Gå til innhold

Det fineste jentenavnet du vet om?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

3

• Dorthe

3

• jubalong70

2

• Bookworm

2

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Ingeborg, Kristi, Bergit.

-også det som datteren min heter...

Jeg er en smule lei jentenavn som ender på -a.

''Jeg er en smule lei jentenavn som ender på -a.''

Jeg også, selv om en av jentene mine har et slikt navn. I hennes årgang, 2002, er det helt absurd, hun hadde nettopp bursdagsselskap, og av de som var der, ca 16 jenter, var det kun 3 stk som ikke har navn som ender på a. De aller fleste av disse har navn med 2 stavelser, type Pia, Oda, Ida, Frida, Ina, Lina etc.

Det gikk fullstendig i surr for denne halvgamle damen... ;)

''Jeg er en smule lei jentenavn som ender på -a.''

Jeg også, selv om en av jentene mine har et slikt navn. I hennes årgang, 2002, er det helt absurd, hun hadde nettopp bursdagsselskap, og av de som var der, ca 16 jenter, var det kun 3 stk som ikke har navn som ender på a. De aller fleste av disse har navn med 2 stavelser, type Pia, Oda, Ida, Frida, Ina, Lina etc.

Det gikk fullstendig i surr for denne halvgamle damen... ;)

Ca. ti år tidligere sluttet alle jentenavn på -ine.

Datteren min gikk sammen med Torine, Karine, Cathrine, Martine osv. i det uendelige. Husker godt følelsen av å gå helt i surr :-)

Ca. ti år tidligere sluttet alle jentenavn på -ine.

Datteren min gikk sammen med Torine, Karine, Cathrine, Martine osv. i det uendelige. Husker godt følelsen av å gå helt i surr :-)

Jeg husker for noen år siden hadde jeg i korpset mitt

Ingvild, Ingvild, Ingun og Ingrid.

Nå har jeg

Ida, Ida, Oda, Frida, Thea, Thea, Ina, Hanna (og to nye Ingrid'er)

Heldigvis er det innimellom noen litt mer originale...

Annonse

Sofie. Helt fra jeg var liten planla jeg at min datter skulle hete dette (oppkalt etter oldemor), men jeg fikk ingen datter. I mellomtiden ble dette et motenavn, og det tapte litt av glansen for meg.

Samme skjedde for meg med Emilie, det het min oldemor og jeg hadde opprinnelig tenkt å kalle min datter det.

Nå hete rjo annahver unge Emilie (unntatt de som heter noe som ender på -a)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...