Gå til innhold

Hva koster det å renovere bad?

Anbefalte innlegg

Titter på leiligheter og fikk i dag vite at badene i en av de aktuelle gårdene/blokkene skal renoveres eller rehabiliteres eller hva det heter. Megler sa at det ville komme på ca 150 000. Er ikke det mye? For et lite bad? Jeg trenger ikke marmorfliser og gullkraner! Det er en vanlig toromsleilighet (ca 50 kvm) i en stor by.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/374849-hva-koster-det-%C3%A5-renovere-bad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Det er ikke marmoren eller kranene som utgjør hoveddelen av pengene, men arbeidet. Og når man først skal lage et nytt bad, så er det derfor faktisk verd å bruke litt ekstra på marmor, enn å få et bad som ser billig ut til 148000 i stedet for 152000.

Du kan spare en god del penger på å gjøre mye av det selv, spesielt hvis rørleggeren tar ansvar for våtromsmembranen, men lar deg legge flisene selv (hvis du kan det).

Med vennlig hilsen

Hei,

Det er ikke marmoren eller kranene som utgjør hoveddelen av pengene, men arbeidet. Og når man først skal lage et nytt bad, så er det derfor faktisk verd å bruke litt ekstra på marmor, enn å få et bad som ser billig ut til 148000 i stedet for 152000.

Du kan spare en god del penger på å gjøre mye av det selv, spesielt hvis rørleggeren tar ansvar for våtromsmembranen, men lar deg legge flisene selv (hvis du kan det).

Med vennlig hilsen

Nei 150.000kr for å renovere et bad er ikke dyrt, hvis man ikke gjør noe av arbeidet selv.

Hei,

Med vennlig hilsen

Sorry Sør den skulle ikke til deg.

Annonse

Gjest blir fort dyrt

Skal du ha det gjort av proffer koster det fort så mye, og kanskje til og med mer...

Selv driver vi og pusser opp to bad og et kjøkken, prislappen ligger foreløpig på litt over 600 tusen, og da har vi valgt "billige" innredninger og fliser på tilbud...

Spare der man spare kan. Eneste luksusen er at vi skal ha massasjebad og massasjedusjkabinett på ene badet... men ikke blant de dyreste.

Jeg renoverte badet mitt i sommer. Da snakker jeg totalrenovering. Betalte 98.000. Prisen inkluderte riving av alt det gamle, støping av nytt gulv, rette opp skjeve vegger, flislegging, rørleggerarbeid, bygge nytt tak, ny varmtvannsbereder. Alt er gjort i henhold til regelverket med sluttdokumenter. Flisene kom i tillegg,for det kommer an på hvor kostbare fliser man vil ha. Flisene mine kom på ca 5000.

Annonse

Jeg må ha alt inn med teskje... Jeg bekymret meg for at jeg ikke ville kunne kjøpe leiligheten når den får nytt bad, for fellesutgiftene blir da så høye pga det "ekstra" lånet. Men- gjelden blir jo etterhvert nedbetalt, så fellesutgiftene bør jo også synke igjen?

Break it down for me, please... Jeg føler meg helt på jordet og tett i pappen!

Jeg må ha alt inn med teskje... Jeg bekymret meg for at jeg ikke ville kunne kjøpe leiligheten når den får nytt bad, for fellesutgiftene blir da så høye pga det "ekstra" lånet. Men- gjelden blir jo etterhvert nedbetalt, så fellesutgiftene bør jo også synke igjen?

Du bør kontakte styrets leder i boligsameiet (eller borettslaget) og spørre hvordan finansieringen av baderomsrehabiliteringen er tenkt gjennomført. Jeg har vært med både på at slike kostnader finansieres ved at fellesskapet tar opp mer lån og ved at den enkelte enhet må betale hele beløpet rett etter gjennomført arbeid.

Gjest gryntgrynt

Det tar en evighet for fellesutgifter synker om de noen gang gjør det. Det dukker stadig om noe som må renoveres/utbedres. Og det koster villt mye penger, som alle må være med å betale på.

Du bør kontakte styrets leder i boligsameiet (eller borettslaget) og spørre hvordan finansieringen av baderomsrehabiliteringen er tenkt gjennomført. Jeg har vært med både på at slike kostnader finansieres ved at fellesskapet tar opp mer lån og ved at den enkelte enhet må betale hele beløpet rett etter gjennomført arbeid.

Men det høres ut som forskjellen blir omtrent den samme!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...