med foreldrene i all evighet, fordi samfunnet har en formening om at det biologiske prinsippet er så uendelig viktig i forhold til oppvekst. Og samtidig får barnevernet ofte massiv kritikk når de griper inn til barnas beste. Forstå det den som kan og vil.

''Syns uansett det er for mange barn som man kunne ha forutsett at ikke vil få det godt, som får fortsette å være sammen med foreldrene i all evighet, fordi samfunnet har en formening om at det biologiske prinsippet er så uendelig viktig i forhold til oppvekst.''

Helt enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...