Gå til innhold

Ukepenger - hva er vanlig?

Gjest Tante som lurer

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt

Har kjørt samme strategi, og ville gjort det samme igjen (så selvskrytende det enn høres ut).

Det er vel ikke selvskrytende! Det mener ihvertfall jeg.

Det går an å vedkjenne seg at man gjør/har gjort ting som er helt riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minstemann får 100 kr uka og når han er hjemme må han hjelpe til med å skru sammen ting, reparere ting og ellers så gjør han ting han vil som å lage middag, gå i butikken for å handle mat, vaske sine egne klær osv. Han har ingen faste plikter men er flink til å gjøre ting uansett så jeg gidder ikke mase på ham. Vil han ikke så vil han ikke, men han gjør nok mer enn forventet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er på ingen måte bortskjemt og har heldigvis ingen puter under armene. Jeg tror faktisk hun er mer moden og ansvarsfull enn andre jenter på hennes alder. Hun er flink til så mange ting og jeg ser potensialet i en god husmor. Vi gjør mange ting sammen, lager mat eller baker og koser oss mens vi har en god prat.

Hehe, minstemann er også en god husmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han er en smule bortskjemt. Men jeg betaler ham ihvertfall ikke for å ikke gjøre noe. Han vet at ukepengene kommer hvis han trår til.''

Har yngre barn, men ser helt annerledes på det med ukepenger. Våre barn får en liten sum uavhengig av bidrag hjemme. Barna skal læres å yte på hjemmebane som bidrag til fellesskapet, og ikke regne med å få betalt for det. Lager jeg f.eks. middag, får de gjøre sin "skjerv" og dekke på og rydde av, samt gå ut med søpla. Vasker og bretter jeg klær, får de selv sørge for å legge dem pent på plass i skapet sitt.

Vet det høres veldig PK ut, men det er i hvertfall et mål. Også her burde nok barna hatt flere faste oppgaver enn de har, og de burde vært flinkere til å holde rommene sine i orden.

Kanskje kan det senere være aktuelt å betale dem om de gjør noe ekstraordinært, men jeg vil ikke betale dem for vanlig bidrag hjemme, nei.

Vi har samme filosofi og opplegg som dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det delt ut som "lønn" - for å holde rommet ryddig, tømme oppvaskmaskina og gå med søppel.

Avkrysningsskjema henger på veggen, og det er deres oppgave å følge opp dette. Gjør de ikke oppgavene sine, får de ingen penger. Og gjør de alt, får de kr 125,- i uka.

Fungerer greit for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...