Gå til innhold

NHD Qtips farlig`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så et program på tv om en som hadde fått problemer med ørene på grunn av for mye bruk av Qtips. Jeg har gjennom mange år rensket ørene med Qtips ca. tre ganger for dag i snitt. Greier ikke se på en Qtips uten å putte den i øret... synes det er så deilig. Om jeg hadde fått infeksjon, hadde den da kunne spredd seg til hjernen?

Var det legene på TV truet med. Har ellers ikke hatt problemer med ørene annet enn "Dottfølelse" i 10 år (men det har jeg vent meg til) og av og til eksem i øret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet med q-tips er at du dytter ørevoksen innover i øret noe som kan gi deg betennelse.

Skrevet

Problemet med q-tips er at du dytter ørevoksen innover i øret noe som kan gi deg betennelse.

Har aldri hatt ørebetennelse... når jeg har sjekket ørene har legen ikke funnet noen antydninger til ørevoks. Jeg tror jeg må ha fylkest reneste ører...

Skrevet

Har aldri hatt ørebetennelse... når jeg har sjekket ørene har legen ikke funnet noen antydninger til ørevoks. Jeg tror jeg må ha fylkest reneste ører...

rose23:

Jeg går til fastlegen pga. tette øreganger. Gjør dette ca. hver 3 mnd.

Skrevet

Det er ikke ordentlig rent før du kan stikke Q-tips inn i det ene øret, og trekke den ut av det andre! ;-)

Q-tips ødelegger gradvis de små hårene som vibrerer med lydbølger og gjør at du hører, etter det jeg vet. Det kan altså forårsake tunghørthet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

rose23:

Jeg går til fastlegen pga. tette øreganger. Gjør dette ca. hver 3 mnd.

Soh? Det gjør ikke jeg. Kanskje du også skulle brukt Qtpis oftere? ;-/

Gjest diggert
Skrevet

Dottfølelse er kanskje ørevoks som er dyttet litt langt inn?

Og eksem i øret kan komme av overdreven q-tipsing.

Enig i at det er deilig, men ;)

Skrevet

Dottfølelse er kanskje ørevoks som er dyttet litt langt inn?

Og eksem i øret kan komme av overdreven q-tipsing.

Enig i at det er deilig, men ;)

Jeg har vært med ørespesialister flere ganger og alle kommer med forskjellige meninger. Men jeg har hat ørene skylt noen ganger uten at det kom uten noe som helst ørevoks. Eksem skyldest overdrivelsen min ja... men det løser jeg med matolje i øret ;--) Akk så godt ja

Gjest nickless
Skrevet

Det er ikke ordentlig rent før du kan stikke Q-tips inn i det ene øret, og trekke den ut av det andre! ;-)

Q-tips ødelegger gradvis de små hårene som vibrerer med lydbølger og gjør at du hører, etter det jeg vet. Det kan altså forårsake tunghørthet.

Med vennlig hilsen

Hmmm... katten min er helt tunghørt og jeg tror aldri den har brukt qtips? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...