Gå til innhold

Middagstips for slunkne lommebøker...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det er godt mulig å få billig middagsmat. Ble litt overasket når jeg hørte at det var rimelig å beregne 50 kr pr person. Rema 1000 reklamerer for under hundrelappen for 2 personer eller noe. Det går helt fint å få middag til en tier pr person. Fiskeboller, fiskepinner, julepølse. lapskaus, pannekaker osv.

Personlig synes jeg en familiemiddag for fire til 100 kr er dyrt.

Men har selvfølgelig det også, men har som sagt oppdaget at middag kan man få billig også.

Ja det er godt mulig å få billig middagsmat. Ble litt overasket når jeg hørte at det var rimelig å beregne 50 kr pr person. Rema 1000 reklamerer for under hundrelappen for 2 personer eller noe. Det går helt fint å få middag til en tier pr person. Fiskeboller, fiskepinner, julepølse. lapskaus, pannekaker osv.

Men har selvfølgelig det også, men har som sagt oppdaget at middag kan man få billig også.

Vet du, det er jeg enig med deg i.

Mamta - den gode gamle

Ja, ikke sant? Det handler om planlegging av innkjøpene og langsiktig tenkning. Men jeg skjønner jo at prisen fort kan bli 50 kr pr pers dersom alt skal kjøpes i mindre kvanta og på dag-til-dag-basis.

Fiskeboller, fiskepinner, pølser og pannekaker spiser jeg så og si aldri. Det er mye sunnere å spise rene råvarer. Det er mye billige grønnsaker som går an å spise seg mett av og mye sunnere.

Grønnsakssuppe laget i stor mengde og fryst i passe porsjoner er f.eks. lettvint og billig. Man kan godt bruke rent kjøtt eller fisk for å variere smaken, og da i liten mengde så det blir ikke så dyrt.

Jeg kjøper fisk og kjøtt i store pakniner og fryser ned. Det er økonomisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...