Gå til innhold

Spelemansprisen og rasisme

Anbefalte innlegg

Dere har vel alle fått med dere skandalen. Det var et utrolig smakløst og elendig forsøk på humor. Plumbo ble fortjent buet ut og noe som skulle vært et fantastisk øyeblikk for de hvor de vant årets låt ble ødelagt. Nå blir de bare husket for den stygge spøken de kom med.

En ting er å fordømme med ord og ta avstand en en å helle øl og kaste glass synes jeg blir helt sykt. Han har nå bedt om unnskyldning og oppriktig lagt seg flat og tenker at dette bør nå ta slutt. At de skal miste prisen sin , at de ikke skal, stille opp i mgp. Alt blir så voldsomt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374828-spelemansprisen-og-rasisme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

Fyrens mokka-spøk var naturligvis helt malplassert, og ble heldigvis beklaget, men er allikevel uendelig mye mer harmløs enn hva som serveres av hatefullt rasistisk grums, volds og narkotikareklame i mye av rappen fremført av ymse negre i inn og utland.

Og deres budskap er ikke engang ment spøkefullt og blir aldri fulgt opp med beklagelser, tvert i mot.

Fyrens mokka-spøk var naturligvis helt malplassert, og ble heldigvis beklaget, men er allikevel uendelig mye mer harmløs enn hva som serveres av hatefullt rasistisk grums, volds og narkotikareklame i mye av rappen fremført av ymse negre i inn og utland.

Og deres budskap er ikke engang ment spøkefullt og blir aldri fulgt opp med beklagelser, tvert i mot.

For ikke å snakke med alt det kvinnefiendtlige innholdet de serverer i rap'en. Utrolig ekkelt hvis man begynner å lese tekstene.

En komplett talentløs idiotspøk framført av en full mann, og media så sitt snitt til å lage kjempeskandale av det hele. Madcon er natulig nok kjempestøtte. Alt annet hadde vært økonomisk idioti av dem.

Jeg vemmes av alt sammen. Av begge sider. Av falskheten og pk-menneskene, og av bygdeidiotene, og mest av alt av media. Av hele denne ekle suppa. Faen til møkkahistorie!

Det KAN faktisk bare ha vært en sosialt uintelligent godt ment spøk i et dårlig øyeblikk.

Fulle mennesker som ser en mørkhudet person trenger ikke nødvendigvis mene noe vondt med det hvis de f.eks. sier "oi, så brun og fin du var!" til en utlending. De kan faktisk mene det utrolig godt. De har bare skrudd av den delen av hjernen som HUSKER div tabu.

Annonse

En komplett talentløs idiotspøk framført av en full mann, og media så sitt snitt til å lage kjempeskandale av det hele. Madcon er natulig nok kjempestøtte. Alt annet hadde vært økonomisk idioti av dem.

Jeg vemmes av alt sammen. Av begge sider. Av falskheten og pk-menneskene, og av bygdeidiotene, og mest av alt av media. Av hele denne ekle suppa. Faen til møkkahistorie!

Enig. Snart slenger vel visse politikere seg også på....

Gjest Nord og ned.

I motsetning til feministene i Plumbo, da, går jeg ut fra:

http://www.1songlyrics.com/p/plumbo/alle-damer-.html

''I motsetning til feministene i Plumbo, da, går jeg ut fra: ''

Nei, i likhet med tydligvis. Hadde aldri hørt om disse avløpsåpnerne før i kveld, og det er jeg neppe alene om.

Annonse

Enig med deg.

Jeg saa det naturligvis ikke, men har naa lest meg opp og det var da voldsomt... Spoeken er idiotisk, men det faar da vaere grenser.

Pinlig, men folk overreagerer. Det er helt klart at mannen ikke var helt edru, og dette kom bare helt galt ut. Han dreit seg ut, sa unnskyld, ferdig med saken. Men de prektige PK-nissene skal selvfølgelig kaste bensin på bålet og lage en stor sak av dette.

Nå har vel ikke Madcon (eller Tshawe) alltid vært like politisk korrekte i sine uttalelser de heller... De har nå titt og ofte omtalt seg sjøl som svartinger, at de lager svarting-musikk og under Skal vi danse omtalte vel Tshawe noen som "blendahvite" - men det er tydeligvis helt i orden?

Spøken var malplassert, men når man ser hvem den kommer fra (jfr. sangteksten Mrs. Wallace linker til lengre ned) ser det ikke ut til at man kan forvente bedre fra den kanten. Og til hans forsvar har han lagt seg langflat og bedt om unnskyldning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...