candyqueen_83 Skrevet 6. januar 2012 Skrevet 6. januar 2012 Samboeren trenger flere par med briller i styrke -2.00. Bare helt enkle, billige til å ha hjemme, så da har vi sett på ebay. Men finner jo ingen i -, bare +. Hva må jeg søke på egentlig? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Skrevet 6. januar 2012 De har jo slike briller på Nille Ja. Men hva heter slike briller med -? Jeg trodde det også ble kalt lesebriller, men det er visst bare +. 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. januar 2012 Skrevet 6. januar 2012 Ja. Men hva heter slike briller med -? Jeg trodde det også ble kalt lesebriller, men det er visst bare +. Jeg kaller det briller for nærsynte og det er en del steder man får kjøpt, men jeg er litt blank akkurat nå fordi jeg er trøtt og husker bare Nille og TGR. Jeg har alltid noen sånne briller slengende rundt, men jeg bruker 1 og 1,5 og kjøper de jeg synes er morsomme. 0 Siter
AAA Skrevet 6. januar 2012 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har aldri sett briller for nærsynte (-) i billigversjon, kun for langsynte. (+) Innbiller meg at de for langsynte er lette og billige og produsere, mens de for nærsynthet ikke er det. Skal ikke påstå at de ikke finnes, men har aldri sett. Om det er lesebriller eller "fastbriller" har ikke med om det er minus eller pluss å gjøre, men hva du skal bruke dem til. ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. januar 2012 Skrevet 6. januar 2012 De har jo slike briller på Nille Ikke nærsyntbriller vel? Det er vel bare langsyntbriller med liten styrke, altså +briller. 0 Siter
Gjest langsynt Skrevet 6. januar 2012 Skrevet 6. januar 2012 Er nok bare + briller som er sånne billigebriller, altså briller for eldrende personer som blir langsynte. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 6. januar 2012 Skrevet 6. januar 2012 Rett før jul var jeg på Nille, og der hadde de minus-briller for nærsynte - 100% sikkert. Hadde med ungene, og de prøvde briller, og de prøvde både + og - typer. 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 6. januar 2012 Skrevet 6. januar 2012 http://www.extraoptical.com/index.php?nr=90&case=10&id=3735&idkategori=65&basket=Aratu%EDpe%20brun%20med%20nyanser&att_sjekk=0 0 Siter
Katt-ja Skrevet 6. januar 2012 Skrevet 6. januar 2012 Ikke nærsyntbriller vel? Det er vel bare langsyntbriller med liten styrke, altså +briller. Før fantes de bare i + men jeg mener jeg har sett dem med minus også de siste årene... 0 Siter
Dorthe Skrevet 6. januar 2012 Skrevet 6. januar 2012 Ikke nærsyntbriller vel? Det er vel bare langsyntbriller med liten styrke, altså +briller. Jo, det har minusbriller opp til -4. 0 Siter
PieLill Skrevet 6. januar 2012 Skrevet 6. januar 2012 Det frarådes å bruke ferdigbriller med minusstyrke. Brillen bør tilpasses av optiker. Flere kjeder blant andre Specsaver og Brilleland selger individuelt tilpassede briller til noen få hundrelapper. mvh 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Skrevet 6. januar 2012 Ikke nærsyntbriller vel? Det er vel bare langsyntbriller med liten styrke, altså +briller. Joda, de har - også. Han har kjøpt der tidligere. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Skrevet 6. januar 2012 Jeg har aldri sett briller for nærsynte (-) i billigversjon, kun for langsynte. (+) Innbiller meg at de for langsynte er lette og billige og produsere, mens de for nærsynthet ikke er det. Skal ikke påstå at de ikke finnes, men har aldri sett. Om det er lesebriller eller "fastbriller" har ikke med om det er minus eller pluss å gjøre, men hva du skal bruke dem til. ;-) Han har kjøpt på Nille tidligere. Det er kun for kort bruk på kveldstid innimellom, derfor kun billigbriller. Bruker stort sett linser. Vi satt og bestilte diverse på ebay i går så da tenkte vi å bestille briller i samme slengen. Men fant jo ingen, og vet ikke hva jeg skal søke på på engelsk. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Skrevet 6. januar 2012 Rett før jul var jeg på Nille, og der hadde de minus-briller for nærsynte - 100% sikkert. Hadde med ungene, og de prøvde briller, og de prøvde både + og - typer. Ja, han har kjøpt på Nille tidligere. Men i går bestilte vi litt forskjellig fra ebay, så da tenkte vi å se etter briller samtidig ) 0 Siter
morsan Skrevet 7. januar 2012 Skrevet 7. januar 2012 Rett før jul var jeg på Nille, og der hadde de minus-briller for nærsynte - 100% sikkert. Hadde med ungene, og de prøvde briller, og de prøvde både + og - typer. Jeg kjøpte billigbgriller på Nille til junior for å ha i reserve, og da han mistet de gode brillene for et par år siden kom de jo til god nytte. Men han la godt merke til at glassene i nillebrillene ikke var like bra. De var litt som å se gjennom konstant upussede briller. 0 Siter
morsan Skrevet 7. januar 2012 Skrevet 7. januar 2012 Jo, det har minusbriller opp til -4. ''minusbriller opp til -4.'' ...eventuelt "ned til" ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. januar 2012 Skrevet 7. januar 2012 ''minusbriller opp til -4.'' ...eventuelt "ned til" ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.