Gå til innhold

Nå som jula er over, savner du den?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er det fremdeles jul. Juletreet står her, adventsstjernen henger i vinduet, alle nissene er her. Det eneste jeg har gjort er å rydde kjøkkenet for juleting og så er spisebordet slått sammen til normal størrelse. Det får stå sånn til neste uke en gang.

Annonse

Nei, jeg savner ikke julen. Det er jul når det er jul, og nå er det vi snart på den 7.dagen av det nye året. Jeg skjønner ikke at folk orker og ha julepynt på denne tiden. Min julepynt forsvant 30.12. For meg er julen over etter 2. juledag.

Vi pynter til jul enten liille julaften eller tidligst et par dager før der. Så om jula skulle vært over 2. juledag, hadde den vært kort for oss!

Vi pynter til jul enten liille julaften eller tidligst et par dager før der. Så om jula skulle vært over 2. juledag, hadde den vært kort for oss!

Jeg vet at det er slik for mange:-) Jeg henger opp adventstjerner ca. 1.12. Resten av pynten kommer opp like før jul. Men jeg vil ha den ut igjen like ved nyttår. Men jeg er ikke noen stor julefan, og gjør bare det jeg føler at jeg må ;.)

Nei, jeg savner ikke julen. Det er jul når det er jul, og nå er det vi snart på den 7.dagen av det nye året. Jeg skjønner ikke at folk orker og ha julepynt på denne tiden. Min julepynt forsvant 30.12. For meg er julen over etter 2. juledag.

''Nei, jeg savner ikke julen. Det er jul når det er jul, og nå er det vi snart på den 7.dagen av det nye året. Jeg skjønner ikke at folk orker og ha julepynt på denne tiden. Min julepynt forsvant 30.12. For meg er julen over etter 2. juledag.''

Dette var faktisk et stort tema på jobb i dag. En kollega hadde en seriøst viktig problemstilling ift 13. dag jul og 20. dag jul ift sin sin nye partner og "svigerfamilie",.

H*n prikka meg etter hvert hardt i armen (siden jeg ikke hadde noen formeining om temaet) og spurte meg om dette. Da jeg sa som sant var at for meg varierer det alt fra f.eks 8.,17., 21., til 26. dag jul; alt ettersom besøk, barnas ønsker, min latskap osv, - og da senket en pinlig stillhet seg...

Men innser at julegratialet neste år må jobbes for ;)

Jeg savner den ikke, for her er den fortsatt! Hadde siste juleselskapet i kveld, og så ryddes nok jula ut i løpet av helgen tenker jeg. Vi pynter til advent første adventshelg, og pynter til jul 23.desember. Når julepynten begynner å bli støvete er det på tide å rydde den bort ;-) Jeg tror at de som hiver ut jula før nyttårsrakettene har sluttet å smelle har pyntet til jul aaaaaaltfor tidlig hvis de er lei allerede da.

Gjest Mamma med juletre.

Elsker julen, elsker juletre, elsker pynten, kosen, maten, samhørigheten, ja alt som har med julen å gjøre :)

Når det først blir 1 januar så forsvinner julestemningen helt hos meg. Da er jeg så mentalt forberedt på et nytt år at da er det liksom "malplassert" med all pynten. Rare greier, men sånn er det nå :)

Når jeg da plukker vekk ting og tang så er det helt greit.

Rart å tenke på at det går fra så den ene følelsen til den andre, bare fordi kalenderen viser forskjellige dager og årstall, men sånn er det hos meg.

Derfor savner jeg ikke julen nå. Men jeg tenker tilbake på den med glede og ønsket veldig, veldig at den ikke tok slutt i år :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...