Gå til innhold

Hva synes du om dette jentenavnet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

3

• Mrs. Wallace

3

• Mrs D

3

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Mrs. Wallace

''Men ulempen er jo at de aller fleste vil oppfatte det som Erika, og hun vil måtte stave navnet sitt ofte.''

Det kan du ha rett i, det tenkte jeg ikke på :-/

Tanken var å kalle opp barnet etter bestefaren Eirik og om det ble jente ville det jo være naturlig å kalle henne Eirika. Erika er jo derimot vanligere. Ihvertfall et vanlig navn i Sverrige. Men usikker på om det er penere. Må nok smake på det litt til.

''Tanken var å kalle opp barnet etter bestefaren Eirik ''

Hva med Eirin, da? Bare én bokstavs forskjell.

Jeg liker Erika veldig godt, men sliter litt med at det uttales på flere måter.

Eirika har jeg aldri hørt før, så det måtte jeg smake litt på. Men det smaker ikke vondt. ;)

''men sliter litt med at det uttales på flere måter. ''

Godt poeng

Annonse

''Men ulempen er jo at de aller fleste vil oppfatte det som Erika, og hun vil måtte stave navnet sitt ofte.''

Det kan du ha rett i, det tenkte jeg ikke på :-/

Tanken var å kalle opp barnet etter bestefaren Eirik og om det ble jente ville det jo være naturlig å kalle henne Eirika. Erika er jo derimot vanligere. Ihvertfall et vanlig navn i Sverrige. Men usikker på om det er penere. Må nok smake på det litt til.

Datteren min har et sjelden navn, men det mangler kun en bokstav fra å være likt som et mer kjent navn.

Jenta blir feilnavnet hele tiden, og må stort sett alltid rette på de som hilser på henne. Etter 14 år er hun vant til dette, men det er selvfølgelig ikke så hyggelig å alltid måtte forklare og komme opp i samtale om navnet.

Så hvis jeg kan få gi deg et råd, er det å gå for Erika, og ikke Eirika, for det kommer hun til å måtte slite med:-(

Datteren min har et sjelden navn, men det mangler kun en bokstav fra å være likt som et mer kjent navn.

Jenta blir feilnavnet hele tiden, og må stort sett alltid rette på de som hilser på henne. Etter 14 år er hun vant til dette, men det er selvfølgelig ikke så hyggelig å alltid måtte forklare og komme opp i samtale om navnet.

Så hvis jeg kan få gi deg et råd, er det å gå for Erika, og ikke Eirika, for det kommer hun til å måtte slite med:-(

''Jenta blir feilnavnet hele tiden, og må stort sett alltid rette på de som hilser på henne. Etter 14 år er hun vant til dette, men det er selvfølgelig ikke så hyggelig å alltid måtte forklare og komme opp i samtale om navnet.''

Det signerer jeg på. Man blir ganske lei av å måtte dra hele historien hver bidige gang man presenterer seg ved navn. Jeg tipper at de aller fleste med sære navn gir sine barn enkle og greie navn på grunn av slike erfaringer:)

Jeg ville gått for Erika. Hvis det er for å oppkalle etter en Eirik ville jeg heller kalt henne Eira enn Eirika, tror jeg.

''Hvis det er for å oppkalle etter en Eirik ville jeg heller kalt henne Eira enn Eirika, tror jeg.''

Enig, Eirika er rart, Eira er nydelig :-)

Annonse

Eirika synes jeg er litt oppkonstruert... og jeg ser for meg mye trøbbel med navnet. Selv har jeg et navn jeg en sjelden gang for riktig skrevet, så jeg har vært veldig bevisst på at barna mine har navn som er lettforståelige.

Men: var det Ouren, eller var det en annen navneforsker, som nettopp oppfordret folk til å lage navn selv? Liker du Eirika, så går du for det ;)

Gjest Auroria

Takk for gode råd!

Gjest Auroria

''Tanken var å kalle opp barnet etter bestefaren Eirik ''

Hva med Eirin, da? Bare én bokstavs forskjell.

Det er mange navn som bare har en bokstav i forskjell, men det blir likevel to HELT forskjellige navn.

Synes ikke Eirik og Eirin minner særlig mye om hverandre..

Men takk for tips likevel :)

Mrs. Wallace

Det er mange navn som bare har en bokstav i forskjell, men det blir likevel to HELT forskjellige navn.

Synes ikke Eirik og Eirin minner særlig mye om hverandre..

Men takk for tips likevel :)

Neinei. Tanken var ikke at de skulle være så klin like, men at det kunne være greit å finne et navn som folk faktisk forstår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...