Gå til innhold

Eiendom og skatt i Sverige?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida

Dette har jeg svart deg på før. Du skal betale skatter og avgifter til Sverige.

Når du skal selge gjelder dette: Hvis du selger før det har gått fem år, skal du betale skatt av gevinsten til både Norge og Sverige. Det du betaler i Sverige, trekkes da i fra. Hvis du har eid huset i mer enn 5 år før du selger, skal du kun betale til Sverige.

http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article442634.ece

Dette har jeg svart deg på før. Du skal betale skatter og avgifter til Sverige.

Når du skal selge gjelder dette: Hvis du selger før det har gått fem år, skal du betale skatt av gevinsten til både Norge og Sverige. Det du betaler i Sverige, trekkes da i fra. Hvis du har eid huset i mer enn 5 år før du selger, skal du kun betale til Sverige.

http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/article442634.ece

Dette høres så komplisert at jeg tror jeg lar det være.Min psykdom gjør livet mitt komplisert nok,om jeg ikke også skulle drømme meg bort i hypotetisk rikdom.

Lykken er vel heller en god varm armkrok vel og ikke nødvendigvis penger i overflod?

Får se om jeg finner en dame som også er psyk,men frisk nok til å ha en samboer.(Friske folk vet ikke hva mani og depresjon er)

Gjest Nickløsheletida

Dette høres så komplisert at jeg tror jeg lar det være.Min psykdom gjør livet mitt komplisert nok,om jeg ikke også skulle drømme meg bort i hypotetisk rikdom.

Lykken er vel heller en god varm armkrok vel og ikke nødvendigvis penger i overflod?

Får se om jeg finner en dame som også er psyk,men frisk nok til å ha en samboer.(Friske folk vet ikke hva mani og depresjon er)

Det er ikke så veldig komplisert,men det er greit å være forberedt på hva som kommer av regninger.Da jeg skulle selge mitt hus i Sverige, fikk jeg lenge etterpå en inkassoregning.Det var stämpelskatt og jeg skjønte ingenting for det er kjøper som skal betale stampelskatt. Det viste seg at i Sverige fungerer det slik at hvis kjøper ikke betaler,så er selger og kjøper solidarisk ansvarlig. Jeg var ganske svett en stund og det ble mange mailer og telefoneer. Jeg måtte true megleren med rettsak fordi det var han som skulle ha krevd inn stämpelskatten av kjøperen da han kjøpte. Det endte med at kjøper og eiendomselskapet betalte halparten hver og jeg kunne puste lettet ut.Eiendomselskapet er norskt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...