Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det store prisvariasjoner på et domene, jeg mener hvis det er snakk om domene laget av sitt eget navn, ikke noe kjent domene? Hvordan fungerer det egentlig, dette at ulike firmaer selger ulike domener, jeg mener, hvordan har det seg at et firma kan "eie" et (potensielt) domene som så er til salgs?

Hvor bør jeg kjøpe et domene (som lages utifra mitt navn)?

feks ektenick.com

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374723-%C3%A5-kj%C3%B8pe-et-domene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ha webside på domenet er det jo greit å bruke en tilbyder av webhotell? De fikser domene også. Du skal ha flaks og et veldig sjeldent etternavn for at det meste ikke skal være opptatt allerede.

:(

Jeg har hatt eget domene siden 1997, og fikk det ordnet gjennom webhuset i Bergen som den gang var en ny bedrift. Et com/net-domene koster ikke så veldig mye i løpet av et år.

Skal du ha webside på domenet er det jo greit å bruke en tilbyder av webhotell? De fikser domene også. Du skal ha flaks og et veldig sjeldent etternavn for at det meste ikke skal være opptatt allerede.

:(

Jeg har hatt eget domene siden 1997, og fikk det ordnet gjennom webhuset i Bergen som den gang var en ny bedrift. Et com/net-domene koster ikke så veldig mye i løpet av et år.

Men noen av dem har veldig spesielle betingelser, hvis man leser med liten skrift. Skrevet på så vanskelig måte som mulig for at man ikke gidder lese kanskje? Her står det feks at leverandøren kan skifte betingelser når som helst, med økte utgifter til brukeren, uten nødvendigvis å gi varsel (men de KAN gi varsel hvis de vil). Trodde ikke det var lovlig?

!Notwithstanding Bluehost.com's right to alter these Terms without prior notice, Bluehost.com may, within its sole discretion and as a courtesy to all affected Subscribers, make an effort to provide Subscribers with 7 days advanced notice of any alteration of these Terms if it appears to Bluehost.com, in its sole discretion, that said alteration may materially and adversely impact said Subscriber's use of the Services."

Kanskje man burde bruke en norsk host fordi disse er tvunget til å følge norsk lovverk? Hva finnes i så tilfelle, av norske hoster?

Men noen av dem har veldig spesielle betingelser, hvis man leser med liten skrift. Skrevet på så vanskelig måte som mulig for at man ikke gidder lese kanskje? Her står det feks at leverandøren kan skifte betingelser når som helst, med økte utgifter til brukeren, uten nødvendigvis å gi varsel (men de KAN gi varsel hvis de vil). Trodde ikke det var lovlig?

!Notwithstanding Bluehost.com's right to alter these Terms without prior notice, Bluehost.com may, within its sole discretion and as a courtesy to all affected Subscribers, make an effort to provide Subscribers with 7 days advanced notice of any alteration of these Terms if it appears to Bluehost.com, in its sole discretion, that said alteration may materially and adversely impact said Subscriber's use of the Services."

Kanskje man burde bruke en norsk host fordi disse er tvunget til å følge norsk lovverk? Hva finnes i så tilfelle, av norske hoster?

At det står at ting kan endres uten videre er da vel ikke særlig uvanlig? Det finnes uansett lover som regulerer dette vil jeg tro.

Nå har jeg hatt eget domene siden 1997. Jeg har betalt det samme for domenet i alle år, kun med små justeringer som har vært annonsert i god tid. Siden det er Webhuset som ordner med betaling og ordning av rettigheter osv så har i grunnen ikke jeg gjort annet enn å bestille domenet gjennom dem. Og jeg står selvsagt oppført som eier, mens Webhuset står som den som ordner opp. :D Regningen kommer en gang i året sammen med betaling av webhotellet. Veldig enkelt og greit.

Jeg ville valgt en norsk webhost og så latt de ordne med alt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...