Gjest kjører alltid Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Kjører de til skolen hver eneste dag. Vi er ikke noen utpregede A-mennesker, så det er ikke tid til å gå såpass langt. Eldste har astma, så han begynner å hoste så snart det er kuldegrader også. Og her vi bor er det iskaldt og rått, og drepen for oss med astma... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ailek Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 For å være litt kverulant Hadde de vært i stand til å ta egne avgjørelser og hadde tillit til seg selv som foreldre så hadde de ikke hatt behov for å spørre hva andre gjør (en ting er å spørre om sykdommer, tegn og sånn, noe annet er f.eks. denne tråden her) For Per vil si 8 og Kari 12, hva gjør så trådstarter da? Setter grensa midt i mellom? Går for 8 for det er det laveste Dolfolket har nevnt? Eller? Har aldri skjønt de som har så behov for å vite hva andre gjør. Det ser vi jo rundt oss til daglig, i allefall hva noen gjør. Og hvis jeg vil kjøre mine barn på 0, skal jeg da la være fordi ingen andre gjør det? Klart vi har lov å spørre om ting. Men det lyser "stoler ikke helt på meg selv jeg" lang vei Og jeg synes vi som voksne som setter barn til verden skylder oss selv å ta oss litt i nakken når vi skal trå til og jobbe med den selvvalgte oppgaven Hvorfor leser du innlegg her inne da? Du lurer aldri på noe og bare gir "råd" til andre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Foreldre må lære seg å ha litt mer tillit til seg selv Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Hvorfor leser du innlegg her inne da? Du lurer aldri på noe og bare gir "råd" til andre? Jeg leser alle tråder som jeg synes jeg har en eller annen interesse av Og nei, det er ikke sånn at jeg bare gir råd og ikke spør. Spør da litt her inne jeg, men ikke spørsmål som dette f.eks. Jeg gjør det jeg synes passer meg og ungene mine, ikke basert på hva en haug ukjente dolfolk gjør. Du svarte ei under her: "ja er vel en minus åtte her nå. så vi får se i morgen. hva når det er skikkelig regnvær, blir de kjørt da? hvor lang skolevei hyar barna dine?" Du "klarer ikke" ta egen avgjørelse om du skal kjøre dine egne bar i regnvær en gang. Det er det innlegget mitt var om, du må da kunne ta den avgjørelsen selv uavhengig hva andre gjør. Hva godt er det i å høre med en haug ukjente folk om dette egentlig? Skal dine barn behandles basert på hva alle disse gjør? Barn er da forskjellige, veier er forskjellige, byer og bygder er det. Jeg står ved det jeg sa, en del foreldre bør bli flinkere til å ta egne avgjørelser og stole på seg selv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Kjører de til skolen hver eneste dag. Vi er ikke noen utpregede A-mennesker, så det er ikke tid til å gå såpass langt. Eldste har astma, så han begynner å hoste så snart det er kuldegrader også. Og her vi bor er det iskaldt og rått, og drepen for oss med astma... ''Og her vi bor er det iskaldt og rått, og drepen for oss med astma...'' Slik bodde vi også når ungene var små og hadde astma. Så kom vi heldigvis på etterhvert at det jo gikk an å flytte, og det gjorde vi, til et tørt innlandsklima. Og nesten umiddelbart ble begge ungene friske! Så, det er mulig å gjøre noe med den kjipe astmaen hvis det er klimaet som utløser den. Vi har ikke angret en dag! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.