Gå til innhold

Er du lykkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i alle fall ikke ulykkelig. Jeg har gode dager, meget sjeldent at jeg har en dårlig dag, jeg trives godt i livet mitt. Det jo ikke slik for meg heller at det ikke oppstår problemer, men så langt i livet har det vært noe jeg kan hanskes med.Problemer er for meg noe jeg skal løse på en eller annen måte og så finner jeg en løsning og jobber mot det.

Men det er klart at det er ting i livet vi ikke rår med, men jeg har heldigvis ikke vært utsatt for noen store tragedier i livet. Men jeg er også slik at det jeg ikke kan gjøre noe med bekymrer jeg meg heller ikke så mye for.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• Mammantil3

2

• mirami

2

• jassy

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg synes det går opp og ned hele tiden. I dag har jeg besøkt jobben og det gjorde meg så godt at jeg tror nesten jeg kan kalle meg lykkelig :-) Ihvertfall veldig fornøyd.

Lykke er noe som kommer i små glimt. Ellers er jeg mest tilfreds.

Skrevet

Det var et godt svar, synes jeg :)

Tusen takk. :o)

Skrevet

Jeg synes det går opp og ned hele tiden. I dag har jeg besøkt jobben og det gjorde meg så godt at jeg tror nesten jeg kan kalle meg lykkelig :-) Ihvertfall veldig fornøyd.

Lykke er noe som kommer i små glimt. Ellers er jeg mest tilfreds.

''Lykke er noe som kommer i små glimt. Ellers er jeg mest tilfreds.''

Et visdomsord jeg tillater meg å signere på :)

Skrevet

For meg er lykke disse små glimtene med en følelse i hjertet som ligner på den første forelskelsen. Den kan komme når jeg har vasket og ryddet hele huset og setter meg ned med en kaffekopp, den kan komme når ungene skoggerler av ett eller annet, den kan komme når mannen min sier noe pent til meg, den kan komme når jeg sitter sammen med gode venner og tar en pils - kort sagt, den kan komme når livet er på sitt aller, aller beste, og da varer den en liten stund. Heldigvis går det over, for det er en intens følelse som er veldig altoppslukende.

I hverdagen er jeg allikevel veldig fornøyd, for jeg har bestemt meg for at det er hverdagen som teller. Det er maaaaange ganger flere hverdager enn festdager, og det er viktig at hverdagene ikke bare er grå og slitsomme. Vi er alle bevisste på å gjøre hyggelige ting også på uker som er travle, om det ikke er mer enn å tenne lys og peis på morgnen liksom.

Jeg tror mange har et urealistisk forhold til lykke. Å ha lykkefølelse hele tiden er umulig, for hva skal man toppe livet med da? Å ha det godt, kjenne seg tilfreds med hverdagen, det er mye viktigere. Tenker jeg. Jeg tror heller ikke på de som sier de er lykkelige hele tiden. Aldri i verden. Da vet du ikke hva lykke er, tror jeg.

Gjest Mr. Remlow
Skrevet

Nei, jeg er ikke lykkelig.

Men av og til har jeg lykken i lånte øyeblikk.

Skrevet

I mitt hodet er glad og lykkelig ca det samme. Så er det fornøyd, og det er også i slekt med lykkelig, og stolt-lykkelig. Fart-og spenning-lykkelig, reise-lykkelig, har fått til noe-lykkelig, gåpåski-lykken, fint vær og være ute-lykke. Venne-lykke. Sommerlykkelig. Rolig og harmonisk-lykke.

Tror jeg blir lykkelig hvis jeg får begynt å rydde i klesskapet i kveld:-) Dessuten har jeg akkurat spist en god middag og det er rolig.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ikke spësielt.

Tror jeg hadde vært lykkeligere hvis det hadde gått bedre for sønnen min. Det betyr mye.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Ikke spësielt.

Tror jeg hadde vært lykkeligere hvis det hadde gått bedre for sønnen min. Det betyr mye.

Du verden. Hvilket språk er spesielt skrevet på i svaret mitt tro.

Skrevet

For min del er det dessverre lettere å si "jeg er lykkelig" enn å si "jeg har en jobb jeg trives med".

Heldigvis klarer jeg altså å ha små øyeblikk av lykke utenfor jobb :)

Gjest trilleto
Skrevet

Jeg har også mange grunner for å kunne være lykkelig. Eneste er at jeg mangler energi og er veldig mye trett.

Har du noen gang forsøkt et tilskudd av rosenrot? Om ikke, så anbefaler jeg det. Jeg er i perioder uten energi da jeg har en kronisk sykdom. Da "pynter" jeg litt rundt meg. Jeg har i dag kjøpt en stor bukett tulipaner i fantastiske farger, tent et telys på bordet foran meg og fyrer i peisen. Så sitter jeg her da og har det etter forholdene godt :)

Skrevet

Jeg har svært mye å være fornøyd over.

Da ville jeg fokusert mye på deg om jeg var deg. Selv føler jeg meg heldig når jeg tenker på hvor mye jeg egentlig kan være fornøyd over :)

Skrevet

Jeg har svært mye å være fornøyd over.

Obs - fokusert mye på det, skulle det stå, ikke på deg hehe ;-)

Skrevet

For meg er lykke disse små glimtene med en følelse i hjertet som ligner på den første forelskelsen. Den kan komme når jeg har vasket og ryddet hele huset og setter meg ned med en kaffekopp, den kan komme når ungene skoggerler av ett eller annet, den kan komme når mannen min sier noe pent til meg, den kan komme når jeg sitter sammen med gode venner og tar en pils - kort sagt, den kan komme når livet er på sitt aller, aller beste, og da varer den en liten stund. Heldigvis går det over, for det er en intens følelse som er veldig altoppslukende.

I hverdagen er jeg allikevel veldig fornøyd, for jeg har bestemt meg for at det er hverdagen som teller. Det er maaaaange ganger flere hverdager enn festdager, og det er viktig at hverdagene ikke bare er grå og slitsomme. Vi er alle bevisste på å gjøre hyggelige ting også på uker som er travle, om det ikke er mer enn å tenne lys og peis på morgnen liksom.

Jeg tror mange har et urealistisk forhold til lykke. Å ha lykkefølelse hele tiden er umulig, for hva skal man toppe livet med da? Å ha det godt, kjenne seg tilfreds med hverdagen, det er mye viktigere. Tenker jeg. Jeg tror heller ikke på de som sier de er lykkelige hele tiden. Aldri i verden. Da vet du ikke hva lykke er, tror jeg.

Det var fint skrevet:)

Skrevet

Følelse av lykke er noe som kommer ofte, gjerne hver dag i små øyeblikk.

Det kan være å samles rundt et måltid med familien.

Koselig samvær med barna.

Rolige samtaler med mannen min.

Lunsj med gode kollegaer.

Å være ferdig med oppvasken eller strykehaugen.

Synke ned i sofaen med en bok og en kopp te.

Herlig musikk på øret og i full trening.

Å beherske noe som jeg har prøvd å få til lenge på jobben.

Samvær med gode venner og familie.

Nyte noen minutter alene med avisen en travel ettermiddag.

Synes det er mye å være glad og takknemlig for, og prøver å sette pris på alt jeg har hver dag. Selv om det kan være noen dager som er dårligere enn andre, er det likevel flest gode dager med mange "lykkeøyeblikk"

:-)

Gjest bølger
Skrevet

Obs - fokusert mye på det, skulle det stå, ikke på deg hehe ;-)

Det er derfor jeg har begynt med selvterapi med å si positive ting til meg selv. Prøve å fortrenge de negative tankene.

Gjest bølger
Skrevet

I mitt hodet er glad og lykkelig ca det samme. Så er det fornøyd, og det er også i slekt med lykkelig, og stolt-lykkelig. Fart-og spenning-lykkelig, reise-lykkelig, har fått til noe-lykkelig, gåpåski-lykken, fint vær og være ute-lykke. Venne-lykke. Sommerlykkelig. Rolig og harmonisk-lykke.

Tror jeg blir lykkelig hvis jeg får begynt å rydde i klesskapet i kveld:-) Dessuten har jeg akkurat spist en god middag og det er rolig.

Rolig og harmonisk lykke er det jeg ønsker.

Gjest bølger
Skrevet

Takker for alle svar. Det er mange bra svar, så jeg har fått litt å tenke på.

Gjest ambrose
Skrevet

Takker for alle svar. Det er mange bra svar, så jeg har fått litt å tenke på.

Tråden din var interessant :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...