Gå til innhold

Jobbe i utlandet

Gjest forvirret av alt dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig nå med lang, høy utdannelse. Har lang erfaring fra yrkeslivet. Har lyst å få ansettelse i utlandet gjerne i u-land hvor jeg føler at jeg gjør noe viktig.

Jeg har høyest mulig kompetanse innenfor mitt fagområde som er høyest aktuelt i denne sammenhengen, og ønsker å bruke den kompetansen.

Noen tips om hvor jeg kan begynne? Hvordan komme i kontakt med FN, Røde kors, etc. Jeg snakker flytende engelsk og er vant til engelsk som arbeidsspråk.

Skrevet

Denne typer jobber henger utrolig høyt, særlig i innenfor FN-systemet, men også i de ulike NGO'er. Ofte hjelper det ikke å bare ha engelsk som arbeidsspråk, det kreves også fransk eller spansk - og kan være en fordel med f.eks swahili.

Det kommer jo også helt an på hva slags utdannelsesbakgrunn du har.

Hvis du er interessert i å få et bein innenfor uten den helt store lønna, kan Fredskorpset sine utvekslingsprogrammer være en ok start. Et annet alternativ er jo ren frivillighet...

Gjest forvirret av alt dette.
Skrevet

Denne typer jobber henger utrolig høyt, særlig i innenfor FN-systemet, men også i de ulike NGO'er. Ofte hjelper det ikke å bare ha engelsk som arbeidsspråk, det kreves også fransk eller spansk - og kan være en fordel med f.eks swahili.

Det kommer jo også helt an på hva slags utdannelsesbakgrunn du har.

Hvis du er interessert i å få et bein innenfor uten den helt store lønna, kan Fredskorpset sine utvekslingsprogrammer være en ok start. Et annet alternativ er jo ren frivillighet...

Jeg har en meget relevant utdannelsesbakgrunn, men jeg er ikke helt ung lenger.

Skrevet

Jeg har en meget relevant utdannelsesbakgrunn, men jeg er ikke helt ung lenger.

Det er ikke så lett å komme med konkrete råd når du ikke vil si hvilket fagfelt du har utdannelse innenfor ;)

Antar du kanskje er for gammel for juniorekspertstillingene i FN? Andre FN-stillinger kan du lese mer generelt om her. http://www.fn.no/FN-informasjon/Jobb-i-FN

Ellers er det jo å følge med på ledige stillinger innenfor de ulike NGO'ene. Her er det som sagt svært mange om beinet.

Skrevet

Det er ikke så lett å komme med konkrete råd når du ikke vil si hvilket fagfelt du har utdannelse innenfor ;)

Antar du kanskje er for gammel for juniorekspertstillingene i FN? Andre FN-stillinger kan du lese mer generelt om her. http://www.fn.no/FN-informasjon/Jobb-i-FN

Ellers er det jo å følge med på ledige stillinger innenfor de ulike NGO'ene. Her er det som sagt svært mange om beinet.

Jeg vil ikke si for mye om meg selv. Jeg er for gammel for juniorstillinger, praktikanter, volunteering og alt slikt.

Gjest forvirret av alt dette.
Skrevet

UNESCO er muligens riktige stedet for meg. Hvordan finner jeg NGO'er som er relevante? Det må være mange av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...