Gå til innhold

Det har et navn jeg ikke husker...

Anbefalte innlegg

Gjest ambrose
Skrevet

Den tiden man kan smitte andre ved div sykdommer. Er det noen som vet hva jeg tenker på, og som vet hva det heter?

Jeg husker ikke og skulle gjerne visst det..

Skrevet

Yess, det var det! Takk :)))

Nei, det er det ikke.

Inkubasjonstid er den tiden som går fra et smittestoff trenger inn i kroppen til sykdommen bryter ut.

Skrevet

Nei, det er det ikke.

Inkubasjonstid er den tiden som går fra et smittestoff trenger inn i kroppen til sykdommen bryter ut.

Men det var tydeligvis det trådstarter var ute etter, men forklarte litt dårlig...

Gjest Hulderen
Skrevet

Men det var tydeligvis det trådstarter var ute etter, men forklarte litt dårlig...

Det var slik jeg også oppfattet det. Og da sier man jo det man tror trådstarter var ute etter.

Skrevet

Nei, det er det ikke.

Kanskje trådstarter faktisk tok feil og trodde at inkubasjonstiden var den tiden man er smittefarlig. Sånn sett har jo du avklart dette for henne ;)

Skrevet

Det var slik jeg også oppfattet det. Og da sier man jo det man tror trådstarter var ute etter.

Nettopp:-)

Skrevet

Nei, det er det ikke.

...og i tillegg kan man jo være smittefarlig i inkubasjonstiden ved enkelte sykdommer...

Skrevet

Inkubasjonstid :)

Definisjonen på inkubasjonstid er: "inkubasjonstid, den tiden som medgår fra et smittestoff trenger inn i kroppen til sykdommen bryter ut. Hver infeksjonssykdom har sin egen karakteristiske inkubasjonstid som gjerne uttrykkes i form av et tidsrom."

Det ambrose snakker om er den tiden man er smittefarlig. Hun spør jo etter ''Den tiden man kan smitte andre ved div sykdommer''

Jeg er klar over at det er andre i tråden som også har påpekt dette, men synes det er litt rart at også du feilinformerer ;-)

Skrevet

Definisjonen på inkubasjonstid er: "inkubasjonstid, den tiden som medgår fra et smittestoff trenger inn i kroppen til sykdommen bryter ut. Hver infeksjonssykdom har sin egen karakteristiske inkubasjonstid som gjerne uttrykkes i form av et tidsrom."

Det ambrose snakker om er den tiden man er smittefarlig. Hun spør jo etter ''Den tiden man kan smitte andre ved div sykdommer''

Jeg er klar over at det er andre i tråden som også har påpekt dette, men synes det er litt rart at også du feilinformerer ;-)

Jeg tipper at det ambrose spør om faktisk er selve ordet - jeg har det i alle fall sånn av og til at jeg glemmer ord, og irriterer meg grønn over ikke å komme på det ;-)

Skrevet

Jeg tipper at det ambrose spør om faktisk er selve ordet - jeg har det i alle fall sånn av og til at jeg glemmer ord, og irriterer meg grønn over ikke å komme på det ;-)

Det kan godt hende, men samtidig tror jeg også det er en del som blander nettopp det med inkubasjonstid og smittefare :-)

Skrevet

Beklager, leste nok innlegget litt for fort...

Inkubasjonstiden er den tiden det tar fra man blir smittet til man blir syk, og ikke den tiden man utgjør en smitterisiko.

Jeg får gjøre som jeg sier til ungene mine: "Les oppgaven ordentlig før du svarer." ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...