Gjest viktig eller ikke Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Vi har også fuktighet og svart i vindussprekkene (i stuen, pga gamle vinduer). Er det sopp? Hvis det er sopp, er det da farlig? Er det viktig å gjøre noe med det? Jeg har hatt endel helseplager, kan det ha noen sammenheng? Jeg har igrunnen ikke tenkt over dette, annet enn at det svarte i vinduene ikke er pent.... Men så så jeg lenger ned her et innlegg om dette, og begynte å lure. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Det kan være sopp ja. Og man skal ikke ha sopp rundt seg. Du bør få fikset det. Sikkert vinduer som ikke er tette, og så kondenserer de, og er fuktige hele tida. Så vil soppen trives og vokse. Vi har byttet masse slike vinduer i huset her. 0 Siter
Gjest grublendeikveld Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Det viser at det er manglende ventilering. vi hadde samme problem med noen store stuevinduer. kontaktet byggfirma; de sa med en gang: åpne ventilene i vinduskarmen, så vil problemet stanse. og det gjorde det. 0 Siter
Gjest viktig eller ikke Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Det viser at det er manglende ventilering. vi hadde samme problem med noen store stuevinduer. kontaktet byggfirma; de sa med en gang: åpne ventilene i vinduskarmen, så vil problemet stanse. og det gjorde det. Det er ikke ventiler i disse vinduene. De er gamle, og doble. Fulle av sprekker som vi har prøvd å tette to somre på rad. Fortsatt dugger de på innsiden og blir kullsvarte i sprekkene. Hvor farlig er det da? 0 Siter
Gjest Ånden Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Ordne ventilasjon som nevnt, og vaske soppen vekk med salmiakk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.