Persille1365381127 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Kan du forklare meg forskjellen på Xbox 360, PS2 og Nintendo? Størrelsen, hva de brukes til, hva som er dyrest osv? ''Kan du forklare meg forskjellen på Xbox 360, PS2 og Nintendo? Størrelsen, hva de brukes til, hva som er dyrest osv?'' Det er egentlig lettere om du googler det. Xbox 360 og PS2 er egentlig omtrent det samme, men fra to forskjellige leverandører. De har noen spesifikasjonsforskjeller, men begge er spillkonsoller som du kobler til tv eller tilsvarende, og som du også kan spille f.eks dvd eller cd fra. Nintendo er ikke én konsoll, det er et merke - som f.eks Toyota. Man får jo mange forskjellige Toyota-biler i forskjellige størrelser og med forskjellig bruksområde. Nintendo Wii er som Xbox og PS2 i størrelse og bruk, men du kan i tillegg koble til en sensor som registrerer bevegelsene dine - slik at du spiller ved å bevege hele kroppen, i stedet for bare ved å bruke fingrene. Nintendo DS er en liten maskin man kan ha med seg overalt, litt større enn en telefon - og som gjerne brukes av barn. Den kan man ikke koble til tv osv, den er kun for håndholdte spill. Den kommer i noen forskjellige varianter, og mange forskjellige farger. Ut fra hva jeg har lest/forstått i denne tråden at du vet om disse tingene, så anbefaler jeg deg å reise til en elektroforretning, og be om å få se på de forskjellige tingene. Det er vanskelig å forklare skriftlig om du ikke har noe forhold til om vi snakker om merket i sin helhet - eller type konsoll. Det blir litt som å si at en bil har fire hjul og ratt, de fleste har også motor og speil - men utover det er det meste annet forskjellig. Du må se det for å forstå det tror jeg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374620-m%C3%A5-alle-barn-ha-en-nintendo/page/2/#findComment-3285280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstarter Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 ''Kan du forklare meg forskjellen på Xbox 360, PS2 og Nintendo? Størrelsen, hva de brukes til, hva som er dyrest osv?'' Det er egentlig lettere om du googler det. Xbox 360 og PS2 er egentlig omtrent det samme, men fra to forskjellige leverandører. De har noen spesifikasjonsforskjeller, men begge er spillkonsoller som du kobler til tv eller tilsvarende, og som du også kan spille f.eks dvd eller cd fra. Nintendo er ikke én konsoll, det er et merke - som f.eks Toyota. Man får jo mange forskjellige Toyota-biler i forskjellige størrelser og med forskjellig bruksområde. Nintendo Wii er som Xbox og PS2 i størrelse og bruk, men du kan i tillegg koble til en sensor som registrerer bevegelsene dine - slik at du spiller ved å bevege hele kroppen, i stedet for bare ved å bruke fingrene. Nintendo DS er en liten maskin man kan ha med seg overalt, litt større enn en telefon - og som gjerne brukes av barn. Den kan man ikke koble til tv osv, den er kun for håndholdte spill. Den kommer i noen forskjellige varianter, og mange forskjellige farger. Ut fra hva jeg har lest/forstått i denne tråden at du vet om disse tingene, så anbefaler jeg deg å reise til en elektroforretning, og be om å få se på de forskjellige tingene. Det er vanskelig å forklare skriftlig om du ikke har noe forhold til om vi snakker om merket i sin helhet - eller type konsoll. Det blir litt som å si at en bil har fire hjul og ratt, de fleste har også motor og speil - men utover det er det meste annet forskjellig. Du må se det for å forstå det tror jeg... Takk for forklaringen! Jeg har nok sett begge deler i bruk, bare ikke visst hva det het. Men forstår jeg deg riktig, at fra en Wii så kan man, i tillegg til bevegelser, også bruke den til å spille vanlig dvd-film og cd med? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374620-m%C3%A5-alle-barn-ha-en-nintendo/page/2/#findComment-3285487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Takk for forklaringen! Jeg har nok sett begge deler i bruk, bare ikke visst hva det het. Men forstår jeg deg riktig, at fra en Wii så kan man, i tillegg til bevegelser, også bruke den til å spille vanlig dvd-film og cd med? Nei, en Wii kan ikke gjøre det. Det var derfor jeg sa du skulle gå i en forretning og få noen til å peke på de forskjellige konsollene for deg, slik at du kan se forskjellen på dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374620-m%C3%A5-alle-barn-ha-en-nintendo/page/2/#findComment-3285489 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.