Gjest Ailek Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 2 km skolevei, gradestokken kryper nedover..har dere noen "regler" for hvor kaldt det skal være før barna blir kjørt i stedet for å gå skoleveien? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Nei - det kommer an på været ellers. Vi kjørte hun minste en av dagene da det blåste så fryktelig, uten at det var kaldt. Hun går som regel, men er det kaldt og vind, så kan det være vi kjører - er det bare kaldt (ned til 10-15 grader), så går hun. I vinter har det imidlertid ikke vært kaldere enn minus to grader her da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ailek Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Nei - det kommer an på været ellers. Vi kjørte hun minste en av dagene da det blåste så fryktelig, uten at det var kaldt. Hun går som regel, men er det kaldt og vind, så kan det være vi kjører - er det bare kaldt (ned til 10-15 grader), så går hun. I vinter har det imidlertid ikke vært kaldere enn minus to grader her da... ja er vel en minus åtte her nå. så vi får se i morgen. hva når det er skikkelig regnvær, blir de kjørt da? hvor lang skolevei hyar barna dine? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Foreldre må lære seg å ha litt mer tillit til seg selv Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Per sier 8 kalde og blåst, Kari sier 15 kalde og vindstille. Synes ikke du skal la DOLfolket "bestemme" når du skal kjøre dine egne barn. Lag dine egne regler etter hva dere synes som foreldre. Skoleveiene, kuldegradene, omgivelsene og ikke minst barna, kan ha store forskjeller fra her til der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Nå har vi litt kortere vei, men har aldri tenkt at kulda skal være noe problem - det er jo bare å kle seg. Synes det er verre om det blåser og regner samtidig, men har ikke kjørt dem da heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Her går ungene til og fra uansett vær. -22 og blåst, ingen hindring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 ja er vel en minus åtte her nå. så vi får se i morgen. hva når det er skikkelig regnvær, blir de kjørt da? hvor lang skolevei hyar barna dine? Hun har bare 1 km til skolen. Det hender hun blir kjørt hvis det er ufyselig regnvær, men som regel går hun uansett vær. De er tre som går sammen, og jeg tror de har det veldig koselig på vei til skolen :-) Ofte går jeg hjemmefra før ungene (mannen min venter til de har gått) - men hvis jeg er litt forsinket og skal samme vei som hun minste, så hender det altså at hun og venninnene får sitte på, enten helt til skolen eller til butikken, så de får en liten luftetur før skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Nå er ikke mine to friske for tida, så hvis de er på skolen blir de kjørt. Da de var friske gikk de nesten uansett. Tror muligens jeg kjørte dem en gang det var -25... Friske unger med godt tøy har ikke noe vondt av å gå til skolen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Nå er ikke mine to friske for tida, så hvis de er på skolen blir de kjørt. Da de var friske gikk de nesten uansett. Tror muligens jeg kjørte dem en gang det var -25... Friske unger med godt tøy har ikke noe vondt av å gå til skolen ''Nå er ikke mine to friske for tida, så hvis de er på skolen blir de kjørt.'' Hvis barna ikke er friske nok til å gå til skolen, er de vel heller ikke friske nok til å være på skolen hele dagen. Med mindre det er fjellpass å krysse på skoleveien, da - 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg kjører Billa hver dag (en snau km), men det er vel åpenbart ikke svaret du er ute etter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 ''Nå er ikke mine to friske for tida, så hvis de er på skolen blir de kjørt.'' Hvis barna ikke er friske nok til å gå til skolen, er de vel heller ikke friske nok til å være på skolen hele dagen. Med mindre det er fjellpass å krysse på skoleveien, da - Det er litt spesielt for oss for tida med en som har ME og en som kanskje har det. -så jo, hvis de skal på skolen må de kjøres. -og det er fordi det er unntakstilstand her for tida. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Det er litt spesielt for oss for tida med en som har ME og en som kanskje har det. -så jo, hvis de skal på skolen må de kjøres. -og det er fordi det er unntakstilstand her for tida. Ja, skjønner det er forskjell på sykdom og sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 ''Nå er ikke mine to friske for tida, så hvis de er på skolen blir de kjørt.'' Hvis barna ikke er friske nok til å gå til skolen, er de vel heller ikke friske nok til å være på skolen hele dagen. Med mindre det er fjellpass å krysse på skoleveien, da - Hvis man har lungeproblemer, osv. kan man være innendørs på skolen, men ikke gå utendørs. Jeg fikk dekket taxi til skolen i lang tid. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg kjører Billa hver dag (en snau km), men det er vel åpenbart ikke svaret du er ute etter. Er det dumt å spørre hvorfor? Skjønner det kan være praktisk, og jeg er fristet selv noen ganger (har også kjørt helt parallelt), men tenker at det er fint for barna å lære å gå selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Kulde er stort sett bare å kle ute. Piskende pøsende regnvær og/eller speilhålke/blindhålke er bedre grunner for å bli kjørt syns jeg. Jeg tror jeg kan regne på en hånd de gangene jeg ble kjørt til skolen (3,5 km langs riksvei uten belysning og uten fortau og med 80-sone, grøssss.....) men det var i steinalderen en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Er det dumt å spørre hvorfor? Skjønner det kan være praktisk, og jeg er fristet selv noen ganger (har også kjørt helt parallelt), men tenker at det er fint for barna å lære å gå selv. Dels fordi jeg ikke gidder å stå opp en halvtime tidligere for at hun skal gå selv når jeg likevel kjører rett forbi. Det tar omtrent to-tre minutter å kjøre opp, og enten er jeg på jobb rett over veien for skolen - eller så kjører jeg rett forbi når jeg skal noe annet. Den andre grunnen er at hun har med seg gymbag mandag, instrument tirsdag, badetøy onsdag og instrument torsdag - og selv om hun kunne klart klærne selv, så blir det for mye å dra på instrumentet også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg har aldri tenkt på kulde som grunn til å bli kjørt. Nesten tvert i mot, vil jeg si, da jeg synes det er verre å skulle starte bilen opp bare for en så kort tur når det er kaldt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Mine har nesten 2 km til skolen, og vi har ingen grense for hvor kaldt det kan være når de går. Stort sett går de på ski om vinteren - forutsatt at det er snø, selvfølgelig. De har gått samme vei siden de gikk i 1. og 2. trinn (eldste tok buss første skoleåret siden det ikke var noen å ha følge med). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær er det jo noe som heter. Ingen av mine barn har noesinne blitt kjørt til skolen pga været alene. Da vi bodde ett annet sted for endel år siden tok de buss til skolen (som vi hadde sloss med kommunen for å få til) pga av en mildt sagt livsfarlig skolevei. To km med smale og svingete veier i 80-sone, ikke gatelys og hovedfartsåren for tømmertransport. Det var en risikosport selv i dagslys. Da tok de buss, som stoppet nesten rett utenfor døra. Ellers har de gått eller syklet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær er det jo noe som heter. Ingen av mine barn har noesinne blitt kjørt til skolen pga været alene. Da vi bodde ett annet sted for endel år siden tok de buss til skolen (som vi hadde sloss med kommunen for å få til) pga av en mildt sagt livsfarlig skolevei. To km med smale og svingete veier i 80-sone, ikke gatelys og hovedfartsåren for tømmertransport. Det var en risikosport selv i dagslys. Da tok de buss, som stoppet nesten rett utenfor døra. Ellers har de gått eller syklet. ''Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær er det jo noe som heter. '' Nei, nei, nei. Det er: "Det finnes ikke dårlige klær, bare dårlig vær!" ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.