Gå til innhold

Er det bare i Norge søndag står til sist?

Anbefalte innlegg

Gjest blei litt skuffet

Bestilte veggkalender (kunstkalender) fra amazon, og da jeg hang den opp oppdaget jeg at søndag står først og lørdag sist hver uke. Altså at helgene ikke står samlet. Jeg syns dette ble forvirrende. Jeg ønsker meg en pen kalender der uka står som jeg er vant til, jeg bruker kalenderen til å skrive inn planlagte gjøremål i helgene og i uka.

Jeg sjekket etterpå kalenderene på Amazon, og så at dette var det vanlige (søndag først) på alle deres kalendere.

Så er det bare i Norge vi setter helgen samlet på kalenderen?

Fortsetter under...

Det er vanligst at søndag er første dag i uka ja. Tror faktisk det er slik i Sverige og. Frankrike har det også slik.

Skjønner at du er skuffet - vi er jo vant til at helga kommer til sist, og at den står samlet, ja. Og at f.eks. onsdag er tredje dag i uka.

Det er vanligst at søndag er første dag i uka ja. Tror faktisk det er slik i Sverige og. Frankrike har det også slik.

Skjønner at du er skuffet - vi er jo vant til at helga kommer til sist, og at den står samlet, ja. Og at f.eks. onsdag er tredje dag i uka.

Hei !

Hva som er vanligst vet jeg ikke, men...Jeg kjøper Anne Geddes kalender .En ganske stor kalender som det er god plass til å skrive på.

I alle år unntatt i fjor , står mandag først. Jeg ble helt forvirret og bomma flere ganger på dager da søndag sto først : )

Jeg kjøpte min på bokhandel og da ser man jo hele kalenderen på baksiden.

Hvorfor sier du at det er mest vanlig å sette søndag først??

På min mobil tlf står mandag først. Og det har det gjort på alle kalendere jeg har brukt gjennom tidene tror jeg...

Så her i Norge er det vel ihvertfall mandag først som er vanlig standard?

På min mobil tlf står mandag først. Og det har det gjort på alle kalendere jeg har brukt gjennom tidene tror jeg...

''På min mobil tlf står mandag først. Og det har det gjort på alle kalendere jeg har brukt gjennom tidene tror jeg...''

På min mobil står søndag først ser jeg, det varierer tydeligvis fra kalender til kalender. :o)

Jeg mener at i flertallet av land i Europa i alle fall, så er det vanlig at søndag er første dag i uka.

I Norge er det vanlig at mandag er første dag i uka,.

Annonse

''På min mobil tlf står mandag først. Og det har det gjort på alle kalendere jeg har brukt gjennom tidene tror jeg...''

På min mobil står søndag først ser jeg, det varierer tydeligvis fra kalender til kalender. :o)

Mulig det... For meg er det også helt logisk at mandag står først. Og siden jeg ikke hadde tenkt over probelmstillingen tidligere, så har jeg vel heller ikke vært borti det, for da ville jeg nok stusset på det jeg også..

Persille1365381127

''Hvorfor sier du at det er mest vanlig å sette søndag først?? ''

Fordi trådstarter spør om det er bare er i Norge det er vanlig å sette mandag først. Det er ikke bare i Norge, men det er ikke langt unna. Det vanligste i _andre land_ er å sette søndag først.

Bare prøv å bestille flybilletter eller hotellovernatting på en utenlandsk side, og klikk på kalenderen. Der står søndag som oftest først.

Gjest annlovinda

På min nye mobiltelefon står søndagen først - og det synes jeg ikke om. Ikke har jeg skjønt om det går an å endre det heller

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...