Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skjærer man best av en trekanta fransk Brie? Og kan man spise det der hvite melaktige belegget på utsiden?

Gjest osteglad
Skrevet

Jeg bruker en kniv, og skjærer små trekantstykker. Jeg begynner på tuppen, tror jeg.

Ja, man spiser det hvite belegget rundt.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg bare skjærer der det faller meg inn jeg. Den hvite kanten rundt er jo det som er best med osten :o)

Skrevet

Jeg bruker en kniv, og skjærer små trekantstykker. Jeg begynner på tuppen, tror jeg.

Ja, man spiser det hvite belegget rundt.

Okai. Jeg er ostenovise ser jeg. :0D Men trekanter er så vanskelig å dekke knekkebrødet med. Er du heeeelt sikker på det med det hvite..? Hva ER det egentlig?

Persille1365381127
Skrevet

Du skjærer skriver langs med den ene langsiden. Altså en skrive som går fra spissen og ned til det brede, og så blir den neste skiven litt kortere - og trekanten som er igjen litt mindre. Det er den mest økonomiske måten å bruke osten på fordi du får brukt hele osten - og får fine skiver i tillegg :)

Og ja, du kan spise det hvite også.

Skrevet

Okai. Jeg er ostenovise ser jeg. :0D Men trekanter er så vanskelig å dekke knekkebrødet med. Er du heeeelt sikker på det med det hvite..? Hva ER det egentlig?

Det hvite er hvitmugg og det beste med hvitmuggoster :)

Skrevet

''Er du heeeelt sikker på det med det hvite..? Hva ER det egentlig?''

Papp, tror jeg?

Skrevet

Hehe, det hvite er mugg:-)

Skrevet

Hehe, det hvite er mugg:-)

My..hhgel..? *dåån*

Onsdag1365380628
Skrevet

Fikk nesten vann i munnen ved tanken på slik ost. Og muggen smaker himmelsk....

Skrevet

My..hhgel..? *dåån*

Hehe, jepp:-) Men det er faktisk ganske godt da, selv om jeg må innrømme at jeg rent psykisk sliter med å spise muggost;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...