Gå til innhold

Oss røykere i mellom! God artikkel

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Da får du skrive og foreslå at de skal ha en kampanje mot det også.

Det er dog en forskjell - røyk er en av de få tingene som er farlig, selv om det er i små antall. Alkohol, fet mat, osv - kan man spise en del av, uten at det er farlig.

Med vennlig hilsen

''Alkohol, fet mat, osv - kan man spise en del av, uten at det er farlig.''

Riktig! Jeg har ingen statistikk på hvem som dør av hva, men har god grunn til å tro at narkomane, alkoholkere, fyllekjørere, unge gutter med lappen og overvektige, fyller kvoten ganske godt opp, dessverre.

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

29

• Sør

27

• hidi, the scorpion

18

• Dorthe

10

Mest aktive i denne tråden

Gjest emmene

I noen land, men mange av de som røyker nå begynte da det var reklame.

Med vennlig hilsen

Det er ca. 20% i dette landet som røyker på tross av forbud mot reklame siden 1975. Antallet av disse som er født på 60-tallet eller før har jeg ingen oversikt over. Poenget var at man ikke lengre kan skylde på reklame som årsak til at folk røyker/begynner å røyke.

Du og dine arrogante svar...Kampanjene fører ikke til at jeg slutter og røyke, de bare skremmer meg og ødelegger min trivsel med livet. Og slik er det nok for de aller fleste.

Det viser jo nettopp at du er i fornektelse, når du reagerer slik på en fakta-kampanje.

Du blir sur pga fakta. Og den eneste grunnen til det er pga selvbedrag.

Med vennlig hilsen

''Alkohol, fet mat, osv - kan man spise en del av, uten at det er farlig.''

Riktig! Jeg har ingen statistikk på hvem som dør av hva, men har god grunn til å tro at narkomane, alkoholkere, fyllekjørere, unge gutter med lappen og overvektige, fyller kvoten ganske godt opp, dessverre.

Og uansett hvor mye "selvmordbombing er enda farligere for helsen"-eksempler du kommer med, så blir likevel ikke røyking tryggere.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion

''Et verre helvete en å havne gammel og syk på en institusjon kan jeg ikke tenke meg!''

Det må være enda verre å havne på institusjon ung og syk.

Selvfølgelig!

Tenkte kun på eldre mennesker nå, så beklager dypt om jeg har såret noen!

Annonse

Det viser jo nettopp at du er i fornektelse, når du reagerer slik på en fakta-kampanje.

Du blir sur pga fakta. Og den eneste grunnen til det er pga selvbedrag.

Med vennlig hilsen

Hvilke svakheter har du her i livet da, Sør? Eller bygger du din selvtillit på og fortelle andre hvilke svakheter de har? Føler du deg stor når andre framstår som små og viljesvake?

Du har enda til gode og innrømme en svakhet her inne.

hidi, the scorpion

Og uansett hvor mye "selvmordbombing er enda farligere for helsen"-eksempler du kommer med, så blir likevel ikke røyking tryggere.

Med vennlig hilsen

Hvor har jeg skrevet at røyking er tryggere enn noe som helst?

Jeg ønsker at ingen skal røyke, spesielt unge mennesker, men jeg er svak og avhengig av røyk, men jeg forsvarer meg ikke mot skadene røyking forårsaker.

Gjest Nickløsheletida

Hvilke svakheter har du her i livet da, Sør? Eller bygger du din selvtillit på og fortelle andre hvilke svakheter de har? Føler du deg stor når andre framstår som små og viljesvake?

''Du har enda til gode og innrømme en svakhet her inne''

Jeg tror han er litt svak for Carl i Hagen ;-)

Jeg snakker kun om hva som bra/ikke bra, for MEG. Og jeg er møkk lei av hvordan våre liv skal styres av myndighetene fra vugge til grav. Noe dette forumet deltar aktivt i, og som gjør at jeg ikke helt vet hva jeg synes om og delta her.

Det er rett og slett skremmende.

''Jeg snakker kun om hva som bra/ikke bra, for MEG. Og jeg er møkk lei av hvordan våre liv skal styres av myndighetene fra vugge til grav. Noe dette forumet deltar aktivt i, og som gjør at jeg ikke helt vet hva jeg synes om og delta her.''

Røyking er like farlig uansett.

''Det er rett og slett skremmende.''

Sannheten rundt røyking er skremmende. Saken er du reagerer som du gjør nettopp fordi du ikke ønsker å høre sannheten.

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig!

Tenkte kun på eldre mennesker nå, så beklager dypt om jeg har såret noen!

Poenget, Hidi, var ikke at du har såret noen. (Det tror jeg ikke du har.)

Poenget var at hvis man røyker så risikerer man å havne på "gamlehjemmet" lenge før man blir gammel, og å tilbringe dagene siden der med KOLS.

Og det er MYE verre enn eksempelet ditt.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hvor har jeg skrevet at røyking er tryggere enn noe som helst?

Jeg ønsker at ingen skal røyke, spesielt unge mennesker, men jeg er svak og avhengig av røyk, men jeg forsvarer meg ikke mot skadene røyking forårsaker.

Du kommer trekkende med at X, Y og Z også er farlig. Joda, det er selvsagt sikkert sant, men røykingen blir ikke bedre av det. Det hjelper ikke folk med KOLS at selvmordsbombere lever farligere.

Med vennlig hilsen

''Regner med at det siste alternativet er mest skadelig for meg.''

LOL

Det er derfor vi er så kloke, for vi vet hva utfallet kan bli! Vi luller oss ikke inn en tro på å leve til vi blir hundre;)))

Ikke vil jeg bli så gammel heller:( Et verre helvete en å havne gammel og syk på en institusjon kan jeg ikke tenke meg!

Det sier jeg til legen min hver gang han ber meg om å slutte å røyke;)

Nei, jeg tror at vi ser virkeligheten i hvitøyet, uansett hvor mye det skremmer oss. Og det er klart at vi tar den risikoen det medfører.

''Jeg _vet_ hva jeg utsetter kroppen min for. ''

Da er de jo merkelig at du ikke slutter.

Jeg tror det er lett for oss som er ikke-røykere å si at det bare er å slutte, men for enkelte kan det nok kjennes som at man reduserer livskvaliteten betydelig dersom man slutter..... de greier ikke å tenke seg at dette vil endres etterhvert.

Jeg er meget svak for Beijing and. ;-)

Men jeg sitter ikke her å forsvarer å overspise det. Og det er nettopp forskjellen - du trekker frem et utall av andre ting som er farlige, men det endrer jo ikke på hvor farlig røyking er.

Jeg har sett for mange personer bli syke av røyking, og jeg ønsker virkelig IKKE at du skal bli en av dem, Colette.

Med vennlig hilsen

Nei, jeg tror at vi ser virkeligheten i hvitøyet, uansett hvor mye det skremmer oss. Og det er klart at vi tar den risikoen det medfører.

''Nei, jeg tror at vi ser virkeligheten i hvitøyet, uansett hvor mye det skremmer oss. Og det er klart at vi tar den risikoen det medfører.''

Skrev ikke du i en tidligere tråd at du mente at statistikken ikke var reell, men at noen hadde gjort det farligere enn det virkelig er?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...