Gå til innhold

Hvor mye må dere beregne på fire personer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• Mammantil3

8

• candyqueen_83

7

• morsan

6

candyqueen_83

Er det ikke den som inneholder så mye MUK? Jeg skal være bra fattig for å velge den, altså. Jeg synes den har en sånn rar bismak, men kyllingpølsene er hakket verre. De smaker direkte vondt, synes jeg.

Ettersom jeg har lest så inneholder ikke kyllingkjøttdeig MUK ettersom det hadde vært altfor finmalt.

Vi er 2 voksne og 2 barn og bruker 600 gr kylllingkjøttdeig og 400 gr karbonadedeig når vi har taco. Da har vi nok til en reste-middag eller vi lager baguette-pizza en av dagene etterpå.

Så i snitt vil jeg tro det går 500 gr kjøttdeig, 400 gr blir for lite. Men barna spiser lite tilbehør. Den yngste kun mais og kjøtt og den eldste kun agurk og kjøtt.

Syns du ikke det er en ekkel bismak på kyllingkjøttdeigen? Dersom vi brukte den til taco kunne vi spist i tre dager på 400 gram... ;-)

''Syns du ikke det er en ekkel bismak på kyllingkjøttdeigen? Dersom vi brukte den til taco kunne vi spist i tre dager på 400 gram... ;-)''

Spørsmålet var ikke til meg, men jeg er freidig nok til å svare likevel..

Enig med deg i både bismak og uvanlig mengde rester når jeg har brukt den i taco e.l.. Uansett hvor mye vi krydrer og kamuflerer den i andre retter som gryte, pizza, omelett osv også..

Vi har virkelig lagt godviljen til, og nøkkelhullsmerket og billig er den også, men tror jeg kapitulerer. Men jeg har landa på at den smaker hakket bedre en svinekjøttdeig :-/ Anser meg som en relativt habil kokk og en person som er i overkant interessert i å spise "ny" mat, men denne svinekjøttdeigen har jeg til gode å bli imponert av.

''Først og fremst ville jeg brukt kyllingkjøttdeig istedet ;) Myyyye bedre og også sunnere :)''

Tja... Jeg klarer ikke blandingsprodukter av kylling, det er bare ikke godt. Sånn er det bare. :o)

Har du prøvd det med tacopulver? Er kun der jeg spiser det...

Annonse

Er kyllingkjøttdeig mye sunnere enn karbonadedeig? Jeg aner ikke, derfor jeg spør.

Uansett synes jeg karbonadedeig er godt, kyllingkjøttdeig kan gå til nød i gryter, men ikke i taco, synes jeg

Karbonadedeig er iallefall mye bedre enn kjøttdeig, men jeg er ikke så veldig begeistra for karbonadekjøttdeigsmaken...

Syns du ikke det er en ekkel bismak på kyllingkjøttdeigen? Dersom vi brukte den til taco kunne vi spist i tre dager på 400 gram... ;-)

Ikke når den er godt stekt og tilsatt tacopulver;)

Ungene mine er kresne, men forlanger kyllingkjøttdeig til taco:)

''Først og fremst ville jeg brukt kyllingkjøttdeig istedet ;) Myyyye bedre og også sunnere :)''

Og best og sunnest er kyllingfilet! :-)

(Bare sånn for å herpe litt i tråden, altså...)

Helt sant! Men det vil ikke to av kidsa ha ;)

Skjønne bare ikke at dette er noe å diskutere - det spørs jo helt på hvor mye kjøttdeig en har på hver taco/lefse. Noen bruker først og fremst salat og grønnsaker, med kjøttet som "krydder", andre bruker kjøtt som hovedingrediens.

*sukk* og at jeg gidder svare i denne tråden *dobbeltsukk*

''*sukk* og at jeg gidder svare i denne tråden *dobbeltsukk*''

Hehe, det samme slo meg litt før jeg kom til ditt innlegg - men det er noe av det som er artig og herlig befriende ved DOL ;)

Advarsel om avsporing til HHP58, hehe ;-)

Her sitter jeg en fredag kveld, med lap-topen på fanget mens Vesla og hennes to overnattingsgjester ser "Anne + Jørgen = sant" på video, Jeg kommenterer på henvendelse fra dem over lap-topen (har sett filmen sammen med Vesla på kino, så jeg er "innafor"), lager popcorn, utsetter et par henvendelser jeg burde svart på pr telefon til imorra, serverer trioen lokalt produsert eplemost, sjekker e-post og svarer der det er nødvendig, sjekker om det går noe passe hjernedødt på TV når ungene har lagt seg, osv....

Har du prøvd det med tacopulver? Er kun der jeg spiser det...

Tacopulver er direkte gyselig - jeg skjønner egentlig ikke at folk orker å sitte å tylle i seg taco... Det smaker grusomt! Jeg tror det er spisskummin i krydderblandingen som gir den fryktelige smaken.

Jeg spiser litt når ungene spør om vi ikke kan ha det på lørdager, men heldigvis skjer det ikke ofte...

Tacopulver er direkte gyselig - jeg skjønner egentlig ikke at folk orker å sitte å tylle i seg taco... Det smaker grusomt! Jeg tror det er spisskummin i krydderblandingen som gir den fryktelige smaken.

Jeg spiser litt når ungene spør om vi ikke kan ha det på lørdager, men heldigvis skjer det ikke ofte...

'' jeg skjønner egentlig ikke at folk orker å sitte å tylle i seg taco..''

Skjønner du at folk har forskjellig smak?

-og jeg skjønner ikke at folk orker bernaisesaus og rødvin *grøss*

Taco derimot er godt. Inkludert spisskumen-smaken.

Vi har forskjellig smak vet du :-)

Annonse

Forskjell på tacopulver også ;) selv liker jeg best vegetartaco, da uten pulver ;)

Tja... Jeg klarer ikke blandingsprodukter av kylling, det er bare ikke godt. Sånn er det bare. :o)

''Jeg klarer ikke blandingsprodukter av kylling,''

Kyllingkjøttdeig er da ikke et "blandingsprodukt"! et er rent kyllingkjøtt som er malt opp.

Og best og sunnest er kyllingfilet! :-)

(Bare sånn for å herpe litt i tråden, altså...)

''Og best og sunnest er kyllingfilet! :-)''

Hvorfor mener du at kyllingfilét er sunnere enn oppmalt kjøtt? Har det noe med steketiden å gjøre, eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...