Gå til innhold

Har vært vekke fra jobb i to uker nå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

29

• Dorthe

12

• Angustia

5

• Franzeska

1

Mest aktive i denne tråden

Persille1365381127

Så da er det bedre å gå tilbake til å være der du var før du begynte å jobbe igjen?

Hva med å tenke at denne jobben er din vei tilbake til det vanlige arbeidslivet, og at du må takle den - og alle personene som følger med den for å bevise at du faktisk kan klare deg andre steder også?

Hva skulle du gjort om det var noen du ikke likte på en annen arbeidsplass? Blitt hjemme? Sånn er ikke virkeligheten.

Slutt å deppe, kom deg på jobb - bidra og gjør noe konstruktivt, det er den eneste veien din tilbake til arbeidslivet.

Så da er det bedre å gå tilbake til å være der du var før du begynte å jobbe igjen?

Hva med å tenke at denne jobben er din vei tilbake til det vanlige arbeidslivet, og at du må takle den - og alle personene som følger med den for å bevise at du faktisk kan klare deg andre steder også?

Hva skulle du gjort om det var noen du ikke likte på en annen arbeidsplass? Blitt hjemme? Sånn er ikke virkeligheten.

Slutt å deppe, kom deg på jobb - bidra og gjør noe konstruktivt, det er den eneste veien din tilbake til arbeidslivet.

Jeg ønsker å bli uføretrygdet. Bare det å ta bussen frem og tilbake er vanskelig for meg. Det å skifte i garderoben når dagen er slutt får meg til å brekke meg av lukta. Jeg kjeder meg på jobb.

Persille1365381127

Jeg ønsker å bli uføretrygdet. Bare det å ta bussen frem og tilbake er vanskelig for meg. Det å skifte i garderoben når dagen er slutt får meg til å brekke meg av lukta. Jeg kjeder meg på jobb.

Hvorfor _ønsker_ du å bli uføretrygdet? Hva er det som er mer attraktivt med å gå hjemme enn å være i (tilpasset) jobb?

Annonse

Jeg skjønner deg godt. Og godt å vite at det ikke er den eneste veien tilbake til arbeidslivet igjen.

Jeg hadde IKKE taklet å jobbe i en vernet bedrift. Jeg hadde følt at det hadde vært svært stigmatiserende!

Uansett hvor man jobber på arbeidspraksis så føles det stigmatiserende.

Gjest Nickløsheletida

Jeg skjønner deg godt. Og godt å vite at det ikke er den eneste veien tilbake til arbeidslivet igjen.

Jeg hadde IKKE taklet å jobbe i en vernet bedrift. Jeg hadde følt at det hadde vært svært stigmatiserende!

Det ville ikke jeg likt heller, men da hadde jeg sannelig prøvd å få noe annet.

Hvis jeg ikke en gang hadde forsøkt, ville det vært på en vernet bedrift jeg "hørte hjemme"

Gjest Psyk av alt

Det ville ikke jeg likt heller, men da hadde jeg sannelig prøvd å få noe annet.

Hvis jeg ikke en gang hadde forsøkt, ville det vært på en vernet bedrift jeg "hørte hjemme"

Ja, man må sørge for seg selv og stå på. Noe annet nytter ikke.

Jeg skjønner som sagt at det føles ille, men er helt enig med deg i at da må man gjøre noe selv!

Persille1365381127

Ja, man må sørge for seg selv og stå på. Noe annet nytter ikke.

Jeg skjønner som sagt at det føles ille, men er helt enig med deg i at da må man gjøre noe selv!

''men er helt enig med deg i at da må man gjøre noe selv!''

Om dette er samme trådstarter som har kvernet om dette i mange måneder nå, så har ikke trådstarter samme syn på saken - h*n vil gjerne ha alt servert på et fat :)

Gjest Psyk av alt

''men er helt enig med deg i at da må man gjøre noe selv!''

Om dette er samme trådstarter som har kvernet om dette i mange måneder nå, så har ikke trådstarter samme syn på saken - h*n vil gjerne ha alt servert på et fat :)

Jeg tar det ikke for gitt at vedkommende vil ha alt servert på fat.

Slik som systemet er i dag er det meget lett å bli "lammet".

Man skal være meget sterk for å bryte ut og skaffe vei i vellinga for egen maskin.

Jeg er sterk selv med psykdom og klarer å ordne opp for meg selv.Men jeg skal si deg at det kreves MYE.

Man må gjøre noe om man ikke finner situasjonen tilfredstillende, men det er ikke alle som greier det.

Og jeg liker måten du formulerer deg på er svært nedsettende.Du har en ovenfraogned holdning som kan drepe en liten spire av ork og ønske om å komme ut av en kjip situasjon.

Gjest Psyk av alt

Man skal være meget sterk for å bryte ut og skaffe vei i vellinga for egen maskin.

Jeg er sterk selv med psykdom og klarer å ordne opp for meg selv.Men jeg skal si deg at det kreves MYE.

Man må gjøre noe om man ikke finner situasjonen tilfredstillende, men det er ikke alle som greier det.

Og jeg liker måten du formulerer deg på er svært nedsettende.Du har en ovenfraogned holdning som kan drepe en liten spire av ork og ønske om å komme ut av en kjip situasjon.

Jeg mener at jeg synes etc...siste setning ble feil.

Annonse

Det har ikke jeg opplevd. Der jeg hadde min praksis føltes det ikke stigmatiserende. Det var ikke en vernet bedrift.

Jeg har bare vært et sted hvor det ikke var stigmatiserende og bare det at man ikke blir ansatt etterpå og satt til å gjøre drittjobbene når man kan oppgavene som gjøres på stedet føles helt forferdelig synes jeg. Jeg gav opp etter siste arbeidspraksis hvor de behandlet meg som jeg skulle være idiot.

Persille1365381127

Igjen da, vedkommende har vært her inne i månedsvis, med forskjellige nick - og arbeidsinnsatsen har blitt diskutert opp og ned i mente.

Ettersom jeg ikke husker alle de andre nickene som har blitt brukt kan jeg ikke linke dem til deg, men diskusjonen er gammel - og veldig ensidig.

Det jeg skrev gjelder ikke deg, det gjelder trådstarter - som har en helt annen holdning til dette enn deg.

Persille1365381127

Jeg har bare vært et sted hvor det ikke var stigmatiserende og bare det at man ikke blir ansatt etterpå og satt til å gjøre drittjobbene når man kan oppgavene som gjøres på stedet føles helt forferdelig synes jeg. Jeg gav opp etter siste arbeidspraksis hvor de behandlet meg som jeg skulle være idiot.

Det med drittoppgaver er jeg enig med deg i.

Men du skal være klar over at når NAV "selger" inn arbeidspraksis til oss som er arbeidsgivere, så er det ingen som sier at man skal gi de som har praksisplass jobb etterpå. Det er også gjerne sånn at man har flere i praksis etter hverandre, og hensikten er at de skal ut og søke jobber selv etterpå.

Arbeidspraksis blir solgt inn som et "treningsopplegg" til oss, og ikke som et forstadie til at vedkommende skal få jobb hos oss.

Gjest Psyk av alt

Huff, det var ille å høre!

Mulig jeg har hatt flaks, men jeg tror muligens det kan ha noe med innstillingen å gjøre også...

Gjest Psyk av alt

Igjen da, vedkommende har vært her inne i månedsvis, med forskjellige nick - og arbeidsinnsatsen har blitt diskutert opp og ned i mente.

Ettersom jeg ikke husker alle de andre nickene som har blitt brukt kan jeg ikke linke dem til deg, men diskusjonen er gammel - og veldig ensidig.

Det jeg skrev gjelder ikke deg, det gjelder trådstarter - som har en helt annen holdning til dette enn deg.

Ja, og jeg forsvarer trådstarter.

Du er uvitende om denne situasjonen.Jeg har vært/er i den selv og vet mer enn deg.

Persille1365381127

Ja, og jeg forsvarer trådstarter.

Du er uvitende om denne situasjonen.Jeg har vært/er i den selv og vet mer enn deg.

Strengt tatt vet du vel ingenting om hva jeg har vært igjennom og ikke? Du vet heller ikke noe om hva jeg vet og ikke.

Og normalt sett ville jeg vært enig med deg, men i dette tilfellet er ikke trådstarter interessert i å bidra med noe som helst selv, og har rakket ned på arbeidsplassen, kollegene sine og de tiltakene som har blitt foreslått i månedsvis. Vedkommende har også vært svært negativ til alle tilbakemeldinger som har kommet på dette forumet, alle forslag som har blitt gitt og alle historier som har blitt delt.

Det spiller ingen rolle hva man svarer, om det ikke er en uforbeholden støtteerklæring til denne oppførselen - så går det ikke inn.

Forutsatt at det er denne personen selvsagt.

Gjest Psyk av alt

Det med drittoppgaver er jeg enig med deg i.

Men du skal være klar over at når NAV "selger" inn arbeidspraksis til oss som er arbeidsgivere, så er det ingen som sier at man skal gi de som har praksisplass jobb etterpå. Det er også gjerne sånn at man har flere i praksis etter hverandre, og hensikten er at de skal ut og søke jobber selv etterpå.

Arbeidspraksis blir solgt inn som et "treningsopplegg" til oss, og ikke som et forstadie til at vedkommende skal få jobb hos oss.

Nei, klar over det. Jeg fikk heller ikke jobb etter endt praksis.

Og isteden for å følge det vanlige nav opplegget og legge min framtid i hendene til en saksbehandler brøt jeg ut og fikset ting selv. Men det skal styrke og mot til for å gjøre det.

Jeg synes jeg kan si det til meg selv uten å virke oppblåst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...