Gjest Bipolar58 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Gro var manisk.Hun spurte meg om jeg ikke ville bli med hjem til henne og hilse på mannen hennes.Jeg så gjorde.Hun satt å fortalte helt fra sentrum og hjem hvor flott og fantastisk mann hun hadde og at vi 2 burde bli venner,vi som hadde så mye til felles.Hun tok feil.Vi har ingenting til felles.Han var en vrang og vanskelig mann.Hun ville invitere meg på middag,men mannen sa nei.Hun smørte 2 brødskiver til meg,siden hun hadde lovet meg middag.Det ble så mye krangling at hun til slutt kjørte meg ned til togstasjonen.Dette var på Østlandet ett sted. Dette var begynnelsen til slutten for Gro.Hun ble etter ett år separert.Hun ville aldri mer snakke med meg,og avviste alle mine forsøk.Jeg forsto aldri at jeg hadde gjort noe galt.Ca 2 år etter denne episoden tok hun farvell med oss alle. Hun var en av de aller flotteste mennesker jeg har truffet,men desverre manisk-depressiv. Håper dette kan være en advarsel til samfunnet og oss ektefeller. Kun kjærlighet og forståelse kan redde våre venner de gale.De sinnsyke,de psyke,de aller svakeste av oss.Vi er psyke men vil det ikke.Vi er psyke,men ble tvunget til det.Vi var desverre ikke sterke nok til å kunne leve ett helt liv!! Min kjære søster Gro!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest duken Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Huff, det må ha vært vondt for deg dette. Men tror du det var fordi hun hadde bipolar at hun tok livet sitt? Det kan like gjerne være pga sin ustabile, sinte ektemann? Eller en kombinasjon. Svaret får du nok aldri. Håper iallefall at ikke _du_ klandrer deg selv for dette, for så langt jeg kunne lese av innlegget ditt, så har vel ikke du gjort noe galt? Alt vel, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/#findComment-3287093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grublendeikveld Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Hvis jeg forstår innlegget ditt rett, så mener jeg også at pårørende til psykisk syke har en veldig stor påvirkning på hvordan det skal gå med vedkommende. Hvis en har en psykisk sykdom så trenger en kjærlighet og forståelse. og respekt. Og du må for all del ikke føle skyld for noe som helst her! Det er ektemannen som bør bære noe av skylden. En blir ikke bedre av å bli kjefta på og kritisert for hver minste ting. Det kan faktisk være den siste dråpen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/#findComment-3287250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Hvis jeg forstår innlegget ditt rett, så mener jeg også at pårørende til psykisk syke har en veldig stor påvirkning på hvordan det skal gå med vedkommende. Hvis en har en psykisk sykdom så trenger en kjærlighet og forståelse. og respekt. Og du må for all del ikke føle skyld for noe som helst her! Det er ektemannen som bør bære noe av skylden. En blir ikke bedre av å bli kjefta på og kritisert for hver minste ting. Det kan faktisk være den siste dråpen.... ''Det er ektemannen som bør bære noe av skylden. En blir ikke bedre av å bli kjefta på og kritisert for hver minste ting. Det kan faktisk være den siste dråpen....'' Vel, for alt vi vet kan denne Gro ha hatt som vane å dra hjem fremmede hun mener mannen skal bli venner med og gi dem mat (kanskje hadde de dårlig økonomi også?) og slikt? Det sier historien ingenting om. om det er tilfelle har jeg ingen problemer med å skjønne at ektemannen ble sur og tverr, det hadde jeg også blitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/#findComment-3287301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Nederst i innlegget kaller du henne søster. Men jeg antar at hun bare var en du ikke kjente særlig godt, siden du ikke hadde truffet mannen hennes før. Det høres veldig poetisk ut å si at den episoden ble begynnelsen til slutten for henne. Men hvordan kan du vite det? Dere hadde ikke kontakt etterpå. Det kan ha vært helt andre grunner som førte til skilsmissen og at hun tok livet av seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/#findComment-3287313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest duken Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Nederst i innlegget kaller du henne søster. Men jeg antar at hun bare var en du ikke kjente særlig godt, siden du ikke hadde truffet mannen hennes før. Det høres veldig poetisk ut å si at den episoden ble begynnelsen til slutten for henne. Men hvordan kan du vite det? Dere hadde ikke kontakt etterpå. Det kan ha vært helt andre grunner som førte til skilsmissen og at hun tok livet av seg. ''Nederst i innlegget kaller du henne søster. Men jeg antar at hun bare var en du ikke kjente særlig godt, siden du ikke hadde truffet mannen hennes før. Det høres veldig poetisk ut å si at den episoden ble begynnelsen til slutten for henne. Men hvordan kan du vite det? Dere hadde ikke kontakt etterpå. Det kan ha vært helt andre grunner som førte til skilsmissen og at hun tok livet av seg.'' Jeg deler dine synspunkter. Og jeg tror han kaller henne "søster" fordi de deler samme diagnose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/#findComment-3287315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest duken Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 ''Det er ektemannen som bør bære noe av skylden. En blir ikke bedre av å bli kjefta på og kritisert for hver minste ting. Det kan faktisk være den siste dråpen....'' Vel, for alt vi vet kan denne Gro ha hatt som vane å dra hjem fremmede hun mener mannen skal bli venner med og gi dem mat (kanskje hadde de dårlig økonomi også?) og slikt? Det sier historien ingenting om. om det er tilfelle har jeg ingen problemer med å skjønne at ektemannen ble sur og tverr, det hadde jeg også blitt. Ja, det er jo også en mulighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/#findComment-3287317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HHP58 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Huff, det må ha vært vondt for deg dette. Men tror du det var fordi hun hadde bipolar at hun tok livet sitt? Det kan like gjerne være pga sin ustabile, sinte ektemann? Eller en kombinasjon. Svaret får du nok aldri. Håper iallefall at ikke _du_ klandrer deg selv for dette, for så langt jeg kunne lese av innlegget ditt, så har vel ikke du gjort noe galt? Alt vel, Jo jeg klandrer meg selv,og har vært ytterst deprimert for dette.Hun hadde 2 barn i alderen 7-10 og jeg tror kanskje dette var første gangen hun var så manisk at hun tok meg med hjem.Hun har nok vært i den maniske prioden lenge,fordi hun gikk på en dataskole og jeg fikk en lærebok av henne til sikker 4-600 kr. At man er manisk-depressiv betyr jo nettop at man gjør ting i den maniske perioden,som man angrer på i den depressive. Hun trodde vel no at mannen hennes var snillere og hadde mer forståelse.Kl var ca 17 og han var sikkert både sulten og sliten.Jeg kan delvis forstå at han ble sint,men ikke at han tok ut seperasjon! Det er utrolig mange intellektuelle og kunstnere som lider av diverse sykdommer.Både Dali,Munch og Van Gogh.hadde en "psykdom".Både angst,depresjon og scizofreni har "angrepet" disse flotte mennesker! Når skal egentlig de "friske" forstå hva de gjør når de står bak den syke på kanten av stupet og roper "BØØ!" Det er jo 1 mill av oss som en gang i livet har hatt en sykdom som man må ha hatt medisiner eller terapi for.1 ukes syke-melding eller 50 år som uføretrygdet.Vi har alle varianter av tung eller lett sykdom og varighet.Det er nok ikke bare Bodevik av våre kjendiser som sliter. 3 har jo tatt en feil avgjørlse og tatt alt ansvaret for at noe gikk galt på jobben eller privat.Tore Tønne,Vebjørn Tandberg og Svei-Erik Bakke er de jeg kommer på i farta.Er det virkelig dødstraff for å tape penger eller jobb? Kan man mobbes til døde? Jeg har overlevd ca 3 forsøk og er i dag glad for å være i live og vet at det er bare 200 mg zoloft som skiller meg fra døden,eller tanker om den. Om man MÅ velge så vil jeg helst ha en dopa hjerne som lever,eller en klar hjerne som døde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/#findComment-3287442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Jo jeg klandrer meg selv,og har vært ytterst deprimert for dette.Hun hadde 2 barn i alderen 7-10 og jeg tror kanskje dette var første gangen hun var så manisk at hun tok meg med hjem.Hun har nok vært i den maniske prioden lenge,fordi hun gikk på en dataskole og jeg fikk en lærebok av henne til sikker 4-600 kr. At man er manisk-depressiv betyr jo nettop at man gjør ting i den maniske perioden,som man angrer på i den depressive. Hun trodde vel no at mannen hennes var snillere og hadde mer forståelse.Kl var ca 17 og han var sikkert både sulten og sliten.Jeg kan delvis forstå at han ble sint,men ikke at han tok ut seperasjon! Det er utrolig mange intellektuelle og kunstnere som lider av diverse sykdommer.Både Dali,Munch og Van Gogh.hadde en "psykdom".Både angst,depresjon og scizofreni har "angrepet" disse flotte mennesker! Når skal egentlig de "friske" forstå hva de gjør når de står bak den syke på kanten av stupet og roper "BØØ!" Det er jo 1 mill av oss som en gang i livet har hatt en sykdom som man må ha hatt medisiner eller terapi for.1 ukes syke-melding eller 50 år som uføretrygdet.Vi har alle varianter av tung eller lett sykdom og varighet.Det er nok ikke bare Bodevik av våre kjendiser som sliter. 3 har jo tatt en feil avgjørlse og tatt alt ansvaret for at noe gikk galt på jobben eller privat.Tore Tønne,Vebjørn Tandberg og Svei-Erik Bakke er de jeg kommer på i farta.Er det virkelig dødstraff for å tape penger eller jobb? Kan man mobbes til døde? Jeg har overlevd ca 3 forsøk og er i dag glad for å være i live og vet at det er bare 200 mg zoloft som skiller meg fra døden,eller tanker om den. Om man MÅ velge så vil jeg helst ha en dopa hjerne som lever,eller en klar hjerne som døde. ''Kl var ca 17 og han var sikkert både sulten og sliten.Jeg kan delvis forstå at han ble sint,men ikke at han tok ut seperasjon!'' Jeg er 110% sikker på at han ikke tok ut separasjon på grunnlag av den ene hendelsen. Om den i det hele tatt hadde noen innvirkning så var det bare en av mange, mange som gjorde at han til slutt ikke holdt ut lenger. Jeg håper du ikke tenker mye og ofte på dette for du har ingen skyld i hennes skilsmisse og selvmord. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/#findComment-3287446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest duken Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Jo jeg klandrer meg selv,og har vært ytterst deprimert for dette.Hun hadde 2 barn i alderen 7-10 og jeg tror kanskje dette var første gangen hun var så manisk at hun tok meg med hjem.Hun har nok vært i den maniske prioden lenge,fordi hun gikk på en dataskole og jeg fikk en lærebok av henne til sikker 4-600 kr. At man er manisk-depressiv betyr jo nettop at man gjør ting i den maniske perioden,som man angrer på i den depressive. Hun trodde vel no at mannen hennes var snillere og hadde mer forståelse.Kl var ca 17 og han var sikkert både sulten og sliten.Jeg kan delvis forstå at han ble sint,men ikke at han tok ut seperasjon! Det er utrolig mange intellektuelle og kunstnere som lider av diverse sykdommer.Både Dali,Munch og Van Gogh.hadde en "psykdom".Både angst,depresjon og scizofreni har "angrepet" disse flotte mennesker! Når skal egentlig de "friske" forstå hva de gjør når de står bak den syke på kanten av stupet og roper "BØØ!" Det er jo 1 mill av oss som en gang i livet har hatt en sykdom som man må ha hatt medisiner eller terapi for.1 ukes syke-melding eller 50 år som uføretrygdet.Vi har alle varianter av tung eller lett sykdom og varighet.Det er nok ikke bare Bodevik av våre kjendiser som sliter. 3 har jo tatt en feil avgjørlse og tatt alt ansvaret for at noe gikk galt på jobben eller privat.Tore Tønne,Vebjørn Tandberg og Svei-Erik Bakke er de jeg kommer på i farta.Er det virkelig dødstraff for å tape penger eller jobb? Kan man mobbes til døde? Jeg har overlevd ca 3 forsøk og er i dag glad for å være i live og vet at det er bare 200 mg zoloft som skiller meg fra døden,eller tanker om den. Om man MÅ velge så vil jeg helst ha en dopa hjerne som lever,eller en klar hjerne som døde. Jeg synes du ser veldig svart-hvitt på ting. Mest svart`, kanskje. Litt på utsiden av hovedtemaet ditt her, men: ''Både Dali,Munch og Van Gogh.hadde en "psykdom".Både angst,depresjon og scizofreni har "angrepet" disse flotte mennesker!'' Hvordan vet du at disse var så "flotte mennesker" bare fordi de hadde et talent? På hjemmebane kan de ha vært tyranner for alt du vet... Bare en tanke. På hovedtemaet ditt vet jeg ikke hvordan jeg skal svare deg. Men ønsker deg alt godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/#findComment-3287559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 ''Dette var begynnelsen til slutten for Gro. Hun ble etter ett år separert.'' Ikke overdriv din egen betydning. Du har ingen grunn til å bebreide deg selv for en episode som skjedde et helt år tidligere. Du kan ikke redde alle som sliter, og du kan heller ikke forandre andre menneskers ulike syn på verken psykdom eller andre ting som mange har fordommer mot. Det du faktisk _kan_ gjøre, er å være et godt eksempel for din egen omgangskrets. Hvis mange høster personlige erfaringer som er annerledes enn det de forventet, kan fordommene dempes på lengre sikt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/#findComment-3287874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HHP58 Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Jeg synes du ser veldig svart-hvitt på ting. Mest svart`, kanskje. Litt på utsiden av hovedtemaet ditt her, men: ''Både Dali,Munch og Van Gogh.hadde en "psykdom".Både angst,depresjon og scizofreni har "angrepet" disse flotte mennesker!'' Hvordan vet du at disse var så "flotte mennesker" bare fordi de hadde et talent? På hjemmebane kan de ha vært tyranner for alt du vet... Bare en tanke. På hovedtemaet ditt vet jeg ikke hvordan jeg skal svare deg. Men ønsker deg alt godt. Picasso var en kjent tyrann.Han fremstilte kvinner på en meget lite flaterende måte.Det jeg nok mente var at de var flinke kunstnere mer en snille mennesker.Høy IQ og meget gode talenter for noe har ikke noe med det å være menneskekjær å gjøre. Ofte kan det være motsatt.Naive og snille mennesker kan ofte ha mindre vett enn andre,men de blir godt likt alikevel.(Påstand) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/374837-til-minne-om-groforandret-navnet/#findComment-3288026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.