Gå til innhold

Rense bukser i ull&polyester.

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri renset klær før, men har kjøpt et par bukser som må renses, står det på lappen. Da lurer jeg på hvor ofte man bør rense dem, og hvordan rensingen egentlig foregår. Lurer på om jeg skal ta sjansen på å heller vaske buksene på et skånsomt vaskeprogram, da jeg tipper at rensing er ganske dyrt.

Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374677-rense-bukser-i-ullpolyester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Jeg renser en god del klær som jeg bruker på jobb, samt noen selskapsklær.

Men ofte trosser jeg vaskelappen og vasker selv om lappen sier rens. Ville dog vært forsiktig om plagget var spesielt kostbart eller viktig for meg.

Ja, rens er ganske dyrt.

Skal vi se - hva med å lese overskriften liksom...

Ull & polyester? Jeg hadde vasket den på 30 graders ullprogram og sett hvordan det gikk. :o)

;-) Ja, jeg lurer på om jeg skal prøve med det på den som inneholder mest polyester. Om det er logikken?

Annonse

Jeg renser en god del klær som jeg bruker på jobb, samt noen selskapsklær.

Men ofte trosser jeg vaskelappen og vasker selv om lappen sier rens. Ville dog vært forsiktig om plagget var spesielt kostbart eller viktig for meg.

Ja, rens er ganske dyrt.

Ja. Hvor ofte renser du klærne du bruker på jobb?

Gjest Elextra

Ja. Hvor ofte renser du klærne du bruker på jobb?

''Hvor ofte renser du klærne du bruker på jobb?''

Det spørs jo selvfølgelig på hvor mye de er i bruk. Har en del, så rens skjer ikke så ofte. Jakkene eller draktene jeg bruker mest renses kanskje to ganger i året.

''Hvor ofte renser du klærne du bruker på jobb?''

Det spørs jo selvfølgelig på hvor mye de er i bruk. Har en del, så rens skjer ikke så ofte. Jakkene eller draktene jeg bruker mest renses kanskje to ganger i året.

Jeg vasker klær ganske ofte, men kanskje satse på å rense den buksa med mest ull i, og heller lufte den i mellomtiden.

Annonse

Jeg hadde kjørt dem på et skånsomt program. Og ikke kjøpt slike bukser neste gang. Hehe. Jeg har aldri eid et plagg som må renses, og kommer heller aldri til å gjøre det. Bortsett fra bunad kanskje da.

I utgangspunktet styrer jeg unna klær som må renses, men av og til glemmer jeg å sjekke vaskelappen når jeg kjøper klær. Ville ikke kjøpt den ene buksa hvis jeg hadde visst at den måtte renses:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...