Gå til innhold

Matpakke i romtemperatur?

Gjest vil ikke virke hysterisk men...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

6

• Mrs. Wallace

5

• Lillemus

4

• cathlin

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Du får forklare hvordan du mener det bør organiseres, da - og overbevise oss om at dette bare er peanøtter.

Tipper vedkommende ikke har barn og erfaring med hvor mye støy det kan bli bare rundt en klassekasse hvor hver familie skal stille med en femti- eller en hundrelapp.

Skal klassen ta med seg kjøleskapet når de bytter klasserom? Hva med vedlikehold, erstatning av evt. ødelagt skap og renhold?

Ikke uoverkommelig, men så synes ikke jeg det er så grusomt farlig med litt svette brødskiver heller, og jeg har aldri hørt om noen som har blitt syke av det.

Annonse

Tipper vedkommende ikke har barn og erfaring med hvor mye støy det kan bli bare rundt en klassekasse hvor hver familie skal stille med en femti- eller en hundrelapp.

Skal klassen ta med seg kjøleskapet når de bytter klasserom? Hva med vedlikehold, erstatning av evt. ødelagt skap og renhold?

Ikke uoverkommelig, men så synes ikke jeg det er så grusomt farlig med litt svette brødskiver heller, og jeg har aldri hørt om noen som har blitt syke av det.

''Ikke uoverkommelig, men så synes ikke jeg det er så grusomt farlig med litt svette brødskiver heller, og jeg har aldri hørt om noen som har blitt syke av det.''

Helt enig. Jeg er dessuten så rar at jeg synes brødskiver smaker bedre om de er tempererte enn om de er kjøleskapskalde...

''Ikke uoverkommelig, men så synes ikke jeg det er så grusomt farlig med litt svette brødskiver heller, og jeg har aldri hørt om noen som har blitt syke av det.''

Helt enig. Jeg er dessuten så rar at jeg synes brødskiver smaker bedre om de er tempererte enn om de er kjøleskapskalde...

Jeg er heller ikke stor fan av kjøleskapkald niste. Vi har kjøleskap på jobb som jeg faktisk ikke bruker til niste, men smetter salaten inni da.. ;-)

candyqueen_83

Samme her. Og jeg er til og med så rar at jeg syns svett gulost er godt, og elsker det når knekkebrødene blir myke :o)

Det samme tenkte jeg. Har man litt erfaring med å være klassekontakt, vet man at det ikke bare er å spleise på noe i en fei.

Nemlig. :)

Gjest Middelthon

Jepp, og la barnehagebarna og de eldre på eldresentrene i samme slengen endelig få tilbake den slappe gulosten de også ;)

Og hvert spisefriminutt må alle løpe rundt til det klasserommet de var i første time, for det er jo ikke det samme de nødvendigvis er i når de skal spise. Og jeg som mor ville nekte å spleise på kjøleskap, for jeg ser virkelig ikke behovet og liker ikke kalde brødskiver. Jeg vil heller at klassen skal på teater. Og skolen får ikke lov til å kjøpe så mange kjøleskap, det må på anbud via kommunens innkjøpsavdeling må vite.

Kan ikke du kjøpe sånne bitte små kjølebagger/matboks med kjøleelement? Så får vi andre fortsette å forgifte ungene våre med bedervet mat.

(ps 4 timer er få timer, og salat blir ikke dårlig på så kort tid)

Gjest Tatjana

Ville du laget salat hjemme også, og spist den etter å ha stått framme på bordet i 4 timer??

Betenkt.

Jeg forstår ærlig talt ikke problemet. Hlet siden jeg selv var skoleelev har jeg vært vant til å ha med meg matpakke, og den ligger i veska mi som sagt til jeg skal spise den. Det hender jeg er inderlig lei av brødskive med gulost og velger å lage meg en salat for eksempel.

Hva er farlig? Nå putter jeg ikke akkurat lett bedervelige matvarer oppi da, stort sett grønnsaker, litt ost og noe kjøtt. Jeg har aldri blitt dårlig.

Mine barn har matpakka i sekken til den skal spises. Jeg har aldri tenkt på å kreve at trange kommunale ressurser skal brukes til kjøleskap for matpakker. Ungene er nesten aldri syke.

Du har fått flere tips i tråden med muligheter for kjøling av maten uten kjøleskap.

Annonse

Kommer jo helt an på om maten er pakket inn eller ikke, og hvordan den er konservert i utgangspunltet. Man må faktisk et øyeblikk stoppe opp og huske at kjøleskapet ikke er mer enn 60 år gammel i allemannseie, og at det ikke var nødvedig å kaste i seg maten på 2 timer etter at grisen var slaktet eller melka melket før heller...

'' og at det ikke var nødvedig å kaste i seg maten på 2 timer etter at grisen var slaktet eller melka melket før heller...

''

Vanvittig godt poeng!

Synes enkelte her er utrolig hysteriske!

Ville du laget salat hjemme også, og spist den etter å ha stått framme på bordet i 4 timer??

Betenkt.

Hvis vi har hatt salat som tilbehør til middagen og det er bare litt igjen, lar jeg salatbollen stå på benken resten av kvelden. Da skrumper den inn eller forsvinner - og det er ikke fordi den fortæres av bakterier. Det går aldeles utmerket.

Da mener jeg salat av grønn salat, tomat, agurk, sukkererter og denslags, uten dressing eller majones eller noe sånt (det ville jeg ikke akkurat puttet i matboksen, heller).

Jeg har spist uvasket frukt og brøskiver med pålegg oppbevart i romtemperatur i matpapir eller matboks uten kjøling til lunsj omtrent hver eneste virkedag siden 1965. Sykefraværet mitt ville fått hvilken som helst helseminister til å bryte ut i gledestårer.

Det bør være strenge regler for hotell-koldtbord med lassevis av greier som står framme hele formiddagen. Etpar brødskiver med pålegg, evt. en porsjon salat, blir ikke skadelig oppvarmet av å ligge innpakket noen timer. At ikke alt blir like delikat, er en annen sak. Det er ikke alle som liker iskald brødmat, heller.

Samme her. Og jeg er til og med så rar at jeg syns svett gulost er godt, og elsker det når knekkebrødene blir myke :o)

''Og jeg er til og med så rar at jeg syns svett gulost er godt, og elsker det når knekkebrødene blir myke :o)''

Jeg også! Trodde jeg var eneståene her ;)

Smører noe ganger knekkebrød med gulost og lar de ligge litt på benken, for å få et ekstra smakfult måltid ;)

Gjest Tatjana

Kommer jo helt an på om maten er pakket inn eller ikke, og hvordan den er konservert i utgangspunltet. Man må faktisk et øyeblikk stoppe opp og huske at kjøleskapet ikke er mer enn 60 år gammel i allemannseie, og at det ikke var nødvedig å kaste i seg maten på 2 timer etter at grisen var slaktet eller melka melket før heller...

''Man må faktisk et øyeblikk stoppe opp og huske at kjøleskapet ikke er mer enn 60 år gammel i allemannseie, og at det ikke var nødvedig å kaste i seg maten på 2 timer etter at grisen var slaktet eller melka melket før heller...''

Godt sagt!

candyqueen_83

''Og jeg er til og med så rar at jeg syns svett gulost er godt, og elsker det når knekkebrødene blir myke :o)''

Jeg også! Trodde jeg var eneståene her ;)

Smører noe ganger knekkebrød med gulost og lar de ligge litt på benken, for å få et ekstra smakfult måltid ;)

Haha, det gjør jeg og :o)

Gjest Tatjana

Mener du det seriøst?

Jeg lurer faktisk veldig på dette jeg også.

Hvordan ville du overbevise _alle_ foreldrene i en klasse om at de skulle være med å betale for et kjøleskap i klasserommet?

Det er et prinsipp i Norge at grunnskolen skal være gratis, dermed kan ingen _kreve_ at alle betaler. Noen vil helt sikkert protestere for prinsippets skyld. Andre vil ikke ha råd. Noen protesterer fordi de mener det er helt unødvendig.

Eller vil du at kommunene skal betale, slik at skolene får enda mindre penger til lærere og læremidler?

Det er også sant som Mrs Wallace sier, det hender at skoleelever skifter klasserom slik at de ikke er i samme klasserom når de skal spise som da de startet dagen. Hvordan organiserer du dette? Skal alle skoler legge om timeplanene slik at alle elever alltid er i samme rom hele dagen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...