Gå til innhold

Spill med for høy aldersgrense til barn

Anbefalte innlegg

Gjest En frustrert mor

Det virker som at "alle" tillater at barn for spille for høyere aldersgrense enn det de selv er. Mitt barn er 12 år og har nå fått et spill for 16 år. Og ønsker å spille Skyrim som er 18 års grense.

Hadde jeg vært enslig mor hadde jeg ikke tillatt det. Men det virker som om de fleste får lov til å spille for høyere aldersgrense.

Hva er ditt inntrykk?

Hvilke spill spiller i så fall dine barn på samme alder.

Fortsetter under...

Mine barn er 11 og 13 (snart 14). De får ikke spille spill med 18-årsgrense, og bare unntaksvis med 16-årsgrense.

Da dette ble tatt opp på et foreldremøte i 5. klasse i fjor, sa de fleste at de ikke tillot barna å spille spill med høy aldersgrense. Likevel vet jeg at det gjøres i relativt stor grad. Jeg har ikke lagt ned forbud mot å spille slike spill borte, men hjemme får de ikke slike spill.

Jeg forholder meg til aldersgrensene på spill som veiledende, i den forstand at hvis sønnen min har lyst til å prøve et spill med feks 16-årsgrense (han er 11), hører jeg med spillkyndige og prøver det selv - og så tar jeg en avgjørelse.

Noen spill har høy aldersgrense fordi de er voldelige og/eller har dårlige holdninger til feks minoriteter. De får han ikke spille.

Andre spill er ganske greie, men har fått 16-årsgrense fordi de feks inneholder henvisninger til sex generelt og homofili spesielt, og amerikanere kan være litt pripne på dette. Det er ikke jeg så stresset over, så sånne spill kan jeg godt la ham spille - såfremt det for øvrig er greie spill.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...