Gå til innhold

med mot tankekjør, alternativer?

Anbefalte innlegg

Gjest blir snart gæren
Skrevet

Cyprexa er forsøkt, men bivirkningen ble for store.

Jeg går på Seroquel men blir veldig døsig av den, og får angst hvis jeg går på større doser.

Orfiril sovnet jeg av.

Hvor mange er det av dem?

Gjest flere synspunkter
Skrevet

Prøv Udos Choice! (2-6 spiseskjeer hver dag). Oljen eller kapsler. Hver gang du nettopp har spist. Kan kjøpes på alle helsekostbutikker - Life, Naturligvis, Supernature etc.

Eller Okinava-olje. Den er imidlertid dyrere.

Dette er omega 3, 6 og 9 i forholdet 2:1:1 + endel viktige tilleggsstoffer som bedrer opptaket

Usikker på om psykiatrien har oppdaget at dette kan hjelpe veldig mange, eller om de bare anbefaler stadig nye medisiner.

Jeg hadde masse "tankekjør" før. Det er sinnsykt slitsomt.

Får også lett tankekjør i dag hvis jeg har spist feil eller sovet dårlig.

Tankekjøret oppstår gjerne også når jeg opplever noe som opprører meg. Og særlig hvis jeg i tillegg er mye alene.

Har generelt endra kostholdet - spesielt kutta ut/spiser mye mindre av matvarer med hvitt sukker, hvitt hvetemel og stivelse. Lav-karbohystriet bryr jeg meg imidlertid ikke noe om - men bruker noen av prinsippene der. Tror overhodet ikke på å "kutte ut alle karbohydrater", men fokuserer likevel på å få i meg mer sunt fett og proteiner enn før. (Har lest boka: "Omegasonen").

Tankekjøret blir kraftig redusert når jeg spiser riktig og tar Udos Choice regelmessig. Jeg tar 6 skjeer tilsammen hver dag. Har til og med gått ned i vekt - uten at det føles som slanking.

Fikk også energi og motivasjon nok til å trene etter kostholdsedringen.

Å trene reduserer både tankekjør og negativ tenkning hos meg - men klarer ikke å gjøre det før jeg har spist "riktig".

Har alltid noe sunn og energigivende mat i huset som jeg bare kan putte rett i munnen hvis jeg begynner å få tankekjør eller begynner å kjenne depresjon komme snikende igjen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tankekjør er ikke definert, og det er ingen diagnose eller sykdom.

Jeg må kjenne diagnosen for å kunne anbefale medisin.

Gjest blir snart gæren
Skrevet

Tankekjør er ikke definert, og det er ingen diagnose eller sykdom.

Jeg må kjenne diagnosen for å kunne anbefale medisin.

Jeg er bipolar, type 2. Jeg går på Lamictal (500) og Cipralex(20), hvor jeg mistenker at sistnevnte skaper mest krøll. Men jeg tør ikke å slutte eller redusere, da jeg er redd for å bli deprimert igjen.

Det er så enormt mange tanker i hodet, at jeg blir fryktelig ukonsentrert og mister helt fokus på andre ting. Det er ikke nødvendigvis noen negative tanker, men kan feks være en sang som setter seg helt på hjernen, eller repetisjon av samtaler jeg har hatt med folk tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...