Gå til innhold

Hund eller katt?

Anbefalte innlegg

Hund. Og jo større, jo bedre. Har hatt katt tidligere, men foretrekker hund, uten tvil. Argumentet om at hunder stinker kjøper jeg ikke. Det er ingenting som lukter bedre enn pelsen til en retriever som har rullet seg i nysnøen. Har aldri opplevd problemer/dårligere standard verken på utleiehytter eller hotell. Noen steder koster det en femtilapp ekstra om man har med hund, men det overlever jeg. Det er klart en hund begrenser friheten, men det kan jeg leve med. Jeg har ikke noe behov for sydenturer o.l.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

13

• frosken

5

• jovel

4

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Noe av det siste jeg ville dratt i hus var en illeluktende hund. De har dårlig ånde, våt og ekkel snut, ekkel pels som stinker ekstra kraftig etter de har fått fukt i den. Så løper de mot folk og skremmer dem, hopper gjerne også,. Det er ikke bare mat de gnager på. Vet om mange som må gjemme sko og annet som bikkja gjerne vil gnage på. Har du trapp kan du bare forvente masse hakk i alle trinn etter den har løpt opp og ned noen ganger. Du kan ikke bare slippe den ut når den skal gjøre sitt fornødne, og den graver heller ikke ned dritten etter seg slik katten gjør.

Fordelen er at du får en turkamerat.

Den våte snuten er jo bare så god :)

candyqueen_83

Lykken er en hage med gjerde - så slipper man de lufteturene man ikke har lyst på :-)

Vår hund er faktisk heller ikke glad i dårlig vær - og liker sofaen best...

Ellers: Kattene er jeg nok litt mer glad i enn hunden. Hvis man nå må rangere...

Dessverre har noen en tendens til å bruke hagen litt for ofte :o( Innimellom er jeg glad vi ikke har hage for da MÅ jeg ut, og når jeg først er ute er det bare deilig uansett om det regner eller snør :o)

Ja, det kommer jo an på hva man mener er viktige ting. Og om man kan klare å inkludere hunden i hverdagen. Den kan være med på ungenes fritidsaktiviteter, barna kan være med på tur osv. Men det blir til hva man gjør det til selv :o)

og så kommer det an på hvilken type hund man har,min har vært vanskelig å inkludere å ta med forskjellige steder fordi den bjeffer og ikke kan stå rolig ,ikke lydig nok rett og slett vanskelig å ha med å gjøre, i enkelte sammenhenger.

Burde vel hatt mer tid til oppdragelse,men føler det har vært vanskelig å lære den opp,og ikke hatt nok tid

ungene er desverre blitt lei av hundeturene også.

Men jeg ser jo andre hunder som kan være med på nesten alt,og da blir det jo lettere

Kanskje bade den oftere da? Noen raser lukter mer enn andre (f.eks retrievere og rottweilere), men de skal da ikke stinke.

''Noen raser lukter mer enn andre (f.eks retrievere og rottweilere), men de skal da ikke stinke.

''

Kremmt.... siden jeg ikke orker å rense lommer i tannkjøttet på udyret mitt, så er det ingen tvil om at han av og til stinker :-(

Annonse

Liker begge deler, men har ingen dyr nå. Jeg farter så mye at jeg ikke kan ha verken katt eller hund og kjæresten er ikke interessert i å ha eneansvaret for dyr så lenge jeg ikke bor der hele tiden og det er jo greit det. :o)

Vi leker med tanken på en hønsegård når vi flytter sammen da og når jeg blir pensjonist kunne jeg tenke meg en liten hund og han kunne kanskje tenke seg en hest eller to når han blir pensjonist og ikke trenger å gå på jobb hver dag lenger. :o) Men det er langt frem i tid og det er slettes ikke sikkert det blir noe av i det hele tatt, vi bare leker med tanken. :o)

Hund er jo lettere å ha med seg på hytta og er det litt størrelse på den så kan den trenes til å bære kløv og bære maten sin selv. :o) På den annen side trenger man ikke gå tur flere ganger om dagen med katta. Begge dyr har sine fordeler og ulemper, men jeg tror kanskje katt har en litt større plass i mitt hjerte enn hund.

Gjest Shira :o)

Jeg liker både hund og katt.

De er forskjellige og jeg liker begge deler. Hunden krever mer av meg, men det gjør meg ikke noe. Katten er selvstendig, men samtidig så utrolig hengiven mot meg.

Det er er mer styr med reising noen ganger med hunden, men det vet vi jo, så det går greitt. For det meste er han med, men nå når vi skal til Thailand så kan han jo ikke det.

I dag har jeg og hunden vært ute lenge i snøen, hatt en lang god tur, det er gull verdt for meg. Nå går katten tur med meg også noen ganger, men hun er småredd andre mennesker, så møter vi noen er hun bortevekk før jeg får sukk for meg.

candyqueen_83

''Noen raser lukter mer enn andre (f.eks retrievere og rottweilere), men de skal da ikke stinke.

''

Kremmt.... siden jeg ikke orker å rense lommer i tannkjøttet på udyret mitt, så er det ingen tvil om at han av og til stinker :-(

Det er vel ganske viktig å gjøre? De kan vel få betennelse og måtte trekke ut tennene.

Gjest grublendeikveld

Jeg liker best katter. Har begge deler. Kattene liker jeg best, da de er selvstendige, og en kan slippe dem ut. De klarer seg ute i den frie natur, og så kommer de tilbake når de er sultne nok. Når en klapper dem, så får en respons, de maler og stryker seg inntil en. hunden, antakelig har vi en merkelig usosial, sur, gretten bikkje, men den er jo så sær. kommer kun til meg hvis den kan snike til seg en godbit. ikke kommer den og trøster meg når jeg er trist, som mange sier at hunder gjør. den gjør kun triks for å få godbit. den gneldrer bare dørklokka ringer, selv om vi hver eneste gang sier strengt nei! blir lei av å prøve å oppdra et så sta og egenrådig dyr. vi får ingen respons i det hele tatt. tror jeg har vært dårlig til å håndtere hunden, jeg....og derfor er det enklere med katt.

candyqueen_83

Jeg orker ikke en daglig "runddans" for å få tilgang til munnen hans.Som straff må jeg tåle litt dårlig lukt. Vetrinæren renser opp fra tid til annen.

Må det gjøres daglig? Jeg gir plaque-off og masse rå bein jeg så er alt så fint :o) Men vet noen har dårlige tenner uansett da.

Annonse

candyqueen_83

Jeg liker best katter. Har begge deler. Kattene liker jeg best, da de er selvstendige, og en kan slippe dem ut. De klarer seg ute i den frie natur, og så kommer de tilbake når de er sultne nok. Når en klapper dem, så får en respons, de maler og stryker seg inntil en. hunden, antakelig har vi en merkelig usosial, sur, gretten bikkje, men den er jo så sær. kommer kun til meg hvis den kan snike til seg en godbit. ikke kommer den og trøster meg når jeg er trist, som mange sier at hunder gjør. den gjør kun triks for å få godbit. den gneldrer bare dørklokka ringer, selv om vi hver eneste gang sier strengt nei! blir lei av å prøve å oppdra et så sta og egenrådig dyr. vi får ingen respons i det hele tatt. tror jeg har vært dårlig til å håndtere hunden, jeg....og derfor er det enklere med katt.

Hva slags rase har du?

Må det gjøres daglig? Jeg gir plaque-off og masse rå bein jeg så er alt så fint :o) Men vet noen har dårlige tenner uansett da.

Problemet har vært tannkjøttet mer enn tennene, men forøvrig er udyret frisk som en fisk til tross for sine tolv år :-)

Problemet har vært tannkjøttet mer enn tennene, men forøvrig er udyret frisk som en fisk til tross for sine tolv år :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...