Gjest Trådstarter uten nick Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Nei, dette handler ikke om samlivsproblematikk, men om skolevei på vinterstid. 4 jevngamle jenter midt i barneskolen bor sånn til at de tar følge til skolen som ligger 2 km unna. Det er trygg skolevei, mesteparten på gangsti i delvis skog (uten trafikk) og litt i boligfelt med 30 km fartsgrense og fartshumper. På vinteren er det oppkjørte skiløyper mye av veien, og 2 av jentene er veldig glade i å gå på ski. De er flinke på ski også, og liker å kjøre fort ned bakkene til skolen (mye nedover). De 2 andre er ikke så ivrige på ski, og de har heller ikke de samme ferdighetene. Spørsmålet er: Skal de flinke alltid måtte vente på de som ikke er så flinke på ski? De 2 som ikke er så ivrige på ski ramler ofte, noe de flinkeste da ikke gjør. Og hva når en av dem velger å ikke gå på ski, skal da resten av gruppa måtte vente på den som velger beina? De to skientusiastene bruker ca. 12 minutter til skolen om de bare kan kjøre på, mens de på beina bruker 30-40 minutter. De som ikke er så flinke på ski bruker omtrent 30 minutter med ski også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GPn Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Her må en da kunne gå to og to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter uten nick Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Glemte jo det som var noe av poenget: 2-3 dager i uka er det bare 1 av de 2 som ikke er så skiflinke som går til skolen (sitter på med foreldre o.l.). Og hva da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter uten nick Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Her må en da kunne gå to og to. Ja, man burde jo egentlig det, men de to som ikke er så ski-ivrige vil helst være sammen med de to ski-entusiastene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Psyk av alt Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Ja, man burde jo egentlig det, men de to som ikke er så ski-ivrige vil helst være sammen med de to ski-entusiastene. OMG. Jeg er glad jeg har en gutt. Jeg er nesten helt sikker på at dette ikke hadde blitt ett problem hvis det hadde vært sønnen min og gjengen hans. De som er gode på ski sprinter avgårde i sin egen fart og de som bruker lengre tid kommer senere fram. Uten at noen blir sure eller grinete. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter uten nick Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 OMG. Jeg er glad jeg har en gutt. Jeg er nesten helt sikker på at dette ikke hadde blitt ett problem hvis det hadde vært sønnen min og gjengen hans. De som er gode på ski sprinter avgårde i sin egen fart og de som bruker lengre tid kommer senere fram. Uten at noen blir sure eller grinete. Tusen takk for konstruktivt innspill, kjønnsskifteoperasjoner skal bestilles umiddelbart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Tusen takk for konstruktivt innspill, kjønnsskifteoperasjoner skal bestilles umiddelbart. Hehe, det var dagens:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Tusen takk for konstruktivt innspill, kjønnsskifteoperasjoner skal bestilles umiddelbart. *applaus* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg synes de kan dele seg jeg, altså at de med like skiferdigheter går sammen. Jeg forstår at det blir kjedelig for de flinke å vente på de mindre flinke. Hvis de er midt i barneskolen, er de vel også såpass store at det ikke er noen krise å gå alene, spesielt ikke med den skoleveien du beskriver? Så jeg konkluderer altså med at de enkelte går så fort som de kan;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Tusen takk for konstruktivt innspill, kjønnsskifteoperasjoner skal bestilles umiddelbart. *fnis* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg ville latt dem finne ut av dette selv. Det er vel ikke hver dag de bruker ski til skolen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg ville latt dem finne ut av dette selv. Det er vel ikke hver dag de bruker ski til skolen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Gosh, hvordan jenter kan problematisere. Av og til glad jeg bare har gutter - de ville selvsagt uten diskusjon gått to og to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter uten nick Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 *fnis* ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter uten nick Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 *applaus* *Bukker* ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter uten nick Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Hehe, det var dagens:) Hehe, klarte ikke dy meg...! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter uten nick Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Gosh, hvordan jenter kan problematisere. Av og til glad jeg bare har gutter - de ville selvsagt uten diskusjon gått to og to. Som nevnt lenger ned, kjønnsskifteoperasjon er bestilt. Poenget var forøvrig at det problematiseres litt når den ene av de som ikke er så glade i å gå på ski ikke skal gå allikevel. Det kom fram i tillegget, og ikke i hovedinnlegget noe jeg beklager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Middelthon Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Selvfølgelig må de to raske få stikke avgårde/gå senere hjemmefra. De to "trege" får avtale seg imellom om de allikevel vil gå på ski, på beina, og når en av dem kjøres får den andre sitte på, kjøres, eller henge etter de to raske så godt hun kan (veien høres jo trygg ut, så om man må gå alene en dag i uka i skisesongen fordi man velger å ikke gå på ski burde det være uproblematisk. Enda bedre forslag: La dem bestemme dette selv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter uten nick Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg ville latt dem finne ut av dette selv. Det er vel ikke hver dag de bruker ski til skolen? Jo, de går på ski hver dag nå når det er skiføre, og vi bor i et veldig snørikt område av landet. De greier ikke å finne ut av dette selv, så jeg vil bare hjelpe dem litt - men jeg vet ikke helt hva jeg skal si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter uten nick Skrevet 13. januar 2012 Del Skrevet 13. januar 2012 Jeg synes de kan dele seg jeg, altså at de med like skiferdigheter går sammen. Jeg forstår at det blir kjedelig for de flinke å vente på de mindre flinke. Hvis de er midt i barneskolen, er de vel også såpass store at det ikke er noen krise å gå alene, spesielt ikke med den skoleveien du beskriver? Så jeg konkluderer altså med at de enkelte går så fort som de kan;-) ''Så jeg konkluderer altså med at de enkelte går så fort som de kan;-)'' Er vel der jeg også er, egentlig, men det syns litt vanskelig for særlig det ene foreldreparet og deres barn. Derfor spør jeg også hva andre ville tenke om tilsvarende situasjon, man ser jo ikke alltid skogen for bare trær. Takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.