Gå til innhold

Hvor mye må dere beregne på fire personer?

Anbefalte innlegg

Gjest kjøttdeigen

Vi er fire personer, to barn (på 8 og 11år) og to voksne. Vi må ha to pakker kjøttdeig på 400 g pr pk. for å få nok mat til alle fire. Til taco. En veninne av meg sa at de brukte kun en pk. på 400 g. til fire personer.Vi bruker masse penger på mat.

Nå lurer jeg på om vi spiser unormalt mye? hmm

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• Mammantil3

8

• candyqueen_83

7

• morsan

6

Gjest Modern77

Ja, dere er nok noen storspisere :D men nå har dere jo litt større barn,

vi har to små barn på 1 og 3 år, så da holder en kjøttdeig på 400 gr, blir litt til overs faktisk: Men vi bruker mye tilbehør da, hakker gjerne en løk og har sammen med kjøttdeigen og har hele sausen i sammen med litt rømme og tomatpure i tillegg til krydderblandingen og litt vann. Så har vi mais, tomat, agurk, issalat eller rapidsalat, paprika, evnt ananas, rømme og salsa. Så har vi både skjell og tortillalefser.

Gjest spiser med god samvittighet

Vi er nå for tida kun 3 stk hjemme, to voksne og en gutt på 10 år.

En pakke karbonadedeig når vi skal ha taco holder ikke for oss. To pakker blir riktignok for mye. Men jeg steker opp to, også er det litt rester til lunsj/kveldsmat dagen etter.

Det går en del karbonadedeig i tacoen, men ikke mye lefser/skjell.

Skal vi ha spaghetti og karbonadedeig holder det heller ikke med en pakke. Igjen er to pakker for mye. Men grei kveldsmat. Og da spiser vi en del kjøtt under måltidet, men ikke veldig mye pasta.

Synes vi også bruker mye penger på mat. Men det går mye rent kjøtt, fisk, grønnsaker og frukt.

Jeg har en arbeidskollega, de er to voksne og to ungdommer (jenter). de klarer seg også med kun 1 pakke karbonadedeig til alle typer middager...

Gjest kjøttdeigen

Ja, dere er nok noen storspisere :D men nå har dere jo litt større barn,

vi har to små barn på 1 og 3 år, så da holder en kjøttdeig på 400 gr, blir litt til overs faktisk: Men vi bruker mye tilbehør da, hakker gjerne en løk og har sammen med kjøttdeigen og har hele sausen i sammen med litt rømme og tomatpure i tillegg til krydderblandingen og litt vann. Så har vi mais, tomat, agurk, issalat eller rapidsalat, paprika, evnt ananas, rømme og salsa. Så har vi både skjell og tortillalefser.

Vi har alt det andre du nevner vi også i tilegg :-)))

Gjest Elextra

Vi er like mange (og barn ca. samme alder), og hos oss holder det akkurat med en pk à 400 g. Er vi fem personer, bruker jeg to, og da blir det masse til overs.

Hvor mye kjøttdeig som går, avhenger jo av hvor mye annet snadder man har på taco'en eller hvor mye mat man har på taco'en overhodet (noen barn har veldig lite, og spiser heller veldig mange..).

Tror ikke nødvendigvis mengden kjøttdeighar så stor innfytelse på totalprisen på tacomåltidet.

Gjest kjøttdeigen

Vi er like mange (og barn ca. samme alder), og hos oss holder det akkurat med en pk à 400 g. Er vi fem personer, bruker jeg to, og da blir det masse til overs.

Hvor mye kjøttdeig som går, avhenger jo av hvor mye annet snadder man har på taco'en eller hvor mye mat man har på taco'en overhodet (noen barn har veldig lite, og spiser heller veldig mange..).

Tror ikke nødvendigvis mengden kjøttdeighar så stor innfytelse på totalprisen på tacomåltidet.

Skjønner mer og mer hvorfor vi bruker så mye mer penger på mat enn andre :-)) Utrolig at vi allikevel holder oss på normalvekta.

Annonse

Vi bruker en pakke kyllingkjøttdeig (400 g) til taco for 4 personer (2 voksne og 2 "barn" på 18 og 20). Da har vi som regel nok rester til å ha på en pizza seinere. Har oppdaget at det går mer kjøtt når vi bruker tortilla-lefser enn når vi bruker tacoskjell eller tubs.

Vi er 5, 2 voksne og 3 barn (6, 10 og 12 år). Vi bruker ca 800 g karbonadedeig til taco. Da blir det som regel igjen nok til at ungene kan spise både frokost og lunsj dagen etter :)

For å spe på kjøttet, kan man mose brune bønner og ha i. Metter og smaker godt :)

Vi bruker en pakke kyllingkjøttdeig (400 g) til taco for 4 personer (2 voksne og 2 "barn" på 18 og 20). Da har vi som regel nok rester til å ha på en pizza seinere. Har oppdaget at det går mer kjøtt når vi bruker tortilla-lefser enn når vi bruker tacoskjell eller tubs.

''Vi bruker en pakke kyllingkjøttdeig (400 g) til taco for 4 personer (2 voksne og 2 "barn" på 18 og 20). Da har vi som regel nok rester til å ha på en pizza seinere.''

:-O

Spiser dere ingenting?! Jeg kan glatt spise 200 g kjøttdeig alene til middag jeg. Sammen med løk, rosenkål, kikerter og andre grønnsaker eller salat. Og jeg er ikke spesielt storvokst for å si det sånn...

Dere må da spise utrolig lite kjøtt til tacoen.

Vi bruker karbonadedeig - og på tre personer bruker vi over en pakke karbonadedeig til taco.

Annonse

Jeg bruker fort 400 gram karbonadedeig eller mer til en stor pizza.

Gjest Elextra

Dere må da spise utrolig lite kjøtt til tacoen.

Vi bruker karbonadedeig - og på tre personer bruker vi over en pakke karbonadedeig til taco.

Skjønne bare ikke at dette er noe å diskutere - det spørs jo helt på hvor mye kjøttdeig en har på hver taco/lefse. Noen bruker først og fremst salat og grønnsaker, med kjøttet som "krydder", andre bruker kjøtt som hovedingrediens.

*sukk* og at jeg gidder svare i denne tråden *dobbeltsukk*

Jeg bruker fort 400 gram karbonadedeig eller mer til en stor pizza.

''Jeg bruker fort 400 gram karbonadedeig eller mer til en stor pizza.''

Jeg foretrekker minst 500 g til en "langpannepizza". :o) Da er vi to voksne og har middag i to dager + et par biter til overs gjerne.

Vi er fem personer - to voksne (som ikke spiser lite) og tre barn på snart 8, 10,5 og på snart 13. Hun minste spiser lite, de to andre helt normalt, eller kanskje litt mer.

Vi klarer oss faktisk med én pakke kjøttdeig/karbonadedeig til taco! Men vi spiser mye av det andre - bruker alltid lefser og ikke skjell (fordi vi liker lefser best), har på rømme, salsa, ost, agurk, tomat osv. Som regel blir vi stappmette av akkurat dete, noen ganger er den en liten dash med kjøttsaus igjen.

I jula laget jeg taco en dag, og da var vi seks. Hadde da to pakker, og det ble MASSE til overs.

''Jeg bruker fort 400 gram karbonadedeig eller mer til en stor pizza.''

Jeg foretrekker minst 500 g til en "langpannepizza". :o) Da er vi to voksne og har middag i to dager + et par biter til overs gjerne.

Blir omtrent som her det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...