Gå til innhold

Idrettsgallaen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mener Bjørgen fortjener den, men hvis skisporten er for liten til å fortjene priser ( somnoen sier) såskullevel ikke hun heller ha hatt noen?

Jeg påsto ikke at skisporten _generelt_ er for liten for årets utøver. Grunnen til at jeg trakk inn forskjellen mellom langrenn og svømming var at både Northug og Dale Oen var aktuelle som årets mannlige utøver.

Kanskje han skulle hatt nettopp den prisen...

Det kan man jo ønske seg, at ens favoritt får en pris, men sett i lys av prestasjonene de to mennene har gjort så er det ingen tvil om at svømming er en større idrett og den prisen lett kan forsvares.

Når har jo Northug også fått priser før, da, men det husker du kanskje ikke?

Det er jo ikke så mange kategorier. Han kan jo ikke akkurat være årets lagspiller, gjennombrudd eller funksjonshemmede utøver. Det er årets mannlige utøver som er mest aktuell, og den gikk til han som ble verdensmester i svømming.

Vi kan like det eller la være, men snø-idretter er små i verdenssammenheng. Det er en van(n)vittig stor prestasjon å ta gull i svømming. Det er utrolig mange konkurransesvømmere i verden. Utøverne rangerte jo også denne prestasjonen aller høyest.

Det er ikke for ingenting at svømmerne har problemer med å holde seg på toppen over tid, selv på en enkelt distanse. Det kommer snart en eller annen bakfra og overtar.

''Han kan jo ikke akkurat være årets lagspiller, gjennombrudd eller funksjonshemmede utøver.''

;-)

Samme det, men han fortjener å få årets mannlige idrettsutøver-pris. Blir feil å måle størrelsen på idrettene. Da skulle vel ikke Bjørgen fått prisen for årets kvinnelige utøver heller sikkert...

Selvfølgelig skal man måle størrelsen på idretten - jo større idretten er, jo større bragd er det å bli verdensmester. Det er vel egnetlig temmelig logisk, ikke sant?

Slik sett blir det helt rett at Dale Oen fikk prisen, og Marit Bjørgen som kvinnelige - fordi det ikke har vært like store bragder av kvinner i andre idretter.

Annonse

Motsagt? Jeg sier det jeg synes, og det er vel lov?

Jojo, det er lov. Men når noen ikke er enig med deg, bruker du det fantastiske "argumentet" SAMMA DET;-) Du blir jo bare forklart hvorfor det er slik:-)

Du spør jo i hovedinnlegget hvordan det er mulig å "forbigå ham", det får du svar på...

Syns ikke det ser ut som om folk har fått nok av ham. Gå inn på forumene i avisene etter idrettsgallaen så ser du at folk flest synes han skulle hatt en pris.

Hvis Folk Flest mener Northug skulle hatt en pris, hadde de vel stemt han frem til Årets navn om ikke annet... Men dessverre er det ikke bronse, sølv og gull å kjempe om i denne sammenheng, det er bare EN pris. Derfor trekker bare en det lengste strået.... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...