Gå til innhold

usikker på om psykiatrisak plutselig?

Anbefalte innlegg

Jeg er på rehab denne uken og kan ikke legge sigarettene mine på bordet og snu meg bort eller gå for å hente en kopp kaffe for da er sigarettene borte. Jeg har ikke mistet pakken min i år men mange ganger før og jeg fatter ikke at noen gidder å gjøre seg til tyv for en pakke sigaretter. Og det er kjipt for endel av oss har litt vanskelig for å komme oss på butikken akkurat nå fordi det er glatt og en bratt bakke ned.

Men jeg har også opplevd å miste ting å få dem tilbake så det finnes både ærlige og uærlige folk.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

17

• Persille1365381127

11

• candyqueen_83

7

• Katt-ja

6

Vi har en hund som ser veldig vennlig ut, og det er hun også. Stort sett. Men hun liker ikke folk som "bare vil hilse" på henne. Og hun er redd de som har veldig mørk hud eller har funksjonshemminger - spesielt psykiske (uten at vi vet hvorfor). Hun står aldri alene noe sted, og går aldri løs.

Men hun er supersøt! Og alle barn kommer alltid løpende for å klappe henne. Vi stopper dem _alltid_ for hun knurrer når de gjør det, men roer seg fort når de setter ned farten og nærmer seg vennlig.

Poenget er at du VET ikke. Du kan tro du vet, men selv jeg som er oppvokst med hund, har hatt hund selv, og har et helt kobbel med hunder i familien går _aldri_ bort til en hund som står alene.

''Men hun er supersøt! Og alle barn kommer alltid løpende for å klappe henne. Vi stopper dem _alltid_ for hun knurrer når de gjør det, men roer seg fort når de setter ned farten og nærmer seg vennlig.''

Vel, jeg har en hund jeg ikke kan huske å ha hørt knurre. Finnes ikke aggressiv. Og det er jeg veldig glad for. :-) Hadde jeg hatt en nervøs eller aggressiv hund hadde jeg selvsagt vært mye mer skeptisk til å forlate den noe sted. Det meste man gjør, gjør man ut ifra en risikovurdering.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150569836626255.435859.513986254&type=3

Dette er ingen liten dillehund. Den ble stjålet for noen dager siden, ved en matbutikk i et boligområde.

Nei, dette var ikke en dillehund - men det så da ut til å være en attraktiv hund i litt spesielle miljøer...

Tror ikke min hund frister å stjele - verken av skumle typer eller noen som ønsker å tjene noe på tyveriet ;-)

Og så kommer det jo an på om man bor et litt større sted eller et mindre sted, hvor stor risiko man løper...

Persille1365381127

Nei, dette var ikke en dillehund - men det så da ut til å være en attraktiv hund i litt spesielle miljøer...

Tror ikke min hund frister å stjele - verken av skumle typer eller noen som ønsker å tjene noe på tyveriet ;-)

Og så kommer det jo an på om man bor et litt større sted eller et mindre sted, hvor stor risiko man løper...

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150427492484417&set=a.10150427492269417.378680.763604416&type=1&ref=nf

Heller ikke en liten dillehund, eller kamphund.

En dame hadde stjålet den og tatt den med hjem, men fikk dårlig samvittighet etter noen uker - og leverte den tilbake.

Det er mulig du tenker at hunden din ikke er et attraktivt tyveriobjekt, men det ville jo vært utrolig kjipt om du oppdaget at du tok feil. Jeg skjønner faktisk ikke at noen setter fra seg hundene sine alene noe sted, jeg hadde aldri gjort det.

Persille1365381127

''Men hun er supersøt! Og alle barn kommer alltid løpende for å klappe henne. Vi stopper dem _alltid_ for hun knurrer når de gjør det, men roer seg fort når de setter ned farten og nærmer seg vennlig.''

Vel, jeg har en hund jeg ikke kan huske å ha hørt knurre. Finnes ikke aggressiv. Og det er jeg veldig glad for. :-) Hadde jeg hatt en nervøs eller aggressiv hund hadde jeg selvsagt vært mye mer skeptisk til å forlate den noe sted. Det meste man gjør, gjør man ut ifra en risikovurdering.

Vår hun er heller ikke aggressiv, ikke på noen måte. Men hun er gammel, hun er 13 år. Hun ser MYE yngre ut, og oppfører seg som oftest også deretter.

Jeg skjønner egentlig ikke poenget med å argumentere MOT å utvise sunn fornuft, og respekt for dyrene? Man skal ikke gå bort til hunder som står bundet, eller som er alene - eller inngjerdet på egen tomt. Du VET ikke hva du møter.

Og du kan tro hva du vil om din egen hund, den dagen noen kaster steiner på den over gjerdet (slik noen gjorde med vår forrige hund) kan det hende den endrer reaksjonsmønster.

Det kan koste dyrt å være overmodig og skråsikker...

Vår hun er heller ikke aggressiv, ikke på noen måte. Men hun er gammel, hun er 13 år. Hun ser MYE yngre ut, og oppfører seg som oftest også deretter.

Jeg skjønner egentlig ikke poenget med å argumentere MOT å utvise sunn fornuft, og respekt for dyrene? Man skal ikke gå bort til hunder som står bundet, eller som er alene - eller inngjerdet på egen tomt. Du VET ikke hva du møter.

Og du kan tro hva du vil om din egen hund, den dagen noen kaster steiner på den over gjerdet (slik noen gjorde med vår forrige hund) kan det hende den endrer reaksjonsmønster.

Det kan koste dyrt å være overmodig og skråsikker...

Jeg argumenterer mot dem som tydeligvis mener at vi er helt uhyrlige som kan finne på å sette hunden utenfor butikken - uten at dere vet noe om hvordan min hund og mitt nærområde er... Jeg sier ikke at det er lurt at alle gjør det eller at man kan gå bort til alle hunder f.eks.

Jeg synes det er fornuftig å risikovurdere ting. Risiko for at noe skal skje sett i forhold til konsekvensene. Og i den settingen kan jeg ikke se at det er problematisk (i forhold til andre ting man stadig gjør) å sette en rolig og snill hund utenfor en butikk på et lite sted i 5 minutter...

Annonse

Persille1365381127

Jeg argumenterer mot dem som tydeligvis mener at vi er helt uhyrlige som kan finne på å sette hunden utenfor butikken - uten at dere vet noe om hvordan min hund og mitt nærområde er... Jeg sier ikke at det er lurt at alle gjør det eller at man kan gå bort til alle hunder f.eks.

Jeg synes det er fornuftig å risikovurdere ting. Risiko for at noe skal skje sett i forhold til konsekvensene. Og i den settingen kan jeg ikke se at det er problematisk (i forhold til andre ting man stadig gjør) å sette en rolig og snill hund utenfor en butikk på et lite sted i 5 minutter...

På enkelte små steder parkerer man bilen med nøkkelen i. Det går helt fint, helt til den dagen en bil blir stjålet, da slutter man jo med det.

Jeg mener ikke du er uhyrlig, jeg synes bare det er et unødig sjansespill. Men jeg låser tingene mine, bruker sykkelhjelm og bilbelte også. Sånn i tilfelle.

Det skal du IKKE gjøre! Det har blitt stjålet mange hunder utenfor butikker i det siste.

Du skal aldri la hunden din være ubevoktet, bortsett fra inngjerdet på egen eiendom.

Hei!

Hm, utenfor butikken her vi bor setter alle hundene sine, det st¨r mange der. Min er kjempesnill, vil kose og hilse på alle og er en sånn hund til og med de som er redd for hunder blir trygg på.

Jeg viste ikke at man ikke skulle det.

At det kanskje er forbudt?

Det er jo bare når man småhandler at man gjør det.

I hagen er jo greit om den får tilsyn ofte, og hagen er gjerdet inn. Men jeg syns ikke du skal gå fra hunden din utenfor butikken flere ganger.

Hei!

I hagen passer jeg på han, da det er snakk om lenger tid og han er ikke fornøyd med det, han blir sur og ser inn av vinduet, så da ender det med at jeg tar han inn.

han er en kosehund som liker å ligge henslengt i sofaen eller henge over sofaen og titte ut av vinduet, eller han liker dyrefilmer også.

candyqueen_83

Hei!

jeg viste ikke at det var ulovlig.

han er helt trygg han, smiler til alle som går forbi.

Han er ikke trygg hvis noen som har lyst på han kommer forbi, og tar han med seg. Eller hvis noen som ikke er så glad i hunder vil være slem mot ham. Det finnes mennesker som er slemme mot dyr.

Han er ikke trygg hvis noen som har lyst på han kommer forbi, og tar han med seg. Eller hvis noen som ikke er så glad i hunder vil være slem mot ham. Det finnes mennesker som er slemme mot dyr.

Hei!

Ja det først er jeg enig i, han er lett å ta med.

Til det andre, tror jeg vel ikke noen plager en hund ved en butikk, men jeg det det fins dyreplagere.

Annonse

candyqueen_83

Hei!

Ja det først er jeg enig i, han er lett å ta med.

Til det andre, tror jeg vel ikke noen plager en hund ved en butikk, men jeg det det fins dyreplagere.

Jo, det finnes de som plager hunder ved butikker også. Og de kan ta han med seg og plage han selv om han bare sitter der i 5 min. La hunden din bli igjen hjemme!

Jeg er på rehab denne uken og kan ikke legge sigarettene mine på bordet og snu meg bort eller gå for å hente en kopp kaffe for da er sigarettene borte. Jeg har ikke mistet pakken min i år men mange ganger før og jeg fatter ikke at noen gidder å gjøre seg til tyv for en pakke sigaretter. Og det er kjipt for endel av oss har litt vanskelig for å komme oss på butikken akkurat nå fordi det er glatt og en bratt bakke ned.

Men jeg har også opplevd å miste ting å få dem tilbake så det finnes både ærlige og uærlige folk.

Hei!

Når du skrev rehab tenkte jeg på avrusning, men så kom jeg på at kanksje det var en annen rehab.

Håper det går bra med deg uansett hvor du er.

Jeg tenkte sånn pga av en Rhianna, den sangen hennes.

Viste ikke helt hva jeg skulle svare for det kom så brått på at du kanskje hadde rusproblemer, vet jo det med sigarettene, men det blir jo litt annerledes.

Håper du har det bra :)

Hei!

Når du skrev rehab tenkte jeg på avrusning, men så kom jeg på at kanksje det var en annen rehab.

Håper det går bra med deg uansett hvor du er.

Jeg tenkte sånn pga av en Rhianna, den sangen hennes.

Viste ikke helt hva jeg skulle svare for det kom så brått på at du kanskje hadde rusproblemer, vet jo det med sigarettene, men det blir jo litt annerledes.

Håper du har det bra :)

Jeg har det helt fint og jeg har ingen rusproblemer. Men jeg er nesten hvert år 5 dager på rehab for å sjekke at jeg er frisk og det er jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...