Gå til innhold

Favorittpålegg?

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ganske altetende, men det er lite jeg virkelig liker godt på brødskiva...

Jeg spiser stort sett brød kun til frokost lørdag og søndag (Rundstykker som kalles Rugfler er min favoritt!) - og da har jeg alltid Bremykt margarin på, deretter agurk og ekte majones. Nam!!

På jobb spiser jeg rugsprø med hvitost.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• Colette

7

• laban

6

• candyqueen_83

6

Jeg spiser ikke så mye brød, men knekkebrød.

Liker godt de fleste typer spekepølser, makrell i tomat med majones, fersk leverpostei med majones og sylteagurk, russisk rekesalat, røkelaks, roastbiff med remulade :o)

Jeg elsker knekkebrød (av den typen med sesamfrø på) med masse baconost (men det må være den svenske) på :-)

candyqueen_83

Jeg elsker knekkebrød (av den typen med sesamfrø på) med masse baconost (men det må være den svenske) på :-)

Jeg vet ikke om jeg har smakt svemsk baconost. Men jeg elsker den svenske rekeosten med røkte reker. Den er fantastisk. Noe helt annet enn den norske rekeosten.

Gjest Elextra

Hva jeg foretrekker i matpakke og hjemme på kjøkkenet er jo to ulike spørsmål.

I matpakke foretrekker jeg pålegg som endrer konsistens minst mulig, f.eks. er dobbleltskive med ost, skinke og paprika ok (selv om paprikaen blir litt dvask). Men heldigvis slipper jeg matpakke i hverdagen.

Hjemme varierer jeg langt mer, og er blant annet glad i diverse oster som brie, gjerne med tomat til. Men det jeg bestandig må ha i mellom er vanlig brunost - G35 :-).

Annonse

candyqueen_83

Den svenske baconosten har også mye mer smak enn den norske. Selv om den også heter "Kavli".

Ja, det tror jeg på. Skal prøve ut den neste gang. Den norske rekeosten har jo bare helt oppmalte reker, mens den svenske har hele/halve reker. Er det slik med baconosten og? At den har større baconbiter?

Ja, det tror jeg på. Skal prøve ut den neste gang. Den norske rekeosten har jo bare helt oppmalte reker, mens den svenske har hele/halve reker. Er det slik med baconosten og? At den har større baconbiter?

Ja, det er mer baconbiter. Og selve osten har mer smak. Den finnes både i tuber og begere,men jeg foretrekker begerene.

http://www.kavli.se/produkter/bredbarost/bredbarost/Pages/Baconost.aspx

Jeg skal lete meg fram til rekeosten neste gang jeg er i Sverige :-)

candyqueen_83

Ja, det er mer baconbiter. Og selve osten har mer smak. Den finnes både i tuber og begere,men jeg foretrekker begerene.

http://www.kavli.se/produkter/bredbarost/bredbarost/Pages/Baconost.aspx

Jeg skal lete meg fram til rekeosten neste gang jeg er i Sverige :-)

Det er denne :o)

http://www.fjallbrynt.se/Produkter/Ask1/

Annonse

Gjest Elextra

Nei, det var jo ikke så mye franskt, fancy og dilldall der :P

''Nei, det var jo ikke så mye franskt, fancy og dilldall der :P''

Jeg liker mye fransk og italiensk, men som pålegg er jeg ganske enkel - særlig til frokost foretrekker jeg det helt basale og nesten barnslige. Tunge kjøttpålegg er jeg ikke glad i - kjøtt gjør seg best varmt og med egnet tilbehør, etter min smak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...