Gå til innhold

NHD, andre: Seroquel og vektøkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette takler jeg ikke lenger. Jeg går opp i vekt, jeg har mathunger, til tross for at jeg egentlig har det helt pyton... når jeg pleier å ha det pyton pleier jeg ikke å ha matlyst...

Jeg har hatt anoreksi og kjenner at nå får jeg panikk når jeg går opp i vekt. Har gått opp 6 kg på ca 6 mnd. Og eneste forskjellen er at jeg er begynt på seroquel og den er økt kraftig opp. Kan dette være synderen? Jeg kan ikke se noe annen mulighet...

Har lyst å kutte ut alt nå med en gang. Jeg må jo sovne til slutt uansett... Vil behandler bli sint om jeg slutter med en gang? Har time om en uke men nå vil jeg ha det vekk... jeg orker ikke dette...

Mvh

Gjest nickless
Skrevet

Jeg brukte engang seroquel og la på meg 20 kg over tid. Håper ikke du slutter brått med medisinen, det skal visst ikke være helt bra. Om du ikke greier å vente til du har time synes jeg du bør kontakte legen din før du evt begynner å trappe ned.

Det finnes jo flere medisiner du kan bytte til. Forhør deg om dette. Lykke til!

Skrevet

6 kg er ingenting i forhold til å være psykisk syk. Hjelper den ikke på psyken, er det selvfølgelig ingen vits. Men gjør den det, så må du nok ta det "onde" med det gode.

Selv har jeg gått opp 18 kg på zyprexa. Jeg har gått på den i 10 år, men heller det enn å være psyk.

Alle medisiner har bivirkninger, og 6 kg er nok innenfor det de fleste må tåle. Nå skjønner jeg att du har ett komplisert forhold til vekt, iom din anoreksi.

Dersom du er på jakt etter ett antipsykotikum uten vektøkning er zeldox sikkert den rette for deg. Men den er ikke like effektiv for alle. Da jeg engang begynte på zeldox etter å ha gått noen år på zyprexa gikk jeg ned 12 kg på 3 måneder. Men jeg fikk somnolens, og problemer med å holde noe slags fornuftig døgnrytme. Ettersom søvnen ble rar.

Skrevet

Jeg brukte engang seroquel og la på meg 20 kg over tid. Håper ikke du slutter brått med medisinen, det skal visst ikke være helt bra. Om du ikke greier å vente til du har time synes jeg du bør kontakte legen din før du evt begynner å trappe ned.

Det finnes jo flere medisiner du kan bytte til. Forhør deg om dette. Lykke til!

Jeg kjenner at jeg ikke liker dette og har egentlig ikke skjønt hvorfor jeg har hatt økt matlyst. Før i dag kom jeg til å tenke at det kan være seroquelen. Og da vil jeg helst få den vekk med en gang...

Den har hjulpet veldig på søvnen, og vet at jeg vil slite uten den. I tillegg har nok den hjulpet på tankekjør, men jeg takler ikke dette... Så er ikke 6 kg så mye, men for meg er det altfor mye. Har nå en bmi på 21 og folk vil nok si at det er bra, men jeg får hetta... Jeg takler ikke dette...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...