Gå til innhold

Halvt sykemeldt

Gjest sykemeldt og busy

Anbefalte innlegg

Gjest sykemeldt og busy
Skrevet

Jeg har vært 50% sykemeldt fra nytt år og foreløpig blir jeg det til månedsskiftet. Jeg synes jeg er opptatt hele tiden og har problemer med å finne tid til å slappe av. Jeg har satt meg mål å trene 2 - 3 ganger i uka i tillegg til å gå turer. I tillegg slappe av om kvelden med håndarbeid, bøker og tv.

Jeg jobber selvstendig og drar til kontoret to dager i uka og er nøye på at det ikke blir mer. Er ikke hele dager der engang.

Hva er det med meg?

Skrevet

Kan bare skrive under på at det er slitsomt å være sykemeldt. Legetimer, fysioterapi og alt som skal organiseres er nesten en heltidsjobb. Har også funnet ut at mye av tiden går tross alt med til å komme seg til og fra jobb, uansett - den tiden halveres ikke.

Onsdag1365380628
Skrevet

Du er kanskje litt som meg, skal bare, skal bare og så slappe av når alt er i orden rundt meg. Og den tid kommer sjelden...for jeg finner stadig ting jeg må gjøre. Du må kanskje sette av tid til avslapping. Å gå tur er en form for avslapping. Ikke alle greier sette seg ned i egen stue og bare slappe av og ingenting gjøre. Jeg misunner dem som strikker og gjør håndarbeid og koser seg med dette på timevis.

Gjest sykemeldt og busy
Skrevet

Du er ikke syk nok.

Jeg er ikke syk nok til å ligge i sengen hele dagen hvis det er det du mener. Når jeg er 50% sykemeldt sier det seg selv at jeg kan jobbe noe.

Persille1365381127
Skrevet

Du er selvstendig næringsdrivende, det ligger ikke for deg å være sykemeldt. De som driver selvstendig har en egen drivkraft. De har ikke nødvendigvis mer energi enn andre, men de bruker energien sin på en annen måte. Du har det bra når du gjør noe, når du oppnår noe, når du utretter noe. Å gå til en 8-16-jobb ligger ikke for deg, du vil ha ansvaret, muligheten til å styre selv og tilfredsstillelsen av å bidra med noe.

Det er lite kompatibelt med å være sykemeldt.

Jeg er også selvstendig, og har vært sykemeldt noen ganger ifbm at kroppen stopper opp innimellom - nettopp pga dette jeg skriver over. Men det spiller ingen rolle, jeg klarer _aldri_ å bare være i ro, sitte i solen, lese en bok eller annet.

Det MÅ foregå _noe_.

På samme måte som jeg aldri vil forstå hvordan folk har tid til å lese en bok i uken, og strikke gensere til hele familien - så tror jeg det er vanskelig å forstå hvorfor du ikke klarer det.

Jeg anbefaler deg å finne noen å snakke med. En form for terapeut. Ikke psykolog, men en samtalepartner. En coach for eksempel, eller en eller annen veileder. Og så deler du dette med vedkommende slik at h*n kan gi deg noen konkrete råd for hvordan du skal håndtere dette med å være sykemeldt. Det oppleves nok en del annerledes for deg enn for "vanlige arbeidstakere"...

Gjest sykemeldt og busy
Skrevet

Du er selvstendig næringsdrivende, det ligger ikke for deg å være sykemeldt. De som driver selvstendig har en egen drivkraft. De har ikke nødvendigvis mer energi enn andre, men de bruker energien sin på en annen måte. Du har det bra når du gjør noe, når du oppnår noe, når du utretter noe. Å gå til en 8-16-jobb ligger ikke for deg, du vil ha ansvaret, muligheten til å styre selv og tilfredsstillelsen av å bidra med noe.

Det er lite kompatibelt med å være sykemeldt.

Jeg er også selvstendig, og har vært sykemeldt noen ganger ifbm at kroppen stopper opp innimellom - nettopp pga dette jeg skriver over. Men det spiller ingen rolle, jeg klarer _aldri_ å bare være i ro, sitte i solen, lese en bok eller annet.

Det MÅ foregå _noe_.

På samme måte som jeg aldri vil forstå hvordan folk har tid til å lese en bok i uken, og strikke gensere til hele familien - så tror jeg det er vanskelig å forstå hvorfor du ikke klarer det.

Jeg anbefaler deg å finne noen å snakke med. En form for terapeut. Ikke psykolog, men en samtalepartner. En coach for eksempel, eller en eller annen veileder. Og så deler du dette med vedkommende slik at h*n kan gi deg noen konkrete råd for hvordan du skal håndtere dette med å være sykemeldt. Det oppleves nok en del annerledes for deg enn for "vanlige arbeidstakere"...

''På samme måte som jeg aldri vil forstå hvordan folk har tid til å lese en bok i uken, og strikke gensere til hele familien - så tror jeg det er vanskelig å forstå hvorfor du ikke klarer det.''

Det har jeg gjort innimellom og har ingen problemer med å forstå at det går an.

Jeg foretrekker psykolog fremfor coaching. Jeg vil ha profesjonalitet, men ellers takk for tips.

Persille1365381127
Skrevet

''På samme måte som jeg aldri vil forstå hvordan folk har tid til å lese en bok i uken, og strikke gensere til hele familien - så tror jeg det er vanskelig å forstå hvorfor du ikke klarer det.''

Det har jeg gjort innimellom og har ingen problemer med å forstå at det går an.

Jeg foretrekker psykolog fremfor coaching. Jeg vil ha profesjonalitet, men ellers takk for tips.

Bare du har noen å snakke med som kan rydde litt i forståelsen din, så er det det samme (for meg) hvem :)

God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...