Gå til innhold

usikker på om psykiatrisak plutselig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

17

• Persille1365381127

11

• candyqueen_83

7

• Katt-ja

6

candyqueen_83

Hundelovens §5 som sagt, men det er veldig mange som ikke er klar over det.

Det står jo egentlig bare at det er forbudt ved lekeplasser, og utenfor inngangene til offentlige bygninger.

Men man bør jo tenke på sin egen hund også, ikke bare om det er lov eller ikke. Det er ganske mange hunder som blir stjålet og mishandlet :o(

Annonse

Persille1365381127

Hei!

Ja men det var jo ikke noe jeg mistet på gaten, jeg la det på en hylle inne i en butikk, da er det nok naturlig at en kunde leverer det til betjeningen.

:)

Nei, det er ikke det - det kommer helt an på hva det er :)

Telefoner og tilsvarende blir ikke nødvendigvis levert inn, mens lommebøker og klær blir levert inn.

Det står jo egentlig bare at det er forbudt ved lekeplasser, og utenfor inngangene til offentlige bygninger.

Men man bør jo tenke på sin egen hund også, ikke bare om det er lov eller ikke. Det er ganske mange hunder som blir stjålet og mishandlet :o(

''Men man bør jo tenke på sin egen hund også, ikke bare om det er lov eller ikke. Det er ganske mange hunder som blir stjålet og mishandlet :o(''

Man bør ikke ta med seg hunden når man handler. Den klarer å være hjemme alene den tiden det tar å gå i butikken og så kan man gå en tur til med hunden etterpå. :o)

Persille1365381127

Hei!

Jeg spurte dem, men de var dårlige i engelsk.

Så tenkte jeg på alt mulig annet, for kunne ikke forstå hvordan det kunne skje.

Det at du trodde/håpet det fortsatt lå der er helt vanlig, det ville jeg også gjort. Men det at du ikke kunne forstå hvordan det kunne skje at det var borte er ikke vanlig.

Jeg vet ikke om det kan knyttes til diagnosen din, men jeg vet at OM det ikke lå der når jeg kom tilbake rett etterpå (selv etter få minutter) så ville jeg ansett det som helt åpenbart at det var stjålet. Og logisk. Folk forsyner seg med det de vil ha.

candyqueen_83

''Men man bør jo tenke på sin egen hund også, ikke bare om det er lov eller ikke. Det er ganske mange hunder som blir stjålet og mishandlet :o(''

Man bør ikke ta med seg hunden når man handler. Den klarer å være hjemme alene den tiden det tar å gå i butikken og så kan man gå en tur til med hunden etterpå. :o)

Helt enig.

Persille1365381127

Oj da. Visste ikke at det hadde blitt så strengt. Vel, heldigvis for meg blåser de fleste hundeeiere i loven.

Det er vel ikke så heldigvis for deg om en hun biter deg en dag? Du skal aldri gå bort til hunder som står bundet, du vet ingenting om hvordan de vil reagere om du kommer bort til dem.

Hva gjør du om den biter deg?

Det er vel ikke så heldigvis for deg om en hun biter deg en dag? Du skal aldri gå bort til hunder som står bundet, du vet ingenting om hvordan de vil reagere om du kommer bort til dem.

Nei, jeg ser det an, og har aldri blitt bitt av en bundet hund. To-tre ganger hjemme, inne, når jeg har vært på besøk (glefs, ikke alvorlig).

Annonse

Hvis man er vant til hunder ser man da fort om de er vennlige eller ikke. Og så lenge hunden ikke er svær og voldsom så er det vel ikke så stor skade som kan skje ved å klappe en bundet hund. Tipper at det er større sjanse for skade ved å kjøre bilen sin til butikken - eller gå langs veien...

''Den klarer å være hjemme alene den tiden det tar å gå i butikken og så kan man gå en tur til med hunden etterpå. :o)''

Konsekvensen ville nok vært at hunden fikk færre turer... Altså - det kommer da an på hvor man bor, hvor stor trafikk det er rundt butikken (hunden bindes selvsagt slik at folk ikke _må_ gå rett forbi den) - og så lenge man skal gå hjem fra butikken skal man jo ikke handle mye - ergo er det ikke mange minuttene hunden står alene.

Det kommer jo også an på type hund om den har stor sjanse for å bli stjålet. Sånne små dille-hunder har jo (av en eller annen grunn) stor risiko for å bli stjålet.

''Den klarer å være hjemme alene den tiden det tar å gå i butikken og så kan man gå en tur til med hunden etterpå. :o)''

Konsekvensen ville nok vært at hunden fikk færre turer... Altså - det kommer da an på hvor man bor, hvor stor trafikk det er rundt butikken (hunden bindes selvsagt slik at folk ikke _må_ gå rett forbi den) - og så lenge man skal gå hjem fra butikken skal man jo ikke handle mye - ergo er det ikke mange minuttene hunden står alene.

Det kommer jo også an på type hund om den har stor sjanse for å bli stjålet. Sånne små dille-hunder har jo (av en eller annen grunn) stor risiko for å bli stjålet.

Ja, sånne rotte-hunder. Usj...

candyqueen_83

Det er ingen spesiell type hund som blir stjålet lenger, det er alle raser og alle slags blandinger.

Det blir pgså stjålet hunder på store og små plasser. Skjønner ikke at noen kan ta sjansen!

Persille1365381127

Hvis man er vant til hunder ser man da fort om de er vennlige eller ikke. Og så lenge hunden ikke er svær og voldsom så er det vel ikke så stor skade som kan skje ved å klappe en bundet hund. Tipper at det er større sjanse for skade ved å kjøre bilen sin til butikken - eller gå langs veien...

Vi har en hund som ser veldig vennlig ut, og det er hun også. Stort sett. Men hun liker ikke folk som "bare vil hilse" på henne. Og hun er redd de som har veldig mørk hud eller har funksjonshemminger - spesielt psykiske (uten at vi vet hvorfor). Hun står aldri alene noe sted, og går aldri løs.

Men hun er supersøt! Og alle barn kommer alltid løpende for å klappe henne. Vi stopper dem _alltid_ for hun knurrer når de gjør det, men roer seg fort når de setter ned farten og nærmer seg vennlig.

Poenget er at du VET ikke. Du kan tro du vet, men selv jeg som er oppvokst med hund, har hatt hund selv, og har et helt kobbel med hunder i familien går _aldri_ bort til en hund som står alene.

Persille1365381127

Nei, jeg ser det an, og har aldri blitt bitt av en bundet hund. To-tre ganger hjemme, inne, når jeg har vært på besøk (glefs, ikke alvorlig).

Men ikke gå bort til hunder du ikke kjenner som står bundet. Du vet ikke hvordan de vil reagere, og du vet ikke hvordan de er.

Persille1365381127

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150569836626255.435859.513986254&type=3

Dette er ingen liten dillehund. Den ble stjålet for noen dager siden, ved en matbutikk i et boligområde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...