Gå til innhold

Seponere seroquel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei NHD.

Om en pasient kom til deg og sier at hun ikke takler å gå på en spesiell medisin lenger pga vektoppgang og at hun vil slutte NÅ, ville du blitt sint? Hva ville du sagt? Ville du blitt oppgitt, siden den egentlig virker litt?

Vil jeg få sepneringsproblemer med å kutte 350mg seroquel tvert?

Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis det var første eller andre medisin en ville endre, er det helt greit.

Hvis dette var noe som gjentok seg med alle medisiner, ville jeg sagt at det er pasientens valg, man da har ikke jeg mer å tilby. Hvis det viktigste er å holde vekten nede, anbefaler jeg at en heller går på Sats eller 3T enn å gå hos meg.

Kun ved alvorlige bivirkninger kan brå slutt anbefales. Ellers bør en trappe langsomt ned om en skal slutte.

Skrevet

Hvis det var første eller andre medisin en ville endre, er det helt greit.

Hvis dette var noe som gjentok seg med alle medisiner, ville jeg sagt at det er pasientens valg, man da har ikke jeg mer å tilby. Hvis det viktigste er å holde vekten nede, anbefaler jeg at en heller går på Sats eller 3T enn å gå hos meg.

Kun ved alvorlige bivirkninger kan brå slutt anbefales. Ellers bør en trappe langsomt ned om en skal slutte.

Det er første gang jeg evnt skulle ha byttet medisin med denne psykiateren. Har gått der i 3 år. Hos den forrige psykiateren byttet jeg ofte medisin, men det var hans valg og ikke mitt. Og jeg har ikke oversikt over hva jeg har prøvd å ikke. Var så dårlig i perioder.

Tar nå cipralex og seroquel og innimellom imovane. Er på nedtrapping på cipralex grunnet lite virkning, og planen var vel at seroquel skulle overta. Kan du anbefale en annen type medisin som ikke gir en følelse av å være sulten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...