Gå til innhold

Å kjøpe smuglervarer

Gjest Etisk forkastelig eller ok?

Anbefalte innlegg

Gjest Etisk forkastelig eller ok?
Skrevet

Hvis du får mulighet gjennom en bekjent til å kjøpe billig, veldig god vin i 5-literskartonger, smuglet fra utlandet, gjør du det, eller er det helt uaktuelt?

Ferskenblomst
Skrevet

HELT uaktuelt. For det første er dt ulovlig, for det andre vet du aldri hva som kan være oppi der.

Persille1365381127
Skrevet

Kommer an på hvem som tilbyr, og hva slags vin.

Skrevet

Aldri i verden. Det er ulovlig. I tillegg er smulgervarer er ofte ikke ekte, og det kan være tresprit i det.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det er uaktuelt.

Fordi det er etisk forkastelig og fordi jeg ikke hadde turt i tilfelle det ble oppdaget.

Gidder ikke gjøre meg til halvkriminell for en hundrings eller to.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

HELT uaktuelt. For det første er dt ulovlig, for det andre vet du aldri hva som kan være oppi der.

Ja, det er og et godt poeng. Man vet ikke hva vinen inneholder.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, men ikke fordi jeg er såpass moralsk at jeg ikke ville ha gjort noe som er ulovlig:-) Jeg hadde rett og slett ikke turt - av to grunner; jeg hadde vært redd for å bli oppdaget og straffet, og jeg hadde ikke visst hva det _egentlig_ inneholdt...

Skrevet

Ikke aktuelt for min del, både fordi jeg drikker lite og ikke minst fordi jeg ikke vet hva dette inneholder.

Skrevet

Det er stor sannsynlighet att dersom du kjøper en kebab til under 70 kroner, så er det både svart,og smuglet. Leste en artikkel om dette. Nå spiser jeg heldigvis ikke kebab selv da. Men her i Oslo er det masse 29,- kroners tilbud om kebab. Det sier seg selv att det er svart. pg smuglet.

Nå er jeg ikke helt uskyldsren når det kommer til å benytte meg av svart arbeid fra våre nye landsmenn, jeg klipper meg til 120,- kroner og får bilen vasket inne og utvendig for 170,- Strengt tatt burde man holde seg for god til slikt.

Skrevet

Ja, det gjør jeg faktisk. Hvorfor i all verden skulle jeg la være å kose meg med vin? Tror ikke den smaker smuglet.

Skrevet

Kommer an på..., men sier jeg nei takk, er det ikke fordi jeg er så forbanna ærlig på akkurat det punktet, mer fordi jeg tenker på hva det inneholder. Var jeg 100 prosent sikker på at det ikke var noe helsefarlig, hadde jeg nok kjøpt. Vi drar da over til Sverige og handler både sprit og mat og tobakk og annet, så da hadde jeg spart en tur, for hos oss går det mest av vin. hehe... Og det er nok ikke bare meg som ler av problemstillingen her i landet.

Skrevet

Det er selvsagt helt uaktuelt å støtte opp om kriminell aktivitet på den måten - det er noe du VET er ulovlig.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...