Gå til innhold

Fuktige svarte vinduskarmer, er det sopp?

Anbefalte innlegg

Gjest viktig eller ikke

Vi har også fuktighet og svart i vindussprekkene (i stuen, pga gamle vinduer). Er det sopp?

Hvis det er sopp, er det da farlig? Er det viktig å gjøre noe med det? Jeg har hatt endel helseplager, kan det ha noen sammenheng?

Jeg har igrunnen ikke tenkt over dette, annet enn at det svarte i vinduene ikke er pent.... Men så så jeg lenger ned her et innlegg om dette, og begynte å lure.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374418-fuktige-svarte-vinduskarmer-er-det-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være sopp ja. Og man skal ikke ha sopp rundt seg. Du bør få fikset det. Sikkert vinduer som ikke er tette, og så kondenserer de, og er fuktige hele tida. Så vil soppen trives og vokse.

Vi har byttet masse slike vinduer i huset her.

Gjest viktig eller ikke

Det viser at det er manglende ventilering. vi hadde samme problem med noen store stuevinduer. kontaktet byggfirma; de sa med en gang: åpne ventilene i vinduskarmen, så vil problemet stanse. og det gjorde det.

Det er ikke ventiler i disse vinduene. De er gamle, og doble. Fulle av sprekker som vi har prøvd å tette to somre på rad. Fortsatt dugger de på innsiden og blir kullsvarte i sprekkene.

Hvor farlig er det da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...