Gå til innhold

Barn og fredags-lørdagskveld

Anbefalte innlegg

Gjest hvordan gjør dere det

Hvordan tilbringer din familie fredags- og lørdagskvelder sammen? Ser dere TV, middag foran TV, spiller dere spill etc? Hvor gamle er barna dine? Hva hvis det er et TV program du gjerne vil se men som ikke passer for barn, og dere bare har en stue? osv

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374494-barn-og-fredags-l%C3%B8rdagskveld/
Del på andre sider

Fortsetter under...

nitty-gritty

Vaare barn er 20 maaneder og 6 aar. De legger seg aldri senere enn 7.30, for de er ikke den type barn som takler det greit. Fredags- og loerdagskveldene er enn saa lenge forbeholdt oss voksne, men det hender ofte vi ser en film paa loerdag ettermiddag, spiser ekstra god lunsj sammen paa soendager osv.

Vi har barn på snart 8, 10,5 og snart 13. Vanligvis ser vi på Idol e.l. sammen i 20-tida mens vi spiser taco eller noe annet sammen. Så legger de seg etterhvert, fra 21 og utover. Ofte sovner hun minste på sofaen slike kvelder :-)

Vi ser ikke noe da som ikke barna får se, venter med det til de har lagt seg.

I kveld er det bare jeg og hun yngste og han eldste som er hjemme. Gutten og jeg har spilt geni lenge nå - han vant, og nå ser barna på noe sammen på dataen (Salaby), og sitter og synger sammen.

Vi holder på å¨lage mat (ovnen holder på å bli varm nå), så da skal vi spise, og så må hun minste i seng.

Hvis en vil se noe annet enn flertallet på TV, må den gå opp i loftstua. Det hender det og, men ikke akkurat når vi skal spise.

Men det var veldig koselig å spille et spill! i kveld :-)

Vi har barn på 10 (i morgen!) og 12,5 år Vi pleier å spise litt seinere enn vanlig på fredag/lørdag, se på tv sammen. Gjerne en film. Når det er "gullrekka" på fredagskveld vil gjerne 12-åringen ha med seg "nytt på nytt" mens minste synes det er kjedelig og heller legger seg. Hvis vi ikke ser tv er det gjerne marsvinkos, spill eller tegning.

er det noe vi voksne vil se har vi harddisk på tv-mottakeren og tar det opp til senere bruk.

Gjest Elextra

Fredager har vi ofte pizza som inntas med en film. Evt. har vi taco, da på kjøkkenet. Hvis vi er hjemme lørdag kveld (det er vi oftest) har vi gjerne en bedre middag sammen. Barna går gjerne fra bordet etterhvert og får lørdagsgodt foran TV'n, mens vi voksne spiser ferdig i ro og mak.

Det blir ellers litt spill av typen brettspill, kort, etc. etc. Ellers leker barna mye sammen, bygger lego, leser, spiller litt på iPod'en, etc.

Jeg ser sjelden TV uten barna mens de er våkne, og er det noe som ikke passer for barn, tar jeg det heller opp.

Vi ser i det hele tatt ikke så mye TV i helgene, barna ser litt på morgenen før vi voksne står opp.

Gjest Elextra

Fredager har vi ofte pizza som inntas med en film. Evt. har vi taco, da på kjøkkenet. Hvis vi er hjemme lørdag kveld (det er vi oftest) har vi gjerne en bedre middag sammen. Barna går gjerne fra bordet etterhvert og får lørdagsgodt foran TV'n, mens vi voksne spiser ferdig i ro og mak.

Det blir ellers litt spill av typen brettspill, kort, etc. etc. Ellers leker barna mye sammen, bygger lego, leser, spiller litt på iPod'en, etc.

Jeg ser sjelden TV uten barna mens de er våkne, og er det noe som ikke passer for barn, tar jeg det heller opp.

Vi ser i det hele tatt ikke så mye TV i helgene, barna ser litt på morgenen før vi voksne står opp.

Barna er 8 og 10.

Annonse

Gjest Elextra

enkelt når de er små- det å ta opp og se etterpå.

men når de er våkne nesten mer enn deg.... så blir det annerledes. Nesten ikke rom for privatliv med ektemann en gang...

''men når de er våkne nesten mer enn deg.... så blir det annerledes. Nesten ikke rom for privatliv med ektemann en gang...''

Men når barna er så store er det ikke lenger så mange TV-programmer de ikke bør se.

Gjest sangsol

''men når de er våkne nesten mer enn deg.... så blir det annerledes. Nesten ikke rom for privatliv med ektemann en gang...''

Men når barna er så store er det ikke lenger så mange TV-programmer de ikke bør se.

Nei. heldigvis er det ikke "skadelig". Men det kan være forstyrrende for mor og far, og skulle mase 15 åringen i seng i 23 tiden onsdag- mens foreldrene egentlig ville lagt seg selv i 22 tiden .

Gjest ei gammel røy

Barna mine er 9, 12 og 15. Vi spiser alltid sammen og har litt sein middag både fredag og lørdag og som regel noe ungene bestemmer, ofte taco eller pizza. Eldstemann er enten ute med venner eller sitter og spiller/ ser TV på eget rom. De to yngste vil ofte at vi skal se film sammen, og da gjør vi det, ellers ser de TV på eget rom. Det hender vi spiller spill også. Voksenfilm ser jeg kun når de yngste har lagt seg.

Spiser som regel sen middag. Etterpå ser vi enten på TV sammen, eller barna ser litt TV alene mens vi voksne er i stua. Hender også at vi spiller spill sammen, eller gjør noe annet sammen. Har også en del besøk i helgene, venner av oss med barn som kommer til middag og sover over til dagen etter. Da er det gjerne full fart og både barn og voksne har selskap.

Gjest Shira :o)

Lager noe god mat, gjerne sammen. Noen ganger spiser vi foran tv, men om det ikke er noe spesielt vi vil se, så gjør vi ikke det.

Ser gjerne en film. Spiller ti tusen, brettspill. Nå vil guttungen mye heller spille spill på data enn med oss, men nå og da gjør spiller vi brettspill sammen, men mindre enn før. Han prater på MSN med venner osv, så det er mindre av det at vi sitter sammen hele kvelden nå. Han er 10 år, blir 11 i mai. Derfor synes vi det er koselig at vi lager mat sammen og spiser den.

Jeg og han ser endel filmer sammen, pappaen ser ikke så mye film, så det er vår greie sammen.

Er det noe vi vil se som ikke passer han, så ser han film på dataen på rommet sitt, eller spiller på Ipoden. Som oftes tar vi det opp eller han har lagt seg.

Mine er 11 og 13 og det varierer med hva vi har lyst til å gjøre og hva vi har lyst til å spise. :o) Noen ganger er jo en av ungene borte på overnatting eller har overnattingsgjest og da er det ikke mye å se til dem.

Ellers ser vi gjerne litt på tv eller en film, spiller på pc'n eller et brettspill. Det er sjeldent jeg vil se noe som ikke passer for ungene, da går det i så fall såpass sent på tv at jeg sender dem i seng først.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...