Gå til innhold

Hvilke nøtter

Anbefalte innlegg

Gjest gumlegumle
Skrevet

Hvilke nøtter foretrekker du? Hvilke er sunnest? Var det så at man burde spise maks en paranøtt om dagen pga den hadde så utrolig mye av et mineral som man ikke bør ha for mye av? Husker ikke helt...

Anbefaler forøvrig å kjøpe Julenøtter på tilbud, den er holdbar noen mnd ennå,

de anbefaler jo å spise en neve nøtter om dagen... så knask i vei.

Gjest 3o kilo lettere enn i 2008
Skrevet

Jeg spiser mange forskjellige nøtter, naturelle.

Dvs usaltede og ustekte.

Spiser en neve hver kveld, (etter to knekkebrød) sammen med noen svisker. Mmmmmm

Gjest Mirelles
Skrevet

Det beste er sikkert å spise variert med nøtter. Selv spiser jeg mye mandler bare for at de er god på smak.

Gjest trådstarter
Skrevet

Jeg spiser mange forskjellige nøtter, naturelle.

Dvs usaltede og ustekte.

Spiser en neve hver kveld, (etter to knekkebrød) sammen med noen svisker. Mmmmmm

Ja, de bør være usaltede. Syns det er tull å salte de vanlige nøtter, salt er kun godt på peanøtter og casewnøtter, men syns de pleier å være i overkant saltede, da kjøper jeg heller peanøtter naturelle. Julenøttene på pose fra Den lille nøttefabrikken er usaltede :)

Skrevet

Ja, de bør være usaltede. Syns det er tull å salte de vanlige nøtter, salt er kun godt på peanøtter og casewnøtter, men syns de pleier å være i overkant saltede, da kjøper jeg heller peanøtter naturelle. Julenøttene på pose fra Den lille nøttefabrikken er usaltede :)

...og husk at de som er saltet, er også stekt i olje.

Ikke bra..

Skrevet

Kongeblanding er kjempefin :)

Skrevet

Jeg synes macadamnøtter smaker best. De er også de dyreste. men jeg spiser flere sorter da, prøver å variere.

Skrevet

Det er så vidt jeg husker at 1-2 paranøtter dekker et dagsbehov med selen. Jeg spiser en paranøtt eller to hver frokost, faktisk. En god måte å ta vitaminene sine. :-)

Skrevet

Favoritten er forresten valnøtter..nam-nam. Men mandler, hasselnøtter, paranøtter og cashewnøtter er også veldig godt. Og peanøtter. Hmh, sulten nå..

Skrevet

Jeg synes macadamnøtter smaker best. De er også de dyreste. men jeg spiser flere sorter da, prøver å variere.

Macadamnøtter = De som ser ut som små hjerner. He, he.

Skrevet

Jeg er aller mest glad i pistasjnøtter, og ganske glad i valnøtter, og pekannøtter, men dem vet jeg ikke helt hvor jeg får tak i... Peanøtter er greit men litt kjedelig; cashewnøtter blir jeg fort lei av, de har en spesiell røkt smak; mandler og særlig hasselnøtter er jeg allergisk mot, men de smaker ganske godt. Macadamianøtter har jeg smakt en gang og ble så skuffet, for jeg hadde hørt at det skulle være rene luksusen. Det er nok selen i paranøttene man skal være forsiktig med. (Husker forresten for en 20-25 år siden da det var på moten å ta selentilskudd. :-) )

Kastanjer er i en klasse for seg. Bare digg. :-)

Skrevet

Macadamnøtter = De som ser ut som små hjerner. He, he.

....eller ikke, det var visst pecanne som likner på hjerner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...