Gå til innhold

Hund eller katt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

13

• frosken

5

• jovel

4

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest foretrekker katt

Hunder er skumle, jeg er faktisk redd hunder. Katter er snille, lekne og kjælne. De er selvstendige og morsomme.

Hunder er dumme...

og stinker.

Og man må ha masse tid så man har tid til å dressere de og gå luftetur med de minst tre ganger om dagen,stå opp gry tidlig for den første lufteturen. Ikke så lett når man fra før må reise hjemmenfra senest kl 7 for å få levert smårollingene i barnehage før jobb (pga rushtrafikken).... begynner egentlig kl 8 på jobb og det tar egentlig bare 10-15 min å kjøre.... men ikke om morgenen :)

En katt er man ikke så bundet av...

En kan godt reise vekk en helg hvis man setter ut mat til den og avtaler med naboer om å fylle på og se til den. En hund må ha pass hele tiden.

Katten kan godt streife litt utendørs på dagene og nettene.... (om man har utekatt). Det kan ikke en hund.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374845-hund-eller-katt/#findComment-3286881
Del på andre sider

Jeg liker egentlig best hund,har både hund og katt ,men ser i ettertid at det ikke er noen tvil om hva jeg hadde anskaffet meg hvis jeg ville ha et dyr.

Det er absolutt katt-

Hvis en i utgangspunktet har et travelt liv, anbefaler jeg ikke hund, det tar veldig mye av tiden din,og en bør jo prioritere barna fremfor hunden.

Etter hvert blir det ikke like morsomt å gå ut i all slags vær , og det oppstår krangling om hvem som skal gå, for hunde må ut til alle tider og i all slags vær-

en annen ting er at det er en ekstremt mye dyrere hobby å ha hund en katt.

Du blir bundet .f.eks hvis du ikke er så heldig å eie en fjellhytte , kan du bare glemme å reise i en leie hytte med hund, da må du leie hundepass.

Du må også være svært glad i gjøre husarbeid, støvsuge hver dag, om du da ikke er glad i å ha det skittent hjemme.

Er du i en situasjon der du kanskje må leie deg bolig kan du også bare glemme å ta med deg hunden.

I så å si alle annonser står det:hunder ikke tillatt, og det skjønner jeg etter å ha hatt hund i hus .

For å ha hund må du ha et liv som tilsier at det passer, du bør ha egen bolig , ikke være glad i å reise mye bort, hvis det da ikke er turer i marka.

Du bør ha noen som passe den hvis du reiser bort.

Altså det er stor forskjell på ha hund og katt.

Men sett bare på hvilket dyr jeg liker best er det hund.

Katter er enkelt å ha, hvis du er ute etter et husdyr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374845-hund-eller-katt/#findComment-3286896
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Jeg liker egentlig best hund,har både hund og katt ,men ser i ettertid at det ikke er noen tvil om hva jeg hadde anskaffet meg hvis jeg ville ha et dyr.

Det er absolutt katt-

Hvis en i utgangspunktet har et travelt liv, anbefaler jeg ikke hund, det tar veldig mye av tiden din,og en bør jo prioritere barna fremfor hunden.

Etter hvert blir det ikke like morsomt å gå ut i all slags vær , og det oppstår krangling om hvem som skal gå, for hunde må ut til alle tider og i all slags vær-

Du blir bundet .f.eks hvis du ikke er så heldig å eie en fjellhytte , kan du bare glemme å reise i en leie hytte med hund, da må du leie hundepass.

Du må også være svært glad i gjøre husarbeid, støvsuge hver dag, om du da ikke er glad i å ha det skittent hjemme.

Er du i en situasjon der du kanskje må leie deg bolig kan du også bare glemme å ta med deg hunden.

I så å si alle annonser står det:hunder ikke tillatt, og det skjønner jeg etter å ha hatt hund i hus .

For å ha hund må du ha et liv som tilsier at det passer, du bør ha egen bolig , ikke være glad i å reise mye bort, hvis det da ikke er turer i marka.

''Etter hvert blir det ikke like morsomt å gå ut i all slags vær , og det oppstår krangling om hvem som skal gå,''

Det var dine ord. Ikke alle som føler det sånn da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374845-hund-eller-katt/#findComment-3286919
Del på andre sider

candyqueen_83

Det er absolutt katt-

''Du blir bundet .f.eks hvis du ikke er så heldig å eie en fjellhytte , kan du bare glemme å reise i en leie hytte med hund, da må du leie hundepass.''

Du var jo veldig negativ da. Hvorfor må man leie hundepass? Jeg har da leid fjellhytter flere ganger og hatt med hund. Null problem!

Men at det er mer jobb med hund enn katt er sant. Bare ikke alle som ser på det som "jobb".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374845-hund-eller-katt/#findComment-3286924
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingen pelselsker

Noe av det siste jeg ville dratt i hus var en illeluktende hund. De har dårlig ånde, våt og ekkel snut, ekkel pels som stinker ekstra kraftig etter de har fått fukt i den. Så løper de mot folk og skremmer dem, hopper gjerne også,. Det er ikke bare mat de gnager på. Vet om mange som må gjemme sko og annet som bikkja gjerne vil gnage på. Har du trapp kan du bare forvente masse hakk i alle trinn etter den har løpt opp og ned noen ganger. Du kan ikke bare slippe den ut når den skal gjøre sitt fornødne, og den graver heller ikke ned dritten etter seg slik katten gjør.

Fordelen er at du får en turkamerat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374845-hund-eller-katt/#findComment-3286934
Del på andre sider

''Du blir bundet .f.eks hvis du ikke er så heldig å eie en fjellhytte , kan du bare glemme å reise i en leie hytte med hund, da må du leie hundepass.''

Du var jo veldig negativ da. Hvorfor må man leie hundepass? Jeg har da leid fjellhytter flere ganger og hatt med hund. Null problem!

Men at det er mer jobb med hund enn katt er sant. Bare ikke alle som ser på det som "jobb".

det er fordi jeg desverre har for mange negative erfaringer med å leie noe som helst med hund.Jeg lurer på hvor du har leid da, hvis det er null problem.

det er jo ganske naturlig at det ikke er tillat med hund der andre skal leie etterpå pga allergi.

og skal du leie noe med hund er det ofte veldig dårlig standard.

Og ja det er ikke alle som ser på det som arbeid å gå tre turer hver dag året rundt med hunden, men det er vel kanskje fordi de er i en situasjon der man har tid til det.

Det er ikke alltid det føles som arbeid, men noen ganger må man uten at en har så lyst.

Hvis noen som har hund ikke føler dette, så passer de perfekt til å ha hund.

Jeg må nok innrømme at jeg hadde valgt annerledes, men velger å stå for anskaffelsen min og tvinger meg selv ut mange ganger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374845-hund-eller-katt/#findComment-3286935
Del på andre sider

''Etter hvert blir det ikke like morsomt å gå ut i all slags vær , og det oppstår krangling om hvem som skal gå,''

nei selvfølgelig ikke, bare deler mine erfaringer, vi passer nok ikke like godt til å ha hund som vi trodde.

men den får sine turer om de er ønsket fra vår side eller ikke.

Skal man ha tid til å gå tre turer pr. dag, da tar jo dette veldig mye tid av dagen.

Hvis man går i full jobb, må man først ut om morgenen før jobb, og gjerne stå opp en time før for å rekke å følge til skole og barnehage ,og når man kommer sliten hjem fra jobb, er det første en må gjøre å gå en tur til før man prioriterer ungene igjen.

Jeg vet ut ifra det jeg sier at jeg ikke passer til å ha hund, men for de som da vurderer å anskaffe seg en bør de tenke seg veldig godt om.

Vi har hund og skal beholde den og gi den det den trenger av turer og stell så lenge den lever, men ja det går på bekostning av andre viktigere ting

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374845-hund-eller-katt/#findComment-3286941
Del på andre sider

candyqueen_83

det er fordi jeg desverre har for mange negative erfaringer med å leie noe som helst med hund.Jeg lurer på hvor du har leid da, hvis det er null problem.

det er jo ganske naturlig at det ikke er tillat med hund der andre skal leie etterpå pga allergi.

og skal du leie noe med hund er det ofte veldig dårlig standard.

Og ja det er ikke alle som ser på det som arbeid å gå tre turer hver dag året rundt med hunden, men det er vel kanskje fordi de er i en situasjon der man har tid til det.

Det er ikke alltid det føles som arbeid, men noen ganger må man uten at en har så lyst.

Hvis noen som har hund ikke føler dette, så passer de perfekt til å ha hund.

Jeg må nok innrømme at jeg hadde valgt annerledes, men velger å stå for anskaffelsen min og tvinger meg selv ut mange ganger.

De fleste "hyttegrender" har hytter til utleie med tillatelse for hund, og noen har ingen kriterier. Jeg husker ikke navnet på alle stedene jeg da. Det har vært på Vestlandet, rundt omkring Ålesund, og det har vært oppover forbi Kvitefjell, Valdres osv. Og de har ikke hatt dårligere standard enn de andre hyttene. Vi har reist flere, og har måtte ha flere hytter, og da har de uten hund fått akkurat samme. Store, flotte hytter :o)

Har også leid campinghytter, og de har også hatt samme standard. Men de har uansett hatt lavere standard enn hyttene over da selvfølgelig :o)

Hotellrom har vi også leid med hund.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374845-hund-eller-katt/#findComment-3286981
Del på andre sider

candyqueen_83

nei selvfølgelig ikke, bare deler mine erfaringer, vi passer nok ikke like godt til å ha hund som vi trodde.

Skal man ha tid til å gå tre turer pr. dag, da tar jo dette veldig mye tid av dagen.

Hvis man går i full jobb, må man først ut om morgenen før jobb, og gjerne stå opp en time før for å rekke å følge til skole og barnehage ,og når man kommer sliten hjem fra jobb, er det første en må gjøre å gå en tur til før man prioriterer ungene igjen.

Jeg vet ut ifra det jeg sier at jeg ikke passer til å ha hund, men for de som da vurderer å anskaffe seg en bør de tenke seg veldig godt om.

Vi har hund og skal beholde den og gi den det den trenger av turer og stell så lenge den lever, men ja det går på bekostning av andre viktigere ting

Ja, det kommer jo an på hva man mener er viktige ting. Og om man kan klare å inkludere hunden i hverdagen. Den kan være med på ungenes fritidsaktiviteter, barna kan være med på tur osv. Men det blir til hva man gjør det til selv :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374845-hund-eller-katt/#findComment-3286984
Del på andre sider

candyqueen_83

Men flott at dere tar ansvaret og gir den det den trenger da :o) Og ikke bare gir den bort. Det er altfor mange som tar for lett på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374845-hund-eller-katt/#findComment-3286987
Del på andre sider

Lykken er en hage med gjerde - så slipper man de lufteturene man ikke har lyst på :-)

Vår hund er faktisk heller ikke glad i dårlig vær - og liker sofaen best...

Ellers: Kattene er jeg nok litt mer glad i enn hunden. Hvis man nå må rangere...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374845-hund-eller-katt/#findComment-3286997
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...