Gå til innhold

Hvor mye må dere beregne på fire personer?

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde det i tacoen i går fordi sønnen mente det var mer protein i den og sunnere (jeg har ikke peiling), men jeg synes ikke det var like godt nei.

Jeg har laget tacogryte med kyllingkjøttdeig i dag, men jeg krydrer ganske voldsomt med tacokrydder og chilipaste og buljongterninger så jeg kjenner ikke forskjell

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• Mammantil3

8

• candyqueen_83

7

• morsan

6

Jeg har laget tacogryte med kyllingkjøttdeig i dag, men jeg krydrer ganske voldsomt med tacokrydder og chilipaste og buljongterninger så jeg kjenner ikke forskjell

''Jeg har laget tacogryte med kyllingkjøttdeig i dag, men jeg krydrer ganske voldsomt med tacokrydder og chilipaste og buljongterninger så jeg kjenner ikke forskjell'' Sånn har jeg også holdt på, og da går i grunnen vinninga opp i spinninga mht sunnhet ;-)

''Jeg har laget tacogryte med kyllingkjøttdeig i dag, men jeg krydrer ganske voldsomt med tacokrydder og chilipaste og buljongterninger så jeg kjenner ikke forskjell'' Sånn har jeg også holdt på, og da går i grunnen vinninga opp i spinninga mht sunnhet ;-)

Neida, chili og hvitløk er sunt, men jeg vet jeg burde lage tacokrydderet sjøl ;)

Gjest Nickløsheletida

Jeg brukte bare tacokrydder, men får prøve det andre neste gang siden nå sønnen helst vil ha kyllingkrydder:)

Jeg brukte bare tacokrydder, men får prøve det andre neste gang siden nå sønnen helst vil ha kyllingkrydder:)

Minstemann har fått smaken på chili og jo mer jo bedre ;) Jeg liker sterk mat sjøl så det er greit. Og jeg spiser nok for mye storfe og svin. kylling er ikke min ting

Enig i at den smaker mindre metall når den er godt stekt, men da blir jo konsistensen bare helt pyton. Nei her er det rødt kjøtt i tacoen og slik forblir det nok :)

Men har du prøvd kyllingkjøttdeig i taco? Så og si alle jeg kjenner har "konvertert" ;)

Annonse

''Og best og sunnest er kyllingfilet! :-)''

Hvorfor mener du at kyllingfilét er sunnere enn oppmalt kjøtt? Har det noe med steketiden å gjøre, eller?

''Hvorfor mener du at kyllingfilét er sunnere enn oppmalt kjøtt? Har det noe med steketiden å gjøre, eller?''

På kyllingfileten får du rent kjøtt, kan skjære bort fettslintrer og sånt. I oppmalt kjøtt vil det alltid være med litt andre ting, som sener og fett og brusk. Men noen stor forskjell utgjør det ikke, altså, jeg syns bare det er så mye hyggeligere å se hva jeg spiser. :-) Også smaker det så uendelig mye bedre.

Annonse

Gjest gul og rød

Vi bruker 200 gr. på to voksne, men det er bevisst lite (vi kutter på kjøtt generelt for tiden). Da steker vi løk sammen med kjøttdeigen, og har mye tilbehør som bønner, grønnsaker, løk, mais, rømme, guacomole, ost osv.osv.

Jeg spør ikke, bare venter til den mest kresne av dem spyr av maten ;) Hun har ekstremt fintfølende gane og avslører det meste :P

Hehe, veldig kjekk måte å finne ut om ny mat funker, da! :-)

Seriøst: Spyr av kyllingfilet??

Og sukker.

Ja vi får i oss både unødvendig salt og sukker gjennom posemat, men jeg kjenner saltet best. Både jr og jeg er intolerante mot melk og egg så jeg bruker aldri poser hjemme, og duverden så salt jeg syns det er når jeg spiser det borte. Smaker metallisk syns jeg.

candyqueen_83

Når alle som spiser vet at 'kjøttet er det bare SÅ mye av' og man har nok av andre ting å ha på tacoen, holder 400 gram lenge. Men hvis man har folk på besøk som er vant til å lasse på med kjøttet ('den dyre varen') uten å tenke/se helheten, så..blir 400 gram for lite. Så det handler mye om innstilling og om man liker grønnsaker/salat/tomat osv. NOen er så salt-hungrige at de føler de må ha mye kjøttdeig på for at det skal smake noe..

Siden du skal ha besøk ville jeg laget to pakker kjøttdeig, og latt halvparten stå på plata og varme seg mens første porsjon settes på bordet. Da får du sett litt ann hvor mye de spiser, og så har du mer i reserve dersom det faktisk holder, alternativt har du en god porsjon rester etterpå. :-)

Er det vanlig å være så gnien når man skal ha besøk da? En eller to pakker kjøttdeig liksom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...