Gå til innhold

Hva synes du om dette jentenavnet

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Mrs. Wallace

3

• Mrs D

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Synes Erica klinger finere på engelsk enn på norsk.

Eirika? Merkelig.

Synes

Skrevet

Først tenkte jeg at Eirika var veldig snodig - har aldri hørt det før.

Men jeg synes det høres litt kraftigere ut enn Erika, litt mer snert i det, liksom :-)

Men ulempen er jo at de aller fleste vil oppfatte det som Erika, og hun vil måtte stave navnet sitt ofte.

Skrevet

Jeg syns det er rart, både Erika (som jeg ikke helt klarer å uttale, syns trykket blir på feil sted uansett hva jeg prøver på) og Eirika (som jeg aldri har hørt før). For meg var det rare navn.

Skrevet

Barnebarnet til venninna mi heter det, hun er like gammel som minstemann. Nydelig jente og jeg synes da selvfølgelig at navnet er veldig fint.

Skrevet

Eirika? Merkelig.

Synes

Enig.

Erika på norsk er "hardt".

Gjest Auroria
Skrevet

Først tenkte jeg at Eirika var veldig snodig - har aldri hørt det før.

Men jeg synes det høres litt kraftigere ut enn Erika, litt mer snert i det, liksom :-)

Men ulempen er jo at de aller fleste vil oppfatte det som Erika, og hun vil måtte stave navnet sitt ofte.

''Men ulempen er jo at de aller fleste vil oppfatte det som Erika, og hun vil måtte stave navnet sitt ofte.''

Det kan du ha rett i, det tenkte jeg ikke på :-/

Tanken var å kalle opp barnet etter bestefaren Eirik og om det ble jente ville det jo være naturlig å kalle henne Eirika. Erika er jo derimot vanligere. Ihvertfall et vanlig navn i Sverrige. Men usikker på om det er penere. Må nok smake på det litt til.

Gjest Auroria
Skrevet

Heller Julie

Har lyst å kalle henne opp etter bestefaren Eirik..

Gjest Auroria
Skrevet

Erika er greit. Eirika blir veldig tungt.

Har lyst å kalle henne opp etter bestefaren Eirik, som også er et tyngre navn enn Erik. Men usikker på hva jeg liker best av Erika og Eirika. Tror jeg liker litt tyngde jeg.

Gjest Auroria
Skrevet

Eirika? Merkelig.

Synes

Har vel egentlig hørt jentenavnet Eirika selv, men synes det er pent. Har lyst å kalle opp barnet etter bestefaren Eirik.

Skrevet

Erika er et helt greit navn, Eirika var bare merkelig.

Problemet med Erika er at man ikke helt vet hvor man skal legge trykket.

Skrevet

Skrevet

Mary Poppins
Skrevet

Erika synes jeg er fint. Eirika synes jeg er stygt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...