Gjest Er anbefalt metoden av legen min Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Er det noen her inne som har brent livmoren sin. .? Kan du skrive litt om hvordan det var i dagene etter og om du ble fornøyd eller ei? På forhånd takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374653-brenning-av-livmor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke noe å bekymre seg for Skrevet 10. januar 2012 Del Skrevet 10. januar 2012 Jeg fikk gjennomført dette på våren i fjor, og er stort sett fornøyd. Nå vet ikke jeg hvorfor du skal gjløre dette, men jeg ble anbefalt dette pg.a. langvarige og kraftige menstruasjoner. Faktisk så kraftig at jeg på dag to og tre måtte planlegge reiseruter mht toaletter, og telle datoer. Jeg måtte inn to ganger. Første gangen kom de ikke inn i livmoren, da livmorhalsen var for stram og uelastisk. Da ble jeg sendt hjem med ny time og tabletter som skulle tas kvelden i forveien for å myke opp livmorhalsen. Når jeg da kom inn, ble jeg lagt i narkose, og våknet opp en snau time senere. Etter tilsammen tre timer var jeg behandlet og utskrevet. Fikk med meg en ukes sykemelding og smertestillende. Kan ikke huske at det var noe særlig smertefullt, egentlig. Det var mer som litt kraftige mensmurringer i underlivet et par dager, samt at jeg var litt skjelven i kroppen, men det var alt. Samt blødning som varte cato uker, tror jeg. Da jeg var inne sa legen at de ikke hadde fått tatt med alt, pga kronglete forhold, så de kom ikke ordentlig til ved inngangen til egglederne. I etterkant hadde jeg på syklusdatoen de to første gangene bare et par dager, og nesten ingen blødning. Men etter tre måneder var jeg tilbake på 6 dagers blødning, men mye mindre i væskeomfang. Jeg trenger ikke lenger å planlegge turer og reisemåter før jeg planlegger å reise, og skulle jeg få mens på tur, er det ingen krise. Så kort oppsummert. Inngrepet går fort, ingen særlige smerter i etterkant. Mengden på menstruasjonen er blitt mindre, men det er like langvarig som før. Men jeg er veldig glad for at jeg fikk gjennomført det, da det faktisk har gitt meg bedre livskvalitet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374653-brenning-av-livmor/#findComment-3284382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.